Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #1 Skrevet 30. oktober 2015 Hvordan var sykdomsforløpet deres? Hadde dere sykdomsfølelse og utmattelse? Og hva hjalp? :-) Anonymous poster hash: 68bde...be3
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #2 Skrevet 30. oktober 2015 Har hatt diagnosen i 12 år, var syk i 2 år før jeg turte gå til legen med det. Min versjon er veldig opp og ned, kan være fin i et år for så å være dausjuk i mndsvis. Har et veldig vanskelig år bak meg med 100% sykmld, lite familieliv, mye sykehus, 20-30 dobesøk pr dag osv. Endelig fått begynne på biologisk medisin (intravenøst på sykehus hver 6. uke), og har fått et nytt liv! Blir litt dårlig av cellegiftmedisinen jeg må gå på ved siden av, men det er så verdt det! Reagerer ofte på melkeprodukter og lyse hveteprodukter (gjærbakst osv), pizza er døden... Anonymous poster hash: 49739...134
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #3 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg fikk diagnosen da jeg var 19 år og er 36 nå. Har Vært sykemeldt en gang disse årene pga sykdommen, for 1 år siden I 14 dager. Så jeg har Vært heldig, bruker ikke medisiner til daglig men tar med en gang jeg kjenner at det forverrer seg så går det raskt over. Med unntak av I fjor da medisinen ikke virket og jeg fikk sterke smerter og var sengeliggende. Flere I nær familie som har det samme. Jeg merker det blir værre når jeg ikke har det bra...psykisk stress bl.a. Anonymous poster hash: fa2ae...7d4
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #4 Skrevet 30. oktober 2015 Har hatt det i 14 år. Var mye dårlig i maven men ikke noe konkret før jeg plutselig ble veldig dårlig med mye blod og slim og diare. Ble akutt inlagt på sykehuset. Var veldig dårlig i ca. 1 år før vi delvis klarte å stabilisere det. først for ca. 3-4 år side fant vi rett medisin og dose og har det ganske greit nå, men har hatt en veldig slitsom høst. Kan ikke drikke melk og hr det best på karbohydratredusert kost uten mye krydder,sitrus eller hvitløk blant annet. Merker forløpet på dårlige perioder med sykdomsfølelse og utmattelse. Jobber reduser for å klare livet også i familien. Anonymous poster hash: 7a874...a70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå