Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #1 Skrevet 30. oktober 2015 Hun nekter å spise tørrfôr!! Hver gang vi spiser blir hun helt gal, klatrer opp etter stolene/fotene og prøver å komme seg opp på bordet. Ser ikke ut som at hun har rørt tørrfôret. Har prøvd 3 forskjellige nå.. Fikk fisk i går som hun slukt! Hun kan jo ikke bare leve på våtfor!! Var på fatet mitt i går å spiste knekkebrødrester! Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 8355c...5de
*Nøtta* Skrevet 30. oktober 2015 #2 Skrevet 30. oktober 2015 Begynn med å bløte opp tørrfor i små mengder og bland det i noe hun spiser. Førstpittesmå mengder tørrfor og store mengder for eksempel fisk, deretter mindre og mindre fisk og mer og mer tørrfor. Hun må bli vant til smaken på tørrforet. Når hun spiser rent oppbløtt tørrfor, så gjør du det på samme måten ved å blandi inn litt og litt tørt tørrfor. Lykke til.
Todii Skrevet 30. oktober 2015 #3 Skrevet 30. oktober 2015 Hvor kjøper du tørrforet? Hvor gammel er hun?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #4 Skrevet 30. oktober 2015 Det er viktig at tørrfôr er hovedfôr til katter og at de får kun en liten dæsj våtfôr om dagen. Tørrfôret er veldig fint å knaske på for tennene deres og hjelper mot tannkjøttsykdommer osv. En klatt våtfôr om dagen er bra for at de ikke skal bli harde i magen og få problemer med avføringen. Ville kun kjøpt kvalitetsfôr fra dyrebutikk eller veterinær hvis jeg var deg, og bruk litt vann til å våte opp tørrfôret litt slik at det ikke er for hardt, så våter du det opp mindre og mindre for hver dag slik at katten til slutt klarer å spise det hardt, slik den bør. Har du forresten fått sjekket tennene til katten? At den ikke har noen skader eller problemer som gjør det vondt for den å tygge? Anonymous poster hash: dc142...9f8
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #5 Skrevet 30. oktober 2015 Hun et 12 uker. La litt tørrfôr på fatet mitt iste å hun spiste det! Men ikke fra skålen på kjøkkenet.. Snakket med hun jeg hentet henne hos og hun sa "vi har nok forvendt de! Fått mye mat fra bordet og nesten bare fisk! Så har vel jentene på 5 og 8 sikkert gitt de litt" Anonymous poster hash: 8355c...5de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå