Gå til innhold

Hvordan få endret et barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei datter som er tidvis ei skikkelig shitunge. Sier hun hun ønsker seg ei ny bukse feks og vi parerer med at hun har og ikke trenger kan hun finne på å ødelegge klærne sine bare for å få vilja si. Hun må jo selv betale ny bukse selvfølgelig, men fader hell! Dette er da ikke normalt! Kjenner jeg får lyst til å slå a i huet for å se om det kan sette ting bedre på plass inni der 😡 7 år.... (Har søsken som ikke er slik. Tips?

Anonymous poster hash: e353a...cd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror holdningene dine ikke er bra - hun oppfører seg ikke alltid bra, men er likefullt en bra unge.

Snakk med henne på en ordentlig måte i forhold til dette når dere ikke er midt oppe i situasjonen.

Anonymous poster hash: 442fc...3cd
Skrevet

Tror holdningene dine ikke er bra - hun oppfører seg ikke alltid bra, men er likefullt en bra unge.

Snakk med henne på en ordentlig måte i forhold til dette når dere ikke er midt oppe i situasjonen.

Anonymous poster hash: 442fc...3cd

Det er gjort så utallige mange ganger, derfor gir man litt opp... Ikke nytt dette! Derav min holdning også!

Skrevet

Jeg har ei datter som er tidvis ei skikkelig shitunge. Sier hun hun ønsker seg ei ny bukse feks og vi parerer med at hun har og ikke trenger kan hun finne på å ødelegge klærne sine bare for å få vilja si. Hun må jo selv betale ny bukse selvfølgelig, men fader hell! Dette er da ikke normalt! Kjenner jeg får lyst til å slå a i huet for å se om det kan sette ting bedre på plass inni der 😡 7 år.... (Har søsken som ikke er slik. Tips?

Noen barn er mer utfordrende enn andre og krever mer påpasselighet. Ikke sikkert dere får endret henne, men hi henne passende konsekvenser så styrer dere henne i riktig retning. Synes det er greit at hun betaler for buksa når hun har ødelagt den med vilje.

Anonymous poster hash: f4014...49c

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis du vil endre henne, må du starte med deg selv. Hva med å svare at du skjønner hun ønsker seg noe nytt, og at det kan det bli ei råd med, men først til jul/bursdag/hvis hun sparer. Skriv ønskeliste med henne. Ta hennes tanker på alvor. Som det er nå, prøver hun å tvinge dere til reaksjon og til å se henne og tilfredsstille hennes behov. Fortsetter du med å bare bli sur, vil hun måtte bruke skarpere lut...

Skrevet

Min søster var (men kan til tider få litt tilbakedrypp) slik.

Mamma fikk nok av oppførselen hennes da hun knuste den tre måneder gamle iPhone 4 mobilen sin med vilje da hun fikk nei til å få iPhone 5, som akkurat hadde kommet ut.

Var ikke det at hun knuste skjermen, men hun virkelig totalvraket mobilen sin. Den var KNUST.

Mamma satte sa foten ned og kjøpte ikke noe ny telefon til henne. Hun fikk gå over ett halvt år uten mobil frem til hun i kombinasjon av bursdagspenger, ukelønn og lønn fra en liten jobb hun hadde, klarte å spare opp til en telefon selv.

Hun kunne finne på å ødlegge klærne sine selv om de er nesten nye fordi hun vil ha siste skrik/mote. Mamma kjøpte alltid nytt før, men etter det med telefonen får hun klar beskjed om at, ja har du ikke bukse siden du ødela den med vilje, så har du shorts! Kaldt sier du? Strømpebukse under! Ser ut som en looser sier du? Det skulle du ha tenkt på før!

Ikke kjøp nytt hver gang, da vinner hun jo. La henne kjenne på hvor dumt det er å ødelegge ting. Konsekvens av hva hun gjør.

Lykke til

Anonymous poster hash: 6906c...46a

Skrevet

Min søster var (men kan til tider få litt tilbakedrypp) slik.

Mamma fikk nok av oppførselen hennes da hun knuste den tre måneder gamle iPhone 4 mobilen sin med vilje da hun fikk nei til å få iPhone 5, som akkurat hadde kommet ut.

Var ikke det at hun knuste skjermen, men hun virkelig totalvraket mobilen sin. Den var KNUST.

Mamma satte sa foten ned og kjøpte ikke noe ny telefon til henne. Hun fikk gå over ett halvt år uten mobil frem til hun i kombinasjon av bursdagspenger, ukelønn og lønn fra en liten jobb hun hadde, klarte å spare opp til en telefon selv.

Hun kunne finne på å ødlegge klærne sine selv om de er nesten nye fordi hun vil ha siste skrik/mote. Mamma kjøpte alltid nytt før, men etter det med telefonen får hun klar beskjed om at, ja har du ikke bukse siden du ødela den med vilje, så har du shorts! Kaldt sier du? Strømpebukse under! Ser ut som en looser sier du? Det skulle du ha tenkt på før!

Ikke kjøp nytt hver gang, da vinner hun jo. La henne kjenne på hvor dumt det er å ødelegge ting. Konsekvens av hva hun gjør.

Lykke til

Anonymous poster hash: 6906c...46a

Ja, nå betaler hun selv, men vurderer faktisk å forby henne det også. Man blir helt maktesløs. Og å ønske seg.... Senest i går gikk vi en runde fordi hun har bursdag om tre uker og skrev liste... I dag ødela hun på nytt 😡

Skrevet

Da hadde jeg gitt ungen nål og tråd og sagt fix det selv!!! Makan til dritt unge oppførsel :(

Hadde aldri kjøpt nytt med en slik holdning.

Anonymous poster hash: ab0df...153

Skrevet

Syns dere skal søke om juridisk abort!

Anonymous poster hash: 0b227...539
Skrevet

Jeg har ei datter som er tidvis ei skikkelig shitunge. Sier hun hun ønsker seg ei ny bukse feks og vi parerer med at hun har og ikke trenger kan hun finne på å ødelegge klærne sine bare for å få vilja si. Hun må jo selv betale ny bukse selvfølgelig, men fader hell! Dette er da ikke normalt! Kjenner jeg får lyst til å slå a i huet for å se om det kan sette ting bedre på plass inni der 7 år.... (Har søsken som ikke er slik. Tips?Anonymous poster hash: e353a...cd9

Men hvordan har en sjuåring råd til nye bukser hele tiden, hvor har hun så mye penger fra?

Anonymous poster hash: cc7ec...a36

Skrevet

La henne gå I ødelagte bukser en lang stund...si hun får ønske seg nye til jul. Kan ikke lærere ungen at hun bare kan kjøpe nye bukser... Tror ikke ei på 7 år har såå stor forståelse for at ting koster.

Anonymous poster hash: 1fec6...304

Skrevet

Hvis du vil endre henne, må du starte med deg selv. Hva med å svare at du skjønner hun ønsker seg noe nytt, og at det kan det bli ei råd med, men først til jul/bursdag/hvis hun sparer. Skriv ønskeliste med henne. Ta hennes tanker på alvor. Som det er nå, prøver hun å tvinge dere til reaksjon og til å se henne og tilfredsstille hennes behov. Fortsetter du med å bare bli sur, vil hun måtte bruke skarpere lut...

Meget fornuftig, Pashla! De færreste tenker på denne måten, men det er den eneste måten å nå inn på. Folk tror at barn gjør ting på pur faen, mens det egentlig er et ønske om å bli sett og forstått.

Anonymous poster hash: 4dd62...9dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...