Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #1 Skrevet 30. oktober 2015 Baby på 4,5 mnd. tuller så med flaskene. Gjort det den siste mnd. nå. Drikker 50 ml. greit, så begynner han å tulle. Vrir seg og dytter den ut. Virker som han bare vil spise slik at han akkurat ikke er sulten lengere. Det er ikke mye mas rundt han til måltidene. Vi bruker kanskje 40 min. på 110 ml. Det er egentlig litt lite mme. Men får ikke i han mer. Han spiser da 6 ganger i døgnet. Har forsøkt med smaksprøver av grøt, men det er ingen hit enda. Fått smaksprøve i ca. 10 dager nå. Men det kan vel ta litt tid. Er det noe annet jeg kan gi han melka i, som for. eks. en tutekopp? Noen som har tips til en kopp som er grei for de som er så små, evt. som har erfaring med kopp i stede for flaske? Andre tips? Anonymous poster hash: 9725f...e4b
PeppaPig Skrevet 30. oktober 2015 #2 Skrevet 30. oktober 2015 Min gikk gjennom en periode hvor hun bare vrei seg unna flasken. Det tok en evighet å mate henne. Jeg byttet til en tut med større hull (bruker Avent så gikk fra 2 til 3 i størrelse) og det meste av problemet forsvant. Har du prøvd annen tut på flaska? Kanskje melka kommer for sakte for han? Raper du han da han starter å tulle? Av og til så hjelper det å rape min for så å mate igjen. Da spiser hun litt mer. Dersom storesøster er i nærheten så er det umulig å mate for babyen skal bare følge med på hva hun gjør, jeg må da sette meg i ett annet rom under matingen, eller la storesøster mate. Det kan ta tid før babyer lærer seg å drikke fra tutekopp, men jeg vet at det finnes fra tutekopper som er fra 4 mnd. Du må nesten bare prøve deg frem og se hvilken han liker/ikke liker.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #3 Skrevet 30. oktober 2015 Takk for svar! Har dr. brown flasker, forsøkte meg med en større størrelse men det gikk ikke. Da kom melken for fort. Men den er jo fra 6 mnd. + så venter litt med den. Ja tapet han når han begynner å tulle. Kommer stort sett en rapport da. Men han er like urolig etter det også... Ja får gå en tur på butikken, se etter en tutekopp. Men mistenker at det kanskje ikke hjelper. Han virker rett og slett ikke sulten. Bare han får dekket sulten litt så er han fornøyd. Men da går jo ikke vekta opp. Takk igjen! Leser at de kan ha en slik periode, men nå har han holdt på sånn omtrent siden han bikket 3 mnd. når jeg tenker tilbake. Anonymous poster hash: 9725f...e4b
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #4 Skrevet 30. oktober 2015 Tapet= raper og rapport= rap.... 😳 😂 Anonymous poster hash: 9725f...e4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå