Gå til innhold

Ta taxi som fødende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring? Gikk det greit? Hvor lang tid tok det? I helga vet jeg det kan være 2t taxikø, men det vet man jo ikke. Skyssen har meldt avbud pga alkoholinntak, er godt moden og har uregelmessige tak. Litt redd for å måtte ta taxi med en sint taxisjåfør i 1time. Så håper noen har beroligende ord/gode erfaringer :)

Anonymous poster hash: b4cce...c4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er godt moden altså, ikke den som skulle skysse :D

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det selv, men der jeg bodde tidligere var dette vanlig, men da 2 timer til sykehuset. Det gikk greit nok for de jeg snakket med.

Hvis du ikke får drosje, at du ikke blir prioritert så har du jo ikke så mye annet å gjøre enn å ringe etter sykebil.

Lykke til :)

Ps... den som skulle kjøre deg fortjener et hardt spark bak!

Anonymous poster hash: 85473...c28
Skrevet

Får du ikke taxi får du ringe ambulanse. Kjenner du ingen andre som kan kjøre?

Og får en drittsekk som har lovet å kjøre og ikke kan holde seg edru!

Lykke til, snart har du babyen i armene 😄

Skrevet

Tok drosje, ingen problem :) Sa bare fra til sjåføren at om jeg stønna litt så var det pga rier :)

Anonymous poster hash: 98ddb...9f0

Skrevet

Jeg tok også taxi til føden, men var heldigvis en kort kjøretur. Er det langt kan du kanskje få en ambulanse til å møte deg på veien? Og presiser at du føder når du snakker med taxisentralen, du blir GARANTERT prioritert. Lykke til!

Anonymous poster hash: 60417...087
Skrevet

Tok taxi til sykehuset jeg, ingen problem. Var 5 cm åpen, satt og jabba med taxi sjåføren :)

Anonymous poster hash: f4f14...a22

Skrevet

1 time fra sykehus? Da tror heller jeg ville ringt etter sykebil:)

Gjorde det selv, med yngstemann. Tar som regel ca 2 timer til sykehuset (brukte litt over 1 time) var heldig og fikk jordmor i bilen og (dette var på landet da..)

Anonymous poster hash: 86950...2e0

Skrevet

Taxi ville ikke ta meg med. Var redd for søl og gris i bilen. Jeg fikk ambulanse:)

Anonymous poster hash: c6a92...e49

Skrevet

Jeg tok taxi alle tre gangene, men det var 5 min å kjøre da..

Anonymous poster hash: bf261...cbd

Skrevet

Har du virkelig ingen venner, familie eller naboer som kan stille opp?

Har du spurt noen? Hva med far til barnet?

Har du virkelig så lite nettverk at du ikke har noen til å spørre? Dette er noe de aller fleste stiller opp på for både naboer og venner. Eller er det fordi du vil klare deg selv ig ikke vil spørre noen?

Anonymous poster hash: de870...0fa

Skrevet

Hmm - jeg har en kompis som kjørte taxi i noen år for mange år siden. På første arbeidsdag fikk han en fødsel i bilen gitt!

Dersom du ikke får tak i taxi og føler at det haster å komme til føden, ringer du sykebil.

Eller har du kanskje noen andre som kan kjøre?

Anonymous poster hash: 893e5...51d
Skrevet

Her i byen så prioriteres mennesker som må på sykehuset, uansett. Jeg ringte legevakten midt i verste taxikøtid en helg pga et gallesteinsanfall og da rekvirerte legevakten taxi som var her på 5 min. Jeg takket nei til ambulanse siden jeg visste hva det var og ikke ville oppholde en ambulanse i tilfelle noen trengte den.

Anonymous poster hash: 2d436...b84

Skrevet

Takk for alle svar, ble heldigvis ikke fødsel i natt da. Men det er faktisk siste mulighet, jeg har et ekstremt lite nettverk. Visste ikke at man da kunne fått ambulanse. Håper i allefall skyssen er kjørbar de neste dagene :) så slipper jeg å tenke på taxi etc...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...