Gå til innhold

Jeg er redd for ekstremisme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

All form for ekstremisme og galskap.

Kristendom er den største religionen i verden ennå. Islam vokser raskt. Den er tett på oss sånn rent geografisk. Den sprer seg innover oss.

Synes det er så mange ekstremister som bekjenner seg til den religionen, og er motivert av den religionen.

Er veldig skeptisk til at det skal komme så mange hit. Vil ekstremismen komme hit også? Alle terror handlingene?

I Frankrike og England er det jo veldig mange muslimer. De har jo mye mer terror enn oss. Åpne ild på tog, hugge hodet av folk på åpen gate.

Jeg blir redd.

Anonymous poster hash: 9207c...f29

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg er også redd for ekstremisme. Men jeg er minst like redd for den vestlige, såkalte kristne verdens ekstremisme som den islamske.

Skrevet

Du har all grunn til å være redd for islam

Anonymous poster hash: 0a650...b52

Skrevet

Jeg er også redd for ekstremisme. Men jeg er minst like redd for den vestlige, såkalte kristne verdens ekstremisme som den islamske.

Det er jo ikke like hyppig, og heller ikke like omfattende. Den er mer irrasjonell, særlig abb, helt ufattelig irrasjonell.

Skrevet

Klart du er redd for ekstremisme.

PST, politikere i inn- og utland, NATO og FN kan ikke alle ta feil.

Ekstremisme er en reell trussel.

Anonymous poster hash: 52908...146

Skrevet

Trenger ikke gå så langt. I en tråd som ble slettet her tidligere i kveld var det jo flere som ble glad over at de som døde i flystyrten av av en bestemt nasjonalitet. Det kaller jeg skremmende og ekstremt og en form for galskap.

Anonymous poster hash: f3016...933
Skrevet

Er også redd for ekstremisme i alle former, og dette gjelder både de ulike religiøse ekstremistene og de politiske ekstremistene (og for den saks skyld alle andre typer ekstremister).

Det er absolutt ikke sunt å være så fanatisk overbevist at ens egne holdninger og meninger er riktige/"hellige" og at en skal/må påtvinge de på andre mennesker. Alt med måtehold, er det jo noe som heter.

Anonymous poster hash: 6652b...088
Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

All form for ekstremisme og galskap.

Kristendom er den største religionen i verden ennå. Islam vokser raskt. Den er tett på oss sånn rent geografisk. Den sprer seg innover oss.

Synes det er så mange ekstremister som bekjenner seg til den religionen, og er motivert av den religionen.

Er veldig skeptisk til at det skal komme så mange hit. Vil ekstremismen komme hit også? Alle terror handlingene?

I Frankrike og England er det jo veldig mange muslimer. De har jo mye mer terror enn oss. Åpne ild på tog, hugge hodet av folk på åpen gate.

Jeg blir redd.

Frankrike gikk til krig på 1960-tallet for å beholde makten i sin koloni, Algerie... Både Storbritannia og Frankrike er gamle kolonimakter, og de muslimske befolkningene som er størst der (og har vært det i lang tid) er for GB sitt tilfelle folk fra Pakistan, India og Bangladesh (juvelen i deres koloni-krone...) og for Frankrikes del folk fra Nord- og Vest-Afrika. Takk for sist, kan man jo også si.

Terroren i begge de to land har de siste 35 år vært dominert av separatist-bevegelse, IRA på den ene siden av kanalen, og korsikanske frigjøringsbevegelser på den andre. Katolikker alle sammen - hvis dét har noen relevans for deres handlinger?

Hva som angår ekstremisme så er det sikker lurt også å se hvilke erfaringer man gjør seg i for eksempel Storbritannia:

http://www.nrk.no/norge/_-islamhat-avler-ekstremisme-1.10507549

Endret av Pashla
Skrevet

Om det er noen trøst så er det faktisk mange muslimer som også er redd for ekstremisme, dette betyr at de også er redd for IS og så langt er det vel i hovedsak andre muslimer som er blitt offer for IS sine grusome handlinger.

Anonymous poster hash: 28ab5...786
Gjest Antarctica
Skrevet

Om det er noen trøst så er det faktisk mange muslimer som også er redd for ekstremisme, dette betyr at de også er redd for IS og så langt er det vel i hovedsak andre muslimer som er blitt offer for IS sine grusome handlinger.

Anonymous poster hash: 28ab5...786

Det er jo det som er det tragiske - at vi beskylder folk for å være dem de flykter fra... Tenk om Shetlands-Larsen ble hindra i å sette norske motstandsfolk i land på Shetland, fordi skottene trodde han kom med nazister...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...