Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #1 Skrevet 31. oktober 2015 Bestilte en lampe på nett. På bildet var det ledning som lampen hang i, og det stod ingenting i teksten om feks "ledning og pære medfølger ikke" (som det ofte står). Overskriften var også "lampe". Fikk den i dag, og da var det bare en lampeskjerm uten noe annet til. Er det egentlig greit? Var jo ingenting der som tydet på at jeg bare kom til å få en skjerm. Firmaet er forresten dansk, men opererer med .no-adresse hvis det har noe å si. Anonymous poster hash: adbe8...f6b
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #2 Skrevet 31. oktober 2015 Vanskelig å si uten å ha sett bildene. Men anbefaler deg å ta screenshot av slik lampen markedsføres nå - slik at leverandør ikke rekker å gjøre om siden sin før du får klaget. Slik du legger det frem, hvis det stod lampe, viste en lampe og du kun har fått en skjerm, da er det nok veldig feil, ja. Uansett har du jo angrerett på nettkjøp, men jeg ville tatt det videre også. Tips f.eks. forbrukerrådet om siden. Anonymous poster hash: c3987...df5
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #3 Skrevet 31. oktober 2015 Vanskelig å si uten å ha sett bildene. Men anbefaler deg å ta screenshot av slik lampen markedsføres nå - slik at leverandør ikke rekker å gjøre om siden sin før du får klaget. Slik du legger det frem, hvis det stod lampe, viste en lampe og du kun har fått en skjerm, da er det nok veldig feil, ja. Uansett har du jo angrerett på nettkjøp, men jeg ville tatt det videre også. Tips f.eks. forbrukerrådet om siden. Anonymous poster hash: c3987...df5 Jag legger med link! http://m.cphdeluxe.no/normann-norm-69-lampe-hvit-xl-2098p.html Hi Anonymous poster hash: adbe8...f6b
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #4 Skrevet 31. oktober 2015 Vanskelig å si uten å ha sett bildene. Men anbefaler deg å ta screenshot av slik lampen markedsføres nå - slik at leverandør ikke rekker å gjøre om siden sin før du får klaget. Slik du legger det frem, hvis det stod lampe, viste en lampe og du kun har fått en skjerm, da er det nok veldig feil, ja. Uansett har du jo angrerett på nettkjøp, men jeg ville tatt det videre også. Tips f.eks. forbrukerrådet om siden. Anonymous poster hash: c3987...df5 Jag legger med link! http://m.cphdeluxe.no/normann-norm-69-lampe-hvit-xl-2098p.html Hi Anonymous poster hash: adbe8...f6b Da mener jeg at det er brudd på markedsføringsloven, ja. De skriver konsekvent lampe og skriver også at lampen gir fint lys. Om det bare var skjermen skulle det stått lampeskjerm og informert at lampedelen måtte kjøpes separat. Jeg skrev forresten screenshot - mente print screen... eller var det screen print? Ha-ha... begynner å bli trøtt her. Skriv ut eller sikre deg en kopi av siden slik at du har bevis på hva de har skrevet. Du bør kunne få igjen pengene. Anonymous poster hash: c3987...df5
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #5 Skrevet 31. oktober 2015 Vanskelig å si uten å ha sett bildene. Men anbefaler deg å ta screenshot av slik lampen markedsføres nå - slik at leverandør ikke rekker å gjøre om siden sin før du får klaget. Slik du legger det frem, hvis det stod lampe, viste en lampe og du kun har fått en skjerm, da er det nok veldig feil, ja. Uansett har du jo angrerett på nettkjøp, men jeg ville tatt det videre også. Tips f.eks. forbrukerrådet om siden. Anonymous poster hash: c3987...df5 Jag legger med link!http://m.cphdeluxe.no/normann-norm-69-lampe-hvit-xl-2098p.html Hi Anonymous poster hash: adbe8...f6b Da mener jeg at det er brudd på markedsføringsloven, ja. De skriver konsekvent lampe og skriver også at lampen gir fint lys. Om det bare var skjermen skulle det stått lampeskjerm og informert at lampedelen måtte kjøpes separat. Jeg skrev forresten screenshot - mente print screen... eller var det screen print? Ha-ha... begynner å bli trøtt her. Skriv ut eller sikre deg en kopi av siden slik at du har bevis på hva de har skrevet. Du bør kunne få igjen pengene. Anonymous poster hash: c3987...df5 Hehe, skjønte det Takk for tips! Hi Anonymous poster hash: adbe8...f6b
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #6 Skrevet 31. oktober 2015 Når du handler fra Danmark må du forholde deg til danske regler. Norske lover er irrelevante, så lenge selskapet ikke er registrert her. Anonymous poster hash: 5a352...8df
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #7 Skrevet 31. oktober 2015 Når du handler fra Danmark må du forholde deg til danske regler. Norske lover er irrelevante, så lenge selskapet ikke er registrert her. Anonymous poster hash: 5a352...8df Hvis nettbutikken var i Danmark så hadde vel det stemt. Men dette er et dansk firma som har kontorer i Drammen og norsk nettadresse, all tekst er også på norsk. Da gjelder norsk lov (om noe ikke er endret siden jeg lærte litt om dette). Anonymous poster hash: c3987...df5
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #8 Skrevet 31. oktober 2015 Hvis du kun har fått skjermen, så har du ikke fått noen lampe lampe består av innmat, altså den elektriske delen og en skjerm. En lampe kan ikke gi lys uten den elektriske delen! At ledning og pære ikke medfølger er dog ikke unormalt selv ordet ikke står eksplisitt. Anonymous poster hash: 34fec...ddf
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #9 Skrevet 1. november 2015 Når du handler fra Danmark må du forholde deg til danske regler. Norske lover er irrelevante, så lenge selskapet ikke er registrert her. Anonymous poster hash: 5a352...8df Nei. DE må forholde seg til Norske regler. De har en norsk filial. Anonymous poster hash: 9d9ac...03f
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #10 Skrevet 1. november 2015 Sikker på at det ikke bare mangler en del i lampen? er vanlig at pærer ikke følger med, men syns det er rart at hele opphenget ikke skulle følge med... Anonymous poster hash: 8f6e8...004
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #11 Skrevet 1. november 2015 Har sendt en mail og spurt. Har ikke lyst til å måtte sende den tilbake, tok tre timer å montere den. Og jeg vil jo ha den. Men synes de burde tilby en fornuftig løsning på at selve lampen faktisk mangler og at jeg bare fikk en skjerm. Hi Anonymous poster hash: adbe8...f6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå