Gå til innhold

Finnes det en grense....

Anbefalte innlegg

Gjest NattIsa
Skrevet

For hvor mye MME i døgnet? 1L er jo det som blir sagt, men hører også at det er gått bort fra? Gutten min veier nå ca 5,5 kg og er 2 mnd på mandag. Ifht til dette m 15% av kroppsvekt, så skal han ha 825 ml. Han ligger vel noe over dette, nærmere 880ml kanskje. Drikker 170ml, som oftest helt opp, en sjelden gang litt mindre. Igår drakk han 200 til kvelfdsmåltudet og var da oppe i 900. Han gulper ikke nevneverdig mye. Går som regel 3-3.5 time mellom hver mating. En sjelden gang 4 eller fem. Han har vel to nattmåltider som oftest (måltider mellom kl 00 og 06.00) og 4-5 på dagen (mellom 6-23).

Bare for ordensskyld vil jeg si at jeg alltid vil la han spise seg mett, og jeg vet at mengder varierer med hvert barn. Bare føler han drikker så mye, og det er jo 2 mnd til han kan begynne å ibtroduseres for fast føde. Kan hende han holder seg til 170ml en stund, men hvis ikke kommer han på et tidspunkt til å gå over 1L. Hva tenker dere? Han legger på seg som han skal så langt. Hvs tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gikk over 1200 ml før han var 3 mnd. Gulpa ingenting, og tydelige tegn på sult om han fikk mindre. Snakka med hs om det som sa det var i overkant mye, men ble han ikke mett, så ble han ikke mett... Jeg ga til han var mett, for å si det sånn ;)

Anonymous poster hash: 150bf...819

Skrevet

Min gikk over 1200 ml før han var 3 mnd. Gulpa ingenting, og tydelige tegn på sult om han fikk mindre. Snakka med hs om det som sa det var i overkant mye, men ble han ikke mett, så ble han ikke mett... Jeg ga til han var mett, for å si det sånn ;)Anonymous poster hash: 150bf...819

ikke les deg blind på ml'rene. Følg ditt eget hjerte :)

Min var i godt hold hele første året, men når han begynte å gå så raste det av.

Anonymous poster hash: 150bf...819

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...