Gå til innhold

Sterke D-vitaminer i Sverige?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere om de selger sterke D-vitaminer over disk i Sverige? Jeg bruker 5000iu som jeg har pleid å bestille fra England. Men det kan jeg jo ikke lengre.

 

Anonymous poster hash: 828ec...f34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får dråper med 20.000 på blå resept! Bare et tips dersom dette er noe som legen mener du trenger!

 

Anonymous poster hash: 6d9ee...72d

Skrevet

Jeg får dråper med 20.000 på blå resept! Bare et tips dersom dette er noe som legen mener du trenger!

 

Anonymous poster hash: 6d9ee...72d

Jeg har en sykdom som mange mener man føler seg bedre av med D-vitaminer. Legene mener selvsagt at alle vitaminer er tull.

hi

 

 

Anonymous poster hash: 828ec...f34

Skrevet

 

Jeg får dråper med 20.000 på blå resept! Bare et tips dersom dette er noe som legen mener du trenger!

 

Anonymous poster hash: 6d9ee...72d

Jeg har en sykdom som mange mener man føler seg bedre av med D-vitaminer. Legene mener selvsagt at alle vitaminer er tull.

hi

 

 

Anonymous poster hash: 828ec...f34

Legen mener alle vitaminer er tull? Hva mener du med det? Har du tatt blodprøve og funnet ut hvordan du ligger an med d- vitaminer?
Skrevet

Husker ikke hvor sterke de er men de er sterkere enn i Norge.

Skrevet

Jeg har crohns og legene mener d-vitamin må til, derfor blå resept.

 

Anonymous poster hash: 6d9ee...72d

Skrevet

Jeg vet i hvert fall at PharmaNord selger 38 µg D-vit. i Sverige. Tilsvarer 1500-1600 iu.



Anonymous poster hash: 7eacf...a36
Skrevet

 

Legen mener alle vitaminer er tull? Hva mener du med det? Har du tatt blodprøve og funnet ut hvordan du ligger an med d- vitaminer?

 

 

Jeg er ikke Hi, men dessverre så er legers kunnskap om vitaminer og mineraler hos de fleste mangelfull. Hos altfor mange svært mangelfull også. Det mange ikke innser er at det er forskjell på å ligge innenfor et gitt referanseområde og hva som er optimale verdier for den enkelte. I tillegg så er det sjelden leger kan noe eller nok om bruk av terapeutiske doser av vitaminer som man kan ha stor nytte av ved en del sykdommer, selv om man i utgangspunktet ikke har en mangel definert ut fra referanseverdier.

 

Anonymous poster hash: 7eacf...a36

Skrevet

Kjøper på nett fra USA, den er bare 1000IU men veldig god og den kommer i sprayflaske. Garden of life Vitamin D spray.



Anonymous poster hash: feafe...1b0
Skrevet

Hvorfor kan du ikke kjøpe fra England mer?



Anonymous poster hash: 88fe2...4b6
Skrevet

 

Hvorfor kan du ikke kjøpe fra England mer?

 

Anonymous poster hash: 88fe2...4b6

 

 

Fordi myndighetene mener de skal "beskytte" oss. Og fordi mange smugler inn sterke medisiner/dop så skal de altså nekte oss å kjøpe vanlige kosttilskudd fra utlandet som er i høyere doser enn hva som er tillatt dagsdose i Norge. Bedre kontroll er jo helt uaktuelt.

At vi henger pinlig etter andre land på anbefalte doser av vitaminer/mineraler spiller ingen rolle.

 

Når de fikk kritikk så sa de at det ikke er noe problem å innføre dette forbudet, for folk kan bare gå til legen så kan de få kosttilskudd på resept. Det er imidlertid mange feil ved den slutningen.

For det første så har legene så minimale kunnskaper når det kommer til vitaminer, at man kan ikke stole på at det de sier faktisk stemmer. Dette er kunnskap som er nedprioritert på legestudier (gud forby at de faktisk lærer forebyggende medisin...). For det andre er det ikke alle tester som brukes som er like gode. For det tredje så sier referanseverdiene ingenting om den enkeltes faktiske behov. Og for det fjerde så er det en enorm forskjell på å forholde seg til minsteverdier for å unngå alvorlig sykdom, og det å jobbe mot optimale verdier og også det å bruke terapeutiske doser i behandling og forebygging.

 

Denne ordningen er en skam! Men en gavepakke fra norske myndigheter til legemiddelindustrien. Folks rett til å bestemme over egen helse er drastisk redusert.

 

Anonymous poster hash: 7eacf...a36

Skrevet

Jeg kjøpte på helsekost i Sverige forrige helg, kjøpte 100 ug, tilsvarer ca 4000 iu.



