Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #1 Skrevet 31. oktober 2015 Hvor kan jeg finne god informasjon om dette? Har en førskolegutt som har vokst mye de siste månedene, begynt å få urenheter i huden, fått økt behåring, blitt veldig dramatisk osv. Anonymous poster hash: ab6ae...f83
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #2 Skrevet 31. oktober 2015 Ta han med til lege! Det kan være aktuelt å stoppe det når det er så tidlig!! Anonymous poster hash: e4a42...54a
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #3 Skrevet 31. oktober 2015 Førskolegutt? Altså 5 år gammel? Om puberteten starter så tidlig kalles det "tidlig pubertet", du kan google det. Kommer puberteten for tidlig kan det være aktuelt med medisiner for å stoppe det.... Gutten min er på samme måte, men han er 12 år så da er det jo helt normalt..... Anonymous poster hash: c3542...765
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #4 Skrevet 31. oktober 2015 Førskolegutt!?😱 Hadde nok tatt han til lege ja. Det var tidlig.. Anonymous poster hash: 6c4f9...ebc
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #5 Skrevet 31. oktober 2015 Her kan du lese litt http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/pubertet-for-tidlig-29137.html?page=5 Man slutter jo å vokse en viss tid inn i puberteten, så om man kommer altfor tidlig i puberteten kan man bli kortvokst..... Om en gutt kommer i puberteten som 6-åring risikerer han å slutte vokse som 10-åring og ende med å bli bare 145 cm høy. Anonymous poster hash: c3542...765
Gjest Skrevet 31. oktober 2015 #6 Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Gammel er han da? Kan aldri i verden tenke meg at det er en 5 åring du snakker om? Stemmeskiftet kom i 11 års alder her på gutta og har sett ut som mannfolk ved konfirmasjonsalder. Endret 31. oktober 2015 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #7 Skrevet 31. oktober 2015 Lite jeg får gjort på en lørdag, annet enn å søke etter informasjon. Vil heller ikke være hysterisk. (Har lest om tidlig pubertet; ingen tekstikkelvekst hos min.) Han er 5,5 år. Hårveksten på leggene har gått fra dunaktig til kraftigere enn min. Han har også fått mye hår i nakken. Ingen kjønnsbehåring ennå. Har vokst 8 cm på 4 måneder og er på høyde med en 7-åring. Urenheter, men ikke ordentlige kviser, på kinn og hake. Anonymous poster hash: ab6ae...f83
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #8 Skrevet 31. oktober 2015 Jeg tok med min gutt på 6 år til legen for 3 uker siden, pga. sterk svettelukt under armene.. Ble henvist til sykehuset med en gang. Fikk time uka etter (Hasteinnkalling) Ble undersøkt opp og ned, målt, veid, røntgen og blodprøver. Viste seg ikke å være tidelig pubertet hos oss, men nyrene som skiller ut en stoff som gir sterk lukt. Ikke noe farlig. Godt å vite at de tok det på alvor! Anonymous poster hash: 53728...999
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå