Gå til innhold

Helsekortet for gravide...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal det ikke fylles ut noe på dette når man er på kontroller og OUL? 

Når jeg var på første svangerskapskontroll hos legen i uke 13 fikk jeg helsekortet som hun kun fylte inn den infoen om meg. Ingenting om selve svangerskapet. Regnet med at dette ble fylt ut mer på OUL og andre kontroller, men til nå er det ingen som har fylt ut noe som helst der. Jeg er nå i uke 19. 

Når begynner de å fylle ut den vekstkurven f.eks? 

Anonymous poster hash: bc445...c23
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo det skal fylles ut fra første gang og hver gang ellers. Ikke på oul, da får du ett grønt ark i tillegg.

Det er viktig at det er fylt ut korrekt slik at sykehuset har alle opplysninger om det skjer noe under graviditeten og du må inn, eller ved fødsel.

Så dra tilbake og krev at det blir fylt ut korrekt

Anonymous poster hash: 99322...b15

Skrevet

Symfysemål måles ikke i begynnelsen, så vekstkurven benyttes ikke før etter ordinær ultralyd.

Anonymous poster hash: 4ea03...a5a

Skrevet

Symfysemål måles ikke i begynnelsen, så vekstkurven benyttes ikke før etter ordinær ultralyd.Anonymous poster hash: 4ea03...a5a

men regner med vekt og urinprøvesvar ble notert?

Og hjertelyden fra ule 14 ca?

Skrevet

Symfysemål måles ikke i begynnelsen, så vekstkurven benyttes ikke før etter ordinær ultralyd.Anonymous poster hash: 4ea03...a5a

men regner med vekt og urinprøvesvar ble notert?

Og hjertelyden fra ule 14 ca?Anonymous poster hash: 4ea03...a5a

ule=uke

Skrevet

Ingenting har blitt notert hos meg... Jeg har hatt en del komplikasjoner også, så synes det er så rart at ingenting blir notert ned på helsekortet mitt. 

Til de som blir fulgt opp av jordmor, hvor ofte er dere hos jordmor? 
Var dere på noen kontroll mellom uke 12 og OUL hos jordmor? 

Jeg har ikke fått jordmor ettersom det ikke var plass til meg på min helsestasjon og termingruppe.. 

Anonymous poster hash: bc445...c23
Skrevet

Hos meg har det vært jordmor som har fylt ut slik informasjon (urinprøvesvar, blodtrykk, vekt, symfysemål osv.) Her hvor jeg bor er ikke første time hos jordmor før i uke 24. Så før uke 24 har det ikke stått noe nyttig på mine helsekort, selv om jeg har vært på flere ultralyder og kontroller hos lege. På legetimen i uke 12 ble det kun fylt ut den informasjonen øverst på helsekortet. Fra OUL får man  et eget ark, jeg oppbevarer dette sammen med helsekortet. Er hos jordmor hver 4. uke. Dersom du ikke får tildelt jordmor, skal du vel ta kontrollene hos fastlegen din? Og da skal han fylle ut helsekortet på samme måte som jordmor hadde gjort. Men jeg ser ikke noe unormalt i at det ikke er fylt ut noe ennå hos deg, siden du kun er i uke 19.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...