Anonymous poster hash: caeee...250
Skrevet

Takk for alle svar. Må ta en tur til Svinesund da når jeg går tom. Jeg har ms. Legen min på Ullevål mener D-vitaminer bare er tull og at ms"en hverken blir bedre eller verre av den. OG at D-vitaminer bare er tull og skylles ut av kroppen. Men, jeg klamrer meg til et lite håp om at kanskje så holder jeg meg oppe for egen maskin litt lengre ved bruk av disse....

hi

 

Anonymous poster hash: 828ec...f34

Skrevet

Takk for alle svar. Må ta en tur til Svinesund da når jeg går tom. Jeg har ms. Legen min på Ullevål mener D-vitaminer bare er tull og at ms"en hverken blir bedre eller verre av den. OG at D-vitaminer bare er tull og skylles ut av kroppen. Men, jeg klamrer meg til et lite håp om at kanskje så holder jeg meg oppe for egen maskin litt lengre ved bruk av disse....

hi

 

Anonymous poster hash: 828ec...f34

 

D-vitaminer er jo fettløselige, så det er jo ikke slik at de bare skylles ut slik den legen hevder.

 

Vil bare gi deg et tips. Det er en del som har hatt svært gode resultater med å behandle MS med en høyfett-lavkarbo-diett. Jeg husker ikke navn i øyeblikket, men det er bl.a. en amerikansk lege som behandlet sin mann som var oppgitt av spesialistene. Jeg mener hun har skrevet bok om det, i hvert fall er teoriene hun gjorde det etter godt underbygget - selv om det bryter med det de retningslinjene de fleste leger jobber ut fra når det gjelder ms. Jeg vet også om et par ms-pasienter i Norge som har hatt svært god effekt av å leggge om til et lignende kosthold.

 

Det kan være en ide å bare sjekke ut, hvis du har ork til det. Les om det og ev. søk andre leger som er mer opptatt av ortomolekylær medisin.

 

 

 

Anonymous poster hash: 7eacf...a36

Skrevet

 

 

Takk for alle svar. Må ta en tur til Svinesund da når jeg går tom. Jeg har ms. Legen min på Ullevål mener D-vitaminer bare er tull og at ms"en hverken blir bedre eller verre av den. OG at D-vitaminer bare er tull og skylles ut av kroppen. Men, jeg klamrer meg til et lite håp om at kanskje så holder jeg meg oppe for egen maskin litt lengre ved bruk av disse....

hi

 

Anonymous poster hash: 828ec...f34

D-vitaminer er jo fettløselige, så det er jo ikke slik at de bare skylles ut slik den legen hevder.

 

Vil bare gi deg et tips. Det er en del som har hatt svært gode resultater med å behandle MS med en høyfett-lavkarbo-diett. Jeg husker ikke navn i øyeblikket, men det er bl.a. en amerikansk lege som behandlet sin mann som var oppgitt av spesialistene. Jeg mener hun har skrevet bok om det, i hvert fall er teoriene hun gjorde det etter godt underbygget - selv om det bryter med det de retningslinjene de fleste leger jobber ut fra når det gjelder ms. Jeg vet også om et par ms-pasienter i Norge som har hatt svært god effekt av å leggge om til et lignende kosthold.

 

Det kan være en ide å bare sjekke ut, hvis du har ork til det. Les om det og ev. søk andre leger som er mer opptatt av ortomolekylær medisin.

 

 

 

Anonymous poster hash: 7eacf...a36

 

Takk for tips 😊

hi

 

 

Anonymous poster hash: 828ec...f34

Skrevet

Hvis det ikke er noen spesiell grunn til at du må ha de så konsentrert vil jeg anbefale d-vitamin pearls som du får kjøpt på helsekosten her i Norge. Mener de kommer opp i 38 microgram. De er bittesmå, og kapsler med olje, så er jo bare å ta flere. Dessuten er de ganske rimelige synes jeg :)

 

Anonymous poster hash: bba9c...eea

Skrevet

Hvis det ikke er noen spesiell grunn til at du må ha de så konsentrert vil jeg anbefale d-vitamin pearls som du får kjøpt på helsekosten her i Norge. Mener de kommer opp i 38 microgram. De er bittesmå, og kapsler med olje, så er jo bare å ta flere. Dessuten er de ganske rimelige synes jeg :)

 

Anonymous poster hash: bba9c...eea

 

Selges bare opp til 20 µg her (høyeste dose tillatt å selge i Norge) - samme merke selges i Sverige med 38 µg.

D-vit. er ikke blant de dyreste tilskuddene, enig i det. Men når man må opp i høyere doser så utgjør det likevel ganske på et år.

 

Anonymous poster hash: 7eacf...a36

Skrevet

Jeg vil ha de sterkere enn de som selges her. Kan ringe til en helsekost på Nordby senteret og spørre.

hi

 

Anonymous poster hash: 828ec...f34

Skrevet

Har du anledning så ta en tur med kielbåten. På Rossmann og DM i Kiel så selger de sterke D vitaminer. Iallefall i tabletter og slike granulat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...