Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #1 Skrevet 30. oktober 2015 Han har oppgitt fastlønn på rundt 500.000. Bidraget ble regnet ut fra det pga han hadde byttet fra reisejobb til jobb på land. Selvfølgelig helt ok. Men var inne på skattelista i dag hvor det står at inntekten faktisk var mer enn 850 000. Jeg har tatt det opp med han, men han sier at lønna er varierende og at han rømmer landet om han må betale utifra dette tallet. Jeg vil ikke være stygg, samtidig har han vært skikkelig stygg med meg etter bruddet og laget masse styr med oppgjør. Går ikke mer inn på det siden det ikke egentlig har noe å si her. Men jeg sitter i en liten leilighet, mens han sitter med ny dame i huset "vårt" og har det sånn sett veldig så greit... Det kan jo bli vanskelig for de å sitte på huset kanskje hvis bidraget hadde gått opp, samtidig må han vel betale utifra hva han tjener? Har dere noen råd? Anonymous poster hash: c8ea3...7d9
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #2 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg ville tatt bidraget via nav. Da får du riktig beløp og du får penger om han en dag ikke betaler. Anonymous poster hash: f2352...f34
Gjest Skrevet 30. oktober 2015 #3 Skrevet 30. oktober 2015 Har du det via NAV da? Enkleste er ofte det beste, og kan han bare rømme landet uten videre? Mannfolket har vel jobb som alle andre og kan vel ikke brenne alle broer bak seg? La NAV stå for utregningen !
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #4 Skrevet 30. oktober 2015 jeg har det ikke via NAV nei.. men ser jo at jeg burde det. Takk for svar Hi Anonymous poster hash: c8ea3...7d9
FrkKværner Skrevet 30. oktober 2015 #6 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg ville gått via nav som de andre foreslår.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #7 Skrevet 30. oktober 2015 men, hvordan regner de det da? Fra fjordåret så lenge det ikke er store endringer? Eller hvordan gjør de det? Hi Anonymous poster hash: c8ea3...7d9
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #8 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg tror de tar utgangspunkt i selvangivelsen Anonymous poster hash: f2352...f34
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. oktober 2015 #9 Skrevet 30. oktober 2015 Man skal levere de 3 siste lønnslippene samt selvangivelsen fra ifjor
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #10 Skrevet 30. oktober 2015 Send søknad til nav i dag! For da får du det fra denne mnd! Venter du til mandag vil du bare få fra november. Anonymous poster hash: 9437b...457
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #11 Skrevet 30. oktober 2015 takk for råd.. det som er litt dumt er at jeg har mye mindre inntekt nå enn i fjor (har ikke lenger OS). Men fikk nettopp en ekstra "pott" med OS grunnet jeg søkte om utdanningsstønad. Dette fikk jeg ikke innvilget, men hadde likevel krav på noen mnd m etterbetalt OS. Så det fikk jeg altså forrige mnd helt ut av det blå. Jeg får ikke mer OS nå, det var en engangssum, så det er jo litt kjedelig at dette blir tatt med i utregninga da.. Resten av dette året og neste vil jeg ikke få OS. Hi Anonymous poster hash: c8ea3...7d9
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #12 Skrevet 30. oktober 2015 Trodde ikke os var regnet som inntekt. Anonymous poster hash: 911df...f55
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #13 Skrevet 30. oktober 2015 Trodde ikke os var regnet som inntekt. Anonymous poster hash: 911df...f55 Jo, det tror jeg da det er... hvis ikke er det jo litt rart? Men likevel litt dumt når det ikke kommer til å fortsette... Samtidig så tenker jeg at NAV vet jo dette selv - at det ikke kommer til å fortsette, så sånn sett er det jo lett å bekrefte dette for NAV når de skal regne ut, eller? Hi Anonymous poster hash: c8ea3...7d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå