Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #1 Skrevet 1. november 2015 Vi var i 60års dag til faren til min mann, her var vi en god del samlet fra hans side og inkludert hans bror og kone. Barna lekte og dem var høyt å lavt. Min svigerinne prøvde å få sitt barn til å høre, men han bare trosset. Hun ble mer høylytt å barnet bare fortsatte å løpe vekk fra henne. Det endte i at hun tok tak i gutten, ganske så hardt i armene og dro han ned i bakken der hun ropte høyt at nå var det nok. Gutten ble jo selvfølgelig fra seg og begynte å gråte, han roet seg etter litt å mor og sønn hadde en samtale sammen. Jeg klarer ikke helt å slutte å tenke på dette, jeg vet vi alle kan være sliten og klar å derfor enkelte ganger roper høyere å sier ting som vi ikke burde, men hun tok tak med begge armer på gutten og det så ganske så brutalt ut. Han er 8år, ganske hyper gutt generelt, han hører aldri etter foreldrene når dem er til oss / vi til dem. Jeg har sagt i flere år at gutten har en diagnose, mest sansynlig adhd, selvfølgelig kan ikke jeg si dette for sikkert men jeg kjenner på en indre uro hver gang jeg er rundt den gutten. Hvordan ville du reagert evt gjort ? Anonymous poster hash: 378cb...4f1
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #2 Skrevet 1. november 2015 Hvorfor skal du blande deg i hennes oppdragelse? Syns ungen hørtes ut som en skikkelig drittunge, la hans mor sette han på plass uten å bry deg! Anonymous poster hash: fa6ea...8b5
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #3 Skrevet 1. november 2015 Symptomer på omsorgsplikt er ofte svært like som ad/HD symptomer - Just saying. . Anonymous poster hash: 581af...105
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #4 Skrevet 1. november 2015 Symptomer på omsorgsplikt er ofte svært like som ad/HD symptomer - Just saying. . Anonymous poster hash: 581af...105 Jeg mener selvfølgelig omsorgssvikt Anonymous poster hash: 581af...105
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #5 Skrevet 1. november 2015 Symptomer på omsorgsplikt er ofte svært like som ad/HD symptomer - Just saying. . Anonymous poster hash: 581af...105 Jeg mener selvfølgelig omsorgssvikt Anonymous poster hash: 581af...105 Storm i et vannglass.Det er ikke omsorgssvikt å bli sint og holde fast et barn og irettesette det. Selv ikke om barnet begynner å gråte. Anonymous poster hash: 68301...1c9
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #6 Skrevet 1. november 2015 Når et barn ikke hører etter, ignorerer og eskalerer er det helt på sin plass å ta i barnet, bli litt høymælt og sørge for at barnet hører etter. Mor og sønn snakket sammen etterpå. Det var bra. Helt ærlig høres det ut som rett måte å takle en umulius på 8 år. Anonymous poster hash: 951ba...0b2
klg,2 boys now:) Skrevet 1. november 2015 #7 Skrevet 1. november 2015 Tenker at det var på sin plass.diagnose eller ikke,de trenger veiledning uansett.sikkert ikke enkelt for mor når hun vet at dere alle følger med på det hun gjør.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #8 Skrevet 1. november 2015 Jeg synes ikke det å gjøre noe sånt en gang er grunn til bekymring. Men jeg tenker at dette antakelig ikke er hennes verste. Dette gjorde hun i full offentlighet, utenat hvertfall noen andre har merket noen spesielt presset situasjon. Jeg hadde bekymret meg over hva som skjedde bak lukkede dører. Kanskje du skal snakke med henne om episoden? Hvordan hun selv beskriver dette gir deg nok fort et inntrykk av hva du bør tenke videre. Anonymous poster hash: 0e483...096
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #9 Skrevet 1. november 2015 8 år og løper slik unna. Han fikk som fortjent. Anonymous poster hash: 069bd...440
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #10 Skrevet 1. november 2015 Altså, jeg synes faktisk man skal ha mer takhøyde når man er i familiebesøk. Det er flere barn, mye spenning, mye sukker.. Kan ikke barna få lov å rase litt fra seg da? Mitt barn kan også bli litt ekstra vill i sånne settinger, men det bør man jo vise litt forståelse for. Anonymous poster hash: a9a53...c5c
kristinehufine Skrevet 1. november 2015 #11 Skrevet 1. november 2015 Det jeg syns er at det er mer enn passende at ungene blir satt på plass når de ikke oppfører seg! Uansett hvor, når og hvem man er i nærheten av, da vet de at reglene gjelder uansett hvor og når. Å ta ungen hardt i armen, når han i tillegg prøver å stikke av og løper fra henne når hun prøver å få han til å høre, ser jeg på som helt uproblematisk! Noen barn trenger å snakkes skikkelig til i ny og ned. Han er 8 år, og burde forstå når det er nok. At han griner kan til og med være hans måte å trasse mer på eller prøve å få viljen sin en siste gang. Er han krevende er det naturlig at han krever strengere oppdragelse enn mange andre tenker jeg! Jeg har en fetter som er noen år yngre enn meg. Når vi var små styrte han showet hver eneste gang, tante lot han holde på. Syns det er mye mer bekymringsfullt enn å ta litt hardt i og kjefte en gang i familieselskap! At fetteren min har blitt ok nå som han er 19, er jo helt utrolig egentlig.... Fy faen for en drittunge han har vært! Han kunne trengt litt hard holding og tilsnakk med konsekvenser....
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #12 Skrevet 2. november 2015 Hadde vel vært mer å reagere på om mor IKKE prøvde å si fra til ungen.. Anonymous poster hash: f5f0c...b1d
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #13 Skrevet 2. november 2015 Jeg synes ikke det å gjøre noe sånt en gang er grunn til bekymring. Men jeg tenker at dette antakelig ikke er hennes verste. Dette gjorde hun i full offentlighet, utenat hvertfall noen andre har merket noen spesielt presset situasjon. Jeg hadde bekymret meg over hva som skjedde bak lukkede dører. Kanskje du skal snakke med henne om episoden? Hvordan hun selv beskriver dette gir deg nok fort et inntrykk av hva du bør tenke videre. Anonymous poster hash: 0e483...096 Klart det var presset. Det er forferdelig å være i en sosial situasjon med en unge som er mer eksaltert enn vanlig, og som ikke reagerer på tilsnakk. Fins ikke noe mer presset enn det, vel! Syns tankegangen hos mange her er helt Stasi. Får en unge berettiget kjeft, så skal man straks dikte opp en forhistorie om hvor mye annet jævlig foreldrene gjør. En unge som hopper rundt og nekter å høre etter er ikke utrygg! Anonymous poster hash: 68301...1c9
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #14 Skrevet 2. november 2015 Puh, ble litt bekymret da jeg leste hovedinnlegget, for jeg tenkte oi, dette har jeg gjort også... Men lettet av å lese svarene. Anonymous poster hash: 27c9e...938
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #15 Skrevet 2. november 2015 Jeg synes ikke det å gjøre noe sånt en gang er grunn til bekymring. Men jeg tenker at dette antakelig ikke er hennes verste. Dette gjorde hun i full offentlighet, utenat hvertfall noen andre har merket noen spesielt presset situasjon. Jeg hadde bekymret meg over hva som skjedde bak lukkede dører. Kanskje du skal snakke med henne om episoden? Hvordan hun selv beskriver dette gir deg nok fort et inntrykk av hva du bør tenke videre. Anonymous poster hash: 0e483...096 Slik synsing burde et voksent menneske holde seg for god for. Dette er et typisk eksempel hvor noen vil være fordømmende uansett. Hadde hun ikke reagert tilstrekkelig på oppførselen til barnet, så hadde noen her inne hylt om omsorgssvikt. Når hun nå reagerte strengt på oppførselen som eskalerte, så blir jammen det også hylt opp om. Anonymous poster hash: 8c646...ba0
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #16 Skrevet 2. november 2015 Hvorfor er det gale at hun prøver å få skikk på barna sine? Tviler på gutten gren fordi det gjorde vondt. Mer fordi han ble tatt og kjeftet på og ikke kunne løpe vekk og herje som han ville. Selv om barnet hadde hatt en diagnose, hadde det fortsatt vært på din plass å oppdra barnet til å ikke herje og gjøre som en vil når det blir snakket til. Jeg synes absolutt ikke du skal blande deg. Hva mener du at du skal si da? Hva skulle hun heller ha gjort? Anonymous poster hash: 9010c...af0
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #17 Skrevet 2. november 2015 Altså, jeg synes faktisk man skal ha mer takhøyde når man er i familiebesøk. Det er flere barn, mye spenning, mye sukker.. Kan ikke barna få lov å rase litt fra seg da? Mitt barn kan også bli litt ekstra vill i sånne settinger, men det bør man jo vise litt forståelse for. Anonymous poster hash: a9a53...c5c Er enig i at man bør ha noe takhøyde ja, men tolker det slik at dette var oppførsel et godt stykke utover det.... Anonymous poster hash: 8c646...ba0
