Gå til innhold

Leggetider

Anbefalte innlegg

Gjest NattIsa
Skrevet

Føler et slags "underliggende" samfunnsmessig press for å inføre rutiner med tanke på legging, men samtidig sier instinktet mitt at enda skal han få styre litt selv. Han er 2 mnd og føler vel sovingen er litt hipp som happ. Dom oftest urolig, men trøtt mellom 19/20-23/00...selvom han er trøtt som bsre det sovner han ikke for natten før 23/00 som regel. Sover da kanskje til 2/3 spiser og bruker noen ganger tid på å sovne igjen. Får mat ved 5/6 tiden og sover til 8/9.... Det er vel det generelle.

Idag sovnet han etter mat, cs 16.30 og sover enda....å legge han 19/20 er da "umulig" vil ille vekke han heller. Hvordan har dere andre.gjort det. Vil gjerne høre forskjellige meninger. Dere som har latt det gå seg til av seg selv, dere som har hatt rutiner tidøig, dere som har startet å legge sent og etterjbert tisligere og tidligere osv. Det vi passer på å gjøre er at vi har dempet lys/mørkt på kvelden og holder et lavt lydnivå, mens på dagen oppfører vi oss som ellers. Han sover som regel i sin egen seng, noen ganger i min. Han sovner sjelden av seg selv (de gangene ddt skjer er dey som regel kun ved første dagsdupp) på kveøden kaver.og styrer han, armer og ben flyr rundt som propeller...Gråter han tar vi han opp og noen ganger har vi han bare på oss til han sovnerx men legges han nee da våkner han.

Men ja, erfaringer mottaes med takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første har det vært et slit. I starten så hang hun i puppen fra kl 19-23 og sov ikke spesielt godt om natta. Sov på meg om dagen, våknet med en gang vi la henne ned. Husker ikke helt når vi startet å prøve legge henne til fast tid, men det virket i hvertfall ikke. Prøvde alle metoder som fantes. Nå er hun 4 år og har så vidt begynt å sovne i ok tid på kvelden.

Nr 2 er 4 mnd. Der har det vært fast sovetid kl 18-1830 for å få det passende med leggetid for storesøster siden hun var ca 3 mnd. Det har fungert kjempefint. Da våkner hun for litt mat rundt kl 22, kl 3 og kl 6, men sovner fint igjen (noen ganger er det da bare å stå opp kl 6, men hun kan fint sove til kl 8).

Anonymous poster hash: 128a8...499

Skrevet

Ikke stress med det! Hvis det funker for dere å ha det sånn så er det topp! Dessuten er vel to mnd litt tidlig. Med mine har det gått seg til en viss rutine omtrent av seg selv fra 3-4 mnd. Altså at de begynte å sove lange strekk fra ca 18-20, først i bagen i stua, men når vi så at det var et slags mønster i det begynte vi å ta på pysj og legge dem på rommet i den tida.

Skrevet

Min sovnet aldri for natten før 00.30 de første 10 ukene. Han er 12 uker idag. Nå legger han seg kl 21, er sovnet innen 21.30. Det skjedde med en tilfeldighet - det var jeg som var trett og tenkte at jeg fikk bare ta han med meg i senga og se om det går greit.

Det gjorde det, så da fortsatte jeg med det. Det var litt trøblete noen kvelder, men nå er det amming i søvn kl 21, og 21.30 ruller jeg meg ut av senga. Jeg orker ikke stresse med rutiner, men det er deilig å få litt kveld alene. 

Kommer nok ikke til å prøve å få han i seng noe tidligere enn dette enda.

Slapp av du og gjør som du vil, det haster ikke enda :) 

Anonymous poster hash: 082e2...e37
Gjest NattIsa
Skrevet

Så flott å høre forskjellige erfaringer. Vil jo gjøre det som er best for han. Selvom jeg blir litt cray cray...hehe

Skrevet

Litt tidlig å stresse med leggetid.

(Når det er sagt, så har andremann her tatt kvelden ca. kl. 18 fra han var 4 måneder. Nå er han 2,5 og sovner fortsatt kl. 18.)

Anonymous poster hash: 1bafc...35a

Skrevet

2 mndr er altfor tidlig å stresse med rutiner. Prøv heller å innføre det i 4-6 mndrs alder hvis han ikke har kommet inn i passelige rutiner av seg selv innen den tid!

Anonymous poster hash: 6d2c3...4cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...