Gå til innhold

Er dette en forsikringssak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt hus.

I kjelleren stod det to planker som støttet opp taket. Megleren sa huseieren hadde satt de der som en sikkerhet pga at det var bygd bad i ettertid over. Han sa også at de ikke trengte stå der.

Vi tok de ned for å male taket og legge gulv.

Da sprakk flere av flisene på badet opp.

For å få satt inn skikkelig bærekonstruksjon må vi rive opp gulvet. Noen som vil bli dyrt 😕

Anonymous poster hash: 65656...fda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det tviler jeg på.når dere tar ned bærende konstruksjon pga noe megleren hadde sagt

Skrevet

Nei det tviler jeg på.når dere tar ned bærende konstruksjon pga noe megleren hadde sagt

Var bare to stolper som var satt opp. Ikke satt fast. De stod løs. Vi måtte ned med de for å male taket og legge gulvet.

Megler sa det var eieren som hadde satt de opp som ekstra sikkerhet og at det var bærebjelker i selve taket så de var ikke nødvendig.

Skrevet

Jeg håper inderlig ikke det er badekar på det badet. For hvis gulvet gir etter uten belastning tør jeg ikke tenke på hva som skjer når dere fyller et tonn vann i badekaret...

Men, er de satt som bæring og dere har kun megler muntlige kommentar så er jeg usikker. Hva står i takstrapporten til huset? Der skal vel selger fylle ut et egenerklæringsskjema.

Uansett så synest jeg det er merkelig å bare sette to planker løst mot taket i kjelleren. Hva hvis noen kommer borti dei ved et uhell eller lignende?

Står det ingenting i takstrapporten eller andre plasser så hadde jeg tatt en telefon til forsikringsselskapet. Det værste du kan få er nei...

Anonymous poster hash: 4667d...288

Skrevet

Var bare to stolper som var satt opp. Ikke satt fast. De stod løs. Vi måtte ned med de for å male taket og legge gulvet.

Megler sa det var eieren som hadde satt de opp som ekstra sikkerhet og at det var bærebjelker i selve taket så de var ikke nødvendig.

Dere viste også at badet var anlagt i ettertid og at tidligere eier var bekymret for konstruksjonen og derfor hadde satt opp ekstra forsterkninger. Da tror jeg eier har oppfylt sin plikt til å si fra om ting som kan være et problem.

Anonymous poster hash: e4ece...ce4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...