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #18 Skrevet 2. november 2015 Symptomer på omsorgsplikt er ofte svært like som ad/HD symptomer - Just saying. . Anonymous poster hash: 581af...105 Fullt klar over det, det er bare fullstendig irrelevant i denne saken. Anonymous poster hash: 8c646...ba0
Gjest Skrevet 2. november 2015 #19 Skrevet 2. november 2015 (endret) Unger skal ikke herje fritt selv om det er familieselskap. Himmel.....Ikke rart unger i dag er kav spik gærne og oppfører seg som tullinger. Må gå ann å snakke til de og noen ganger må en ta i bruk slik som mamman i innlegget. Men høylytt gaping ser jeg ned på. Endret 2. november 2015 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #20 Skrevet 2. november 2015 Et symptom på overdrevne reaksjoner eller vold er visstnok i følge en ekspert at barna oppfører seg pent og kuet sammen med foreldrene, men utagerer og er voldelige selv når foreldrene ikke er der. Det var ikke tilfellet her. Anonymous poster hash: 8c646...ba0
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #21 Skrevet 2. november 2015 Unger skal ikke herje fritt selv om det er familieselskap. Himmel.....Ikke rart unger i dag er kav spik gærne og oppfører seg som tullinger. Må gå ann å snakke til de og noen ganger må en ta i bruk slik som mamman i innlegget. Men høylytt gaping ser jeg ned på. Hehe en liten digresjon, men det stemmer altså at de kaller roping for gaping her omkring? (Det er du som bor i Sarpsborg, ikke sant?) Vi har akkurat flyttet til Fredrikstad, og sønnen min kom hjem fra barnehagen en dag og sa "Mamma, de i barnehagen vet ikke hva gape betyr, de sier det når de mener rope." Anonymous poster hash: 27c9e...938
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #22 Skrevet 2. november 2015 Å gjøre barn skamfulle i andres påsyn med mindre man må, det tenker jeg uansett at man bør være svært forsiktig med. Men nå hørtes det ut som om denne moren prøvde andre metoder en god stund før hun ble nødt til det. Anonymous poster hash: 8c646...ba0
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #23 Skrevet 2. november 2015 Unger trenger å bli satt på plass når de ikke hører. Man kan ikke puse ungene rundt. Syntes mamman her handlet riktig. Og barn trenger ikke ha en bokstav diagnose bare fordi de er litt aktive. Skummelt hvor fort en diagnose blir satt bare fordi ungene ikke er som i ses men ikke høres generasjonen. Anonymous poster hash: cffff...8b1
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #24 Skrevet 2. november 2015 Altså, jeg synes faktisk man skal ha mer takhøyde når man er i familiebesøk. Det er flere barn, mye spenning, mye sukker.. Kan ikke barna få lov å rase litt fra seg da? Mitt barn kan også bli litt ekstra vill i sånne settinger, men det bør man jo vise litt forståelse for. Anonymous poster hash: a9a53...c5c Det er jeg uenig i. Barn skal ikke sitte musestille og ikke få lov å være barn, men de skal heller ikke herje høylytt og egge hverandre opp. Jeg snakker til barna mine om de ikke oppfører seg når vi er på besøk, og klarer de ikke roe seg drar vi hjem. Anonymous poster hash: f5f0c...b1d
Gjest Antarctica Skrevet 2. november 2015 #25 Skrevet 2. november 2015 Å gjøre barn skamfulle i andres påsyn med mindre man må, det tenker jeg uansett at man bør være svært forsiktig med. Men nå hørtes det ut som om denne moren prøvde andre metoder en god stund før hun ble nødt til det. Anonymous poster hash: 8c646...ba0 Han virket ikke som en type med særlig mye "innebygd" skamvett, da. Mitt tips ville være at hun grep inn litt tidligere, så hadde familien sluppet 75% av spetakkelet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå