skjotta Skrevet 1. november 2015 #1 Skrevet 1. november 2015 Jeg er ikke noen Halloween fan, men jeg har barn så da deltar jeg. Sendte eldste jenta på Halloweenfest og når det nærmet seg minsten sin leggetid satte jeg godteskåla ute ved en pyntet inngangsdør med en lapp som forklarte sovende små barn og at ringeklokken derfor var skrudd av. Alle barn var velkommen til å ta en bit av godteskåla før de gikk videre. Halvtime senere var godteskåla borte (selve skåla og!) Og 2 timer senere var vinduene i kjellerstua tilgriset med en herlig blanding av egg og mel. Min konklusjon er at Halloween ikke er en tradisjon i Norge og at derfor klarer ikke norske barn å utføre den med sunn fornuft. De vil gjøre de kule tingene de har sett på tv og foreldre støtter opp, men gidder ikke å følge med nok til å innstille noen normale folkeskikk regler i dem. Til neste år vurderer jeg å låse hageporten og dra bort denne kvelden.... synd at foreldres giddalaushet skal ødelegge Halloween for andre.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #2 Skrevet 1. november 2015 Helt enig. Altfor mange gratispassasjerer i samfunnet! Anonymous poster hash: b58f1...4ee
Miss Chocolate Skrevet 1. november 2015 #3 Skrevet 1. november 2015 Oi, så dumt med knep da 😳😔 Har aldri hørt om noen som gjør knep her i området, og de fleste som går er små barn som har med en voksen.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #4 Skrevet 1. november 2015 aldri noen som gjør slikt her... det værste noen av dem gjør er å ringe på i "feil" hus.. Anonymous poster hash: 533e8...55e
skjotta Skrevet 1. november 2015 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2015 Vi bor i et ganske lite byggefelt med relativt få små barn og en hel del ungdommer... Tror ikke det er de små barna som er problemet, men heller ungdommene som går løs på egenhånd. Forhåpentligvis vil de barna som nå er små ta med seg det de lærer mens mamma eller pappa går med dem nå videre når de blir eldre og skal gå alene slik at det etterhvert blir en god tradisjon her og...
kristinehufine Skrevet 1. november 2015 #6 Skrevet 1. november 2015 Vi gjorde også faenskap på Halloween for ti år siden. Da var jeg 16. Kastet egg, gjemte ting osv. Skjønner godt at folk blir irriterte! Små barn burde ikke gå alene.. Jeg hadde lyset av, og ringeklokka koblet fra. Likevel kommer det masse unger på døra her og banker på osv. Dette er små barn som ikke har foreldre med seg, så de forstår ikke reglene. Jeg blir derfor heller ikke irritert når de banker på selv om det er tydelig at jeg ikke ønsker besøk! Men lurer jo på hvor foreldrene er?! Ungdommer som gjør streker går rundt nettopp fordi de vil lage faenskap. Det er utrolig trist, for det gjør jo hele greia med Halloween ukoslig for de som blir utsatt for knep!
☆☆☆ Skrevet 1. november 2015 #7 Skrevet 1. november 2015 Slik går det når foreldre som ikkje har greidd å oppdra barna sine er dei som i minst grad er i stand til å sjå at akkurat slike barn må haldast i band fram til dei mest grunnleggande ferdighetene er på plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå