Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #1 Skrevet 31. oktober 2015 http://www.vg.no/nyheter/meninger/barn-og-familie/hvorfor-ikke-thanksgiving-i-stedet/a/23552784/ Anonymous poster hash: e0ca8...e85
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #2 Skrevet 31. oktober 2015 Hvorfor dette tåpelige med å sette alt opp mot hverandre? Hvorfor ikke julebukk? Hva med nyttårsbukk? Hvorfor Halloween og ikke Thanksgiving? Hvorfor det ene og ikke det andre? Kan ikke folk bare velge selv, velge det ene, velge det andre eller velge alt eller ingenting. Spiller det noen rolle for deg eller for meg? Anonymous poster hash: 19e0a...de5
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 31. oktober 2015 #3 Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Hva er så fint med thanksgiving? Feire folkemord? Yay. Endret 31. oktober 2015 av Lektor Doppler med tillegg
Gjest Muji81 Skrevet 31. oktober 2015 #4 Skrevet 31. oktober 2015 Det synes jeg ikke. Kulturer endrer seg. Nordmenn er ikke genetisk kodet for å gå julebukk. Jul, påske, 17. Mai...ting endrer seg! Registrerer at andre amerikanere synes vi feirer halloween "feil". Facepalm, som de ville sagt i usa
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #5 Skrevet 31. oktober 2015 Det synes jeg ikke. Kulturer endrer seg. Nordmenn er ikke genetisk kodet for å gå julebukk. Jul, påske, 17. Mai...ting endrer seg! Registrerer at andre amerikanere synes vi feirer halloween "feil". Facepalm, som de ville sagt i usa Hva er facepalm? Anonymous poster hash: 6090b...312
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #6 Skrevet 31. oktober 2015 Det synes jeg ikke. Kulturer endrer seg. Nordmenn er ikke genetisk kodet for å gå julebukk. Jul, påske, 17. Mai...ting endrer seg! Registrerer at andre amerikanere synes vi feirer halloween "feil". Facepalm, som de ville sagt i usa Nå er faktisk Halloweenfeiringen opprinnelig en europeisk skikk som gikk fra år 700 til rundt 1700-tallet. Så vi kan kanskje si at det er de som feirer feil Anonymous poster hash: 19e0a...de5
Gjest Muji81 Skrevet 31. oktober 2015 #7 Skrevet 31. oktober 2015 https://krystallysbijouxfb.files.wordpress.com/2013/05/27706617.jpg
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #8 Skrevet 31. oktober 2015 HVA er galt med å ha det litt gøy en gang i blant da? Det har vært en magisk kveld her hjemme, med skumle kostymer, småskummel film (som passer for de små) og en liten "skremmerunde" i nabolaget. Ungene har storkost seg, naboene syns det var kjempegøy å se små skumle monstre og diverse! Barna har gledet seg i flere måneder! Høsten er lang og mørk, vi, og ikke minst de små, trenger noe å se frem til! Livet trenger ikke være så seriøst hele tiden! Hva så om dette er en ny skikk? Jula var og en gang en "ny skikk"! Sikkert mange som rynket på nesen av å sette et tre inn i stua for så å pynte det med glitter! Og om ikke det er kommersielt vet ikke jeg!! Anonymous poster hash: e512f...5a1
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #9 Skrevet 31. oktober 2015 Enig! Thea Klingenberg's innlegg må også leses, koselig! http://www.vg.no/nyheter/meninger/oppvekst/om-aa-vaere-et-rasshoel-paa-halloween/a/23551395/ Anonymous poster hash: d711f...2ba
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #10 Skrevet 31. oktober 2015 HVA er galt med å ha det litt gøy en gang i blant da? Det har vært en magisk kveld her hjemme, med skumle kostymer, småskummel film (som passer for de små) og en liten "skremmerunde" i nabolaget. Ungene har storkost seg, naboene syns det var kjempegøy å se små skumle monstre og diverse! Barna har gledet seg i flere måneder! Høsten er lang og mørk, vi, og ikke minst de små, trenger noe å se frem til! Livet trenger ikke være så seriøst hele tiden! Hva så om dette er en ny skikk? Jula var og en gang en "ny skikk"! Sikkert mange som rynket på nesen av å sette et tre inn i stua for så å pynte det med glitter! Og om ikke det er kommersielt vet ikke jeg!! Anonymous poster hash: e512f...5a1 Ingenting feil med å kle seg ut, feste, kose seg med godis osv. Men greit å vite hva man faktisk feirer eller hva? Vi adopterer feiringer uten å forstå innholdet eller forstå hvorfor ting feires........ Anonymous poster hash: 101a6...fd6
Gjest Antarctica Skrevet 1. november 2015 #11 Skrevet 1. november 2015 Hva er så fint med thanksgiving? Feire folkemord? Yay. Tror vel egentlig han mente at det ene var like irrelevant som det andre.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 1. november 2015 #12 Skrevet 1. november 2015 Om du leser siste avsnitt så tolker jeg det som et seriøst forslag.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #13 Skrevet 1. november 2015 Kan ikke folk få feire det dem vil da? Halloween er kommet for å bli, så det er ikke noe å gjøre med. Og det finnes nok de som også, eller istedet går julebukk og/eller nyttårsbukk (jeg har ikke hørt om nyttårsbukk før nå, hva er det?) Jeg har venner som feirer (kanadisk) Thanksgiving. Om noen ønsker å feire Thanksgiving, eller høsttakkefest, så står dem jo alldeles fri til det. Er jo bare til å starte det. Vi har ikke fridagene til det da, men avspasering eller ferie fungerer det også, og kanskje om noen år har det spredd seg slik at det blir en nasjonal fridag/langhelg. Kjør på! Anonymous poster hash: 6546a...65e
