Gå til innhold

Overreagerer jeg ved å bli lei meg av dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går gjennom en utrolig tøff tid nå. Kanskje den verste krisen jeg vil møte her i livet. Og alt dette pga en helsefarlig person som har en oppførsel som er nifs. Rett og slett en psykopat. Som har bestemt seg for å ødelegge livet mitt.

Til poenget. Det gjelder en person jeg har valgt å betro meg til som jeg har tenkt på som en god venn. Denne personen har invitert til åpenhet og har lyttet på en måte der jeg har følt at denne personen støtter meg og har reagert veldig på det som skjer.

Så får jeg vite at denne støttespilleren min har tilbringe en del tid med den personen jeg har betrodd meg om. Dette innebærer å besøke psykopaten, ha besøk av psykopaten og de har møtt hverandre etter avtale på flere aktiviteter.

Dette har bare gjort meg så utrolig lei meg. Føler meg nesten sviktet. Det er ikke det at jeg forventer at mine venner skal unngå dette menneske totalt. Men så mye kontakt når denne vennen vet hva jeg går i gjennom nå, det synes jeg ble veldig tungt.

Anonymous poster hash: 844d1...d74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet med psykopater er at de er svært sjarmerende.. Du ble vel sjarmert selv før du så bak masken?

Din venninne forstår ikke hvordan han er før han snur. Antakelig tror hun ikke helt på deg, Beklager å si det.

Jeg ville redusert kontakten med henne også. Også for å ikke bli dratt tilbake i møkka til den andre..

Anonymous poster hash: 6fd02...943

Skrevet

Ei jeg vet om var gift med en konemishandler. Hennes nærmeste venninne prøvde å mange år å få henne til å gå fra mannen. Hennes nærmeste venninne hadde sett blåmerkene på hele kroppen. Hennes nærmeste venninne visste alt denne voldelige mannen gjorde med kona, hun visste også at han var blandet inn i noe kriminelt, at han ikke brukte narkotika selv, men "rekrutterte" nye brukere. Alt dette visste og så hennes nærmeste venninne gjennom flere år, hun fulgte til og med sin mishandlede venninne til krisesenter.

Kona greide å gå fra mannen. Den vakre dama som var blant de smarteste i sitt kull og hadde de beste fremtidsutsikter var et vrak, en skremt skygge av seg selv.

Så gikk det litt tid, kort tid. Og hva gjør denne venninnen? Jo, hun ble såååå sjarmert av mannen som nå la an på henne som hevn mot kona som han ikke lenger kunne mishandle. Og hun trodde ham da han lovte at han aaaaaldri ville slå henne.

Et par år etterpå mistet hun retten til sitt eget barn som hun hadde fra før, hun var blitt rusmisbruker. Hun gikk heller ikke første gang han slo.... eller den femtiende gangen. Rusmisbruket begynte ved at han i begynnelsen lurte i henne litt - men det gjorde han jo bare fordi han hadde lyst å gi henne en ordentlig fin fest, for hvordan kunne andre tro at hennes fantastiske samboer ville prøve å få henne - som han eeeelsket - til å bli rusmisbruker? Og så passet han på å tilby henne stoff når de holdt på å "gjøre opp" etter siste krangel (dvs. sist gang han banket henne og greide å få henne til å tro at det var minst like mye hennes skyld).

Hun kom seg unna til slutt, måtte på rusavvenning og gikk i noen år i psykiatrien.

Disse to damene var i utgangspunktet oppegående damer. Men begge lot seg lure av psykopaten.

Det du må gjøre, Hi, det er å få fokuset bort fra disse to som har såret deg så mye. Tenk på det - du er heldig som midt oppi en krise har oppdaget at noe du trodde var en venn ikke er det. Ja, det er forferdelig vondt med sviket, men likevel så er du heldig - for nå slipper du å bruke mer tid sammen med falske personer. Ingen av dem vil ha mer makt over deg fra nå av enn du gir dem. Når får du mulighet til å treffe noen som virkelig vil være der for deg, som vil være positiv for deg.

Det er et stort svik, og det er lov å føle sorg og sinne også. Bare bestem deg for at du er sterkere enn noen av dem og du vil få det mye bedre i livet ditt uten noen av dem i det. Gjør positive ting for deg selv fremover.

Anonymous poster hash: d1a4b...0ba
Skrevet

Oj. Dette hadde jeg også sett på som svik.

Ville ikke ha hatt en sånn femtekolonnist i min vennekrets mer.

Anonymous poster hash: fb56c...380

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...