Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #1 Skrevet 29. oktober 2015 Jenten min som akkurat er fylt 3 år, skal begynne i barnehage for første gang. Jeg begynner i jobb 1.desember og vi er enige med barnehagen om at oppstarten skal gå over tid siden det er en stor overgang. Jenten min er ganske sensitiv, og blir lett oppjaget. Nesten en uke inn i barnehagetilvenningen begynner jeg å bli motløs. I dag hadde hun ca 1 time normal oppførsel i barnehagen før hun begynte å springe rundt og hyle. Hun dro et par andre barn med seg og til slutt ble det overload for min jente og hun begynte å brøle stygt og slå de andre to ungene. Som igjen utløste masse irettesettelse fra barnehagepersonalet. Jeg synes at dette virker håpløst og gruer meg til hvordan hun blir behandlet når jeg ikke er der og observerer. Vil barnehagepersonalet irettesette kraftigere? Vil dem Ødelegge henne helt? I kveld var jenten min knust. Og jeg føler at dette er håpløst og frykter at hun aldri vil bli forstått. At de vil få satt diagnose på henne, tilkalle barnevern og barnepsykologer... Anonymous poster hash: e1ae2...3bf Anonymous poster hash: c76a0...52a
Gjest Antarctica Skrevet 29. oktober 2015 #2 Skrevet 29. oktober 2015 Men er du overbevist om at barnehage er det rette for henne...? For det høres faktisk ut som at barnepsykolog og diagnose er realistisk - det er ikke normalt å brøle og slå de andre barna. Klart at det har en grunn, og grunnen ligger jo ikke hos de ansatte i barnehagen?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #3 Skrevet 30. oktober 2015 Får hun nok søvn ? Min gutt ble slik om han ble overstimulert og overtrer tidligere. Nå er han 6 år, og utagerende kun hjemme når han er overtrett . Min var helt avhengig av å få i seg mat med max 2.5-3 timers mellomrom når han var yngre, gikk det for lang tid mellom måltidene kortsluttet han. Han vokste det heldigvis av seg, eller han har lært å styre seg uteblant folk. Har aldri være snakk om diagnoser her.. Anonymous poster hash: 3eba7...c13
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #4 Skrevet 30. oktober 2015 Kan hende hun har godt av faste rutiner og grenser? Jeg gjetter på at hun har fått gjøre dom hun vil i 3 år, er lite vant med å ta hensyn til sosiale koder og andre barn. Antagelig får hun lite med irettesettelse fra deg og du duller nok med henne. Barnehagen finner ikke