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 1. november 2015 #14 Skrevet 1. november 2015 Vi feirer både halloween og Thanksgiving 😃
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #15 Skrevet 1. november 2015 Kan ikke folk få feire det dem vil da? Halloween er kommet for å bli, så det er ikke noe å gjøre med. Og det finnes nok de som også, eller istedet går julebukk og/eller nyttårsbukk (jeg har ikke hørt om nyttårsbukk før nå, hva er det?) Jeg har venner som feirer (kanadisk) Thanksgiving. Om noen ønsker å feire Thanksgiving, eller høsttakkefest, så står dem jo alldeles fri til det. Er jo bare til å starte det. Vi har ikke fridagene til det da, men avspasering eller ferie fungerer det også, og kanskje om noen år har det spredd seg slik at det blir en nasjonal fridag/langhelg. Kjør på! Anonymous poster hash: 6546a...65e Jeg er enig i at folk står fritt til å feire det dem vil, men at du tenker at vi skal få fri for å feire thanksgiving er jo like på trynet som om vi skulle fått fri 4 juli for å feire amerikansk frigjøring! Det er amerikansk historie og har da ingenting med norsk historie og feiring å gjøre?! Anonymous poster hash: fadc3...9ab
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #16 Skrevet 1. november 2015 Kan ikke folk få feire det dem vil da? Halloween er kommet for å bli, så det er ikke noe å gjøre med. Og det finnes nok de som også, eller istedet går julebukk og/eller nyttårsbukk (jeg har ikke hørt om nyttårsbukk før nå, hva er det?) Jeg har venner som feirer (kanadisk) Thanksgiving. Om noen ønsker å feire Thanksgiving, eller høsttakkefest, så står dem jo alldeles fri til det. Er jo bare til å starte det. Vi har ikke fridagene til det da, men avspasering eller ferie fungerer det også, og kanskje om noen år har det spredd seg slik at det blir en nasjonal fridag/langhelg. Kjør på! Anonymous poster hash: 6546a...65e Jeg er enig i at folk står fritt til å feire det dem vil, men at du tenker at vi skal få fri for å feire thanksgiving er jo like på trynet som om vi skulle fått fri 4 juli for å feire amerikansk frigjøring! Det er amerikansk historie og har da ingenting med norsk historie og feiring å gjøre?! Anonymous poster hash: fadc3...9ab Thanksgiving er også en europeisk skikk. I Nord-Amerika var det Canada som først begynte å feire Thanksgiving. Så nei, det er i utgangspunktet ikke en amerikansk skikk. Høsttakkefest har også tidligere vært feiret i Norge Anonymous poster hash: 19e0a...de5
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #17 Skrevet 1. november 2015 Kan ikke folk få feire det dem vil da? Halloween er kommet for å bli, så det er ikke noe å gjøre med. Og det finnes nok de som også, eller istedet går julebukk og/eller nyttårsbukk (jeg har ikke hørt om nyttårsbukk før nå, hva er det?) Jeg har venner som feirer (kanadisk) Thanksgiving. Om noen ønsker å feire Thanksgiving, eller høsttakkefest, så står dem jo alldeles fri til det. Er jo bare til å starte det. Vi har ikke fridagene til det da, men avspasering eller ferie fungerer det også, og kanskje om noen år har det spredd seg slik at det blir en nasjonal fridag/langhelg. Kjør på! Anonymous poster hash: 6546a...65e Jeg er enig i at folk står fritt til å feire det dem vil, men at du tenker at vi skal få fri for å feire thanksgiving er jo like på trynet som om vi skulle fått fri 4 juli for å feire amerikansk frigjøring! Det er amerikansk historie og har da ingenting med norsk historie og feiring å gjøre?! Anonymous poster hash: fadc3...9ab Thanksgiving er også en europeisk skikk. I Nord-Amerika var det Canada som først begynte å feire Thanksgiving. Så nei, det er i utgangspunktet ikke en amerikansk skikk. Høsttakkefest har også tidligere vært feiret i Norge Anonymous poster hash: 19e0a...de5 Ser du har rett, og beklager min uvitenhet Tviler likevel sterkt på at dette blir en offisiell fridag... https://snl.no/høsttakkefest Anonymous poster hash: fadc3...9ab
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #18 Skrevet 1. november 2015 Vi feirer Halloween selv. Det jeg synes er det styggeste med Halloween i Norge, er at de som ikke vil delta blir kritisert for å være kjipe og nærmest slemme mot barna. Det er blitt enda en ting man skal moralisere over, og da kan man diskuter hvor frivillig det er. Bare se på alle trådene her inne (f.eks "de som ikke feirer Halloween liker ikke å se glade barn"). Inntil for bare få år siden greide vi oss fint uten Halloween, men allerede nå er moralpolitiet ute for å dette negative merkelapper på de som av ulike grunner ikke vil feire. Husk folkens: Det er FRIVILLIG å feire Halloween, og INGEN trenger å legge seg opp i hvorfor noen ikke vil delta! Anonymous poster hash: 14228...eb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå