Gå til innhold

Kan jeg få lån tror dere..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å gå fra samboer, men er så redd for økonomien.. Det er han som sitter på all egenkapital i huset, så ved et brudd sitter jeg ikke igjen med noen ting..

Jeg tjener ca 500.000 i året, kan jeg få noe form for lån tror dere? Jeg må jo ha penger til depositum, møbler osv om jeg skal starte på nytt.. Er det mulig å få noe lån når jeg ikke har noen egenkapital? Eller må jeg bli i forholdet bare pga økonomien?:(

Anonymous poster hash: 76329...dc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krav til egenkapital er 15%, og hovedregel er 3x inntekt med alle lån. Dvs inkl studielån, billån, forbrukslån osv.

Anonymous poster hash: 42bd3...48b

Skrevet

Men har dere bodd sammen en stund? Du har vel også vært med å betalt mat, utgifter og lån? I så fall kan du kreve å bli betalt ut også om du flytter.

Anonymous poster hash: f6799...e73
Skrevet

Å kjøpe bolig har jeg nok ikke mulighet til, ettersom jeg ikke har egenkapital.

Tenkte mer på noe form for forbrukslån ell for å ha råd til depositum mm..

Skrevet

Ja, det kan du sikkert. Jeg tok lån på 25000 etter bruddet for å kjøpe nytt (og brukt) inventar, betalte det ned på 8 mnd. Tjente da ca 400.000, og hadde 50.000 i studielån i tillegg.

Anonymous poster hash: 42a27...5fc

Skrevet

Men har dere bodd sammen en stund? Du har vel også vært med å betalt mat, utgifter og lån? I så fall kan du kreve å bli betalt ut også om du flytter.

Anonymous poster hash: f6799...e73

Nei, det kan hun ikke om hun ikke har gjort det formelle rett.

Anonymous poster hash: f2b24...b86

Skrevet

Om du har så høy inntekt må du vel ha klart å spart mye?

Hva har du gjort med alle pengene?

Anonymous poster hash: a462f...76a
Skrevet

Om du har så høy inntekt må du vel ha klart å spart mye?

Hva har du gjort med alle pengene?

Anonymous poster hash: a462f...76a

500.000 er ikke sååå høy inntekt

Skrevet

500.000 er ganske mye dersom du ikke har betalt på hus/lån. Hva har du brukt penger til?

Anonymous poster hash: 402ca...315

Skrevet

Så ble dette en tråd om at jeg virker å sløse... Vi vil sannsynligvis måtte selge med tap, dermed hjelper det jo ikke at jeg har vært med å nedbetale på lånet.

Spørsmålet mitt var egentlig om det er mulig å få feks 150.000 i (forbruks)lån uten å ha sikkerhet, når jeg tjener ca 500.000 i året.

Skrevet

Så ble dette en tråd om at jeg virker å sløse... Vi vil sannsynligvis måtte selge med tap, dermed hjelper det jo ikke at jeg har vært med å nedbetale på lånet.

Spørsmålet mitt var egentlig om det er mulig å få feks 150.000 i (forbruks)lån uten å ha sikkerhet, når jeg tjener ca 500.000 i året. Anonymous poster hash: 76329...dc8

Ja

Anonymous poster hash: 0d2a9...856

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...