Gå til innhold

Dere med litt større barn, har dere middag hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker en fullkommen, god og sunn middag. Potet/ris, kjøkk/fisk og salat/grønnsaker.

Selv er jeg studentmamma og vi har IKKE "skikkelig" middag hver dag. Nå og da har vi bare egg/karbonade på brødskive, ostesmørbrød eller noe annet veldog lettvindt og billig.

Synes dere det er bekymringsverdig?

Anonymous poster hash: 35957...e91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har alltid middag. Det hadde vi også før vi fikk barn. Syns måltider er ekstremt viktige, også som et samlingspunkt i en travel hverdag.

Skrevet

Alltid middag. Vi må ha et varmt måltid som inneholder grønnsaker hver kveld. Det trenger ikke å være dyrere enn et karbonadesmørbrød. Ikke mere tidkrevende heller.

Skrevet

Ah, det har vi også noen dager. Studentmamma jeg og, men det har vel ikke noe med saken å gjøre tror jeg. Vi har det lett enkelte dager fordi av og til går nå ting i ett. Samtidig jobber jeg og mannen litt idiotiske tider nå for tiden, og da blir middagene slik av og til. 

Før vi fikk barn kunne vi gå ukesvis uten skikkelig middag. Jeg er ikke så glad i det og tar meg gjerne heller litt yoghurt. Har nå middag hver eneste dag nå når vi har barn, men noen dager blir det enkelt!

Anonymous poster hash: 2d7be...8b9
Skrevet

Nei, det har vi ikke. Hadde middag på de travle dagene før, men det ble bare stress av det. Så da fant vi ut st vi kunne gjøre noe mer ut av kveldsmaten istede :)

Skrevet

Alltid skikkelig middag.

Anonymous poster hash: e6192...e4f
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi kan en sjeldent gang ha pølse i brød til middag, men det er sjeldent! Det er et mareritt og lage middag, men såpass må jeg få til :P

Gjest Antarctica
Skrevet

Vi har middag hver dag, ja. Men det er fordi vi er matglade. Ser ingen grunn til bekymring om du heller spiser karbonade på skiva. Det kan være et helt ålreit måltid, og kroppen er fint i stand til å nyttiggjøre seg av næringsstoffer som kommer i en annen form enn "ordentlig middag".

Skrevet

Av 7 dager i uka er 2 eller 3 av dem ferdig pizza, pølse med brød, fjordlands etc. Vi har middag hverdag men er ikke alltid det er norsk husmannskost på bordet.

Skrevet

Ja, alltid middag her. Men det må da være lov å gjøre det enkelt og billig ved behov.

Anonymous poster hash: d5e00...1b7

Skrevet

Nja.. Har alltid et varmt måltid, men kan ta det lettvint noen ganger. I dag hadde jeg planlagt kyllingfrikassé, men det ble oppvarmet hjemmelaget pizza fra i går. (I toastjernet, ble bra👍🏻) Eneste grønnsak på den var en cherrytomat per stykke 🙈

Laget omelett til lunsj i dag da, så veier opp litt 😜

Blir kyllingfrikassé i morra da 😄👍🏻

Anonymous poster hash: becd9...007

Skrevet

Er det bare jeg og bArna som er hjemme, tar vi oss lett en fiskekaker på gaffelen med litt ketsjup til middag . Enkelt, sunt og raskt.

Anonymous poster hash: 68180...170

Skrevet

Alltid middag, men varier med tid og hva det er.

Jeg er nemlig ikka så glad i brødmat, derfor skal jeg ha ett varmt måltid hvertfall. Jeg spiser heller varmet restemat til frokost/lunsj også.

Mannen og to av ungene kunne godt ha spist brødskiver i uker avgagen, men jeg og to barn helst vil ha noe annet. De vil ha brødskiver i matboksen, men de syns det holder.

Anonymous poster hash: d9da4...bd6

Skrevet

Det hender at vi dropper middag, rett og slett fordi vi ikke gidder. Barna mine får uansett varmmat på skolen hver dag, og det synes jeg er en god unnskyldning.

Skrevet

Ja, vi har alltid middag. Kvaliteten på middagene varierer, det hender vi har Grandiosa eller Big One.

Anonymous poster hash: a23c2...041

Skrevet

Har 4 barn mellom 6 og 14 år, de er spredd i nabolag og på fritidsaktiviteter store deler av tiden og det skjer noe hver dag.

Derfor er middagen viktig, da samles hele familien rundt bordet. Vi har et varmt måltid hver dag, men på ekstra travle dager kan det godt være noe enkelt som tomatsuppe eller omelett. Det viktigste er at vi har et felles måltid

Anonymous poster hash: b288f...3b3

Skrevet

Det hender det blir lettvinte middager når kabalen ikke går helt opp. Her jobber jeg turnus og mannen reiser og har overtid fra tid til annen. Med ettermiddager hvor det skal organiseres treninger og selskaper etc. må det bare bli sånn. De får nok mat hver dag.

Anonymous poster hash: 000cc...b56

Skrevet

Ja, middag hver dag! Men kan hende at det blir karbonader på grovt brød med revet gulrøtter og tomater til på en dag med masse aktiviteter. Aldri frossen pizza eller "junk". Er barna hos pappan sin derimot så kan jeg fint spise knekkebrød til frokost, lunch og middag.

Skrevet

Ser ikke problemet med lettvint og billig middag i ny og ned. Det hjelper både økonomien og tidsbruken og finne lettvinte løsninger innimellom 😊 Pølser i brød, pyttipanne, stekt egg på brød, karbonader, tomatsuppe med rundstykker og lignende er vel helt ok innimellom så lenge det ikke bare går i slike middager! Viktig med variasjon og ikke minst grønnsaker. Men billig og enkel middag trenger jo ikke alltid være usunt. Og en pølsemiddag her og der er heller ikke noe problem, spesielt ikke hvis ungene får sunn frokost, lunsj og kvelds ellers den dagen 😊 Men mat til middagstider hver dag er viktig for barna! De vokser og gror, og har lange dager. Om det blir brødmat er ikke så farlig!

Gjest vinterbrud
Skrevet

Her er det varm middag på bordet hver dag,med grønnsaker. Avogtil blir det tomatsuppe og en pizza,men helst sunnere valg.

Skrevet

Vi har et varmt måltid hver dag, men det hender middagen bytter plass med kveldsmaten - altså at vi (barna) spiser noe lett kl 16.30 og varmmat kl 19.00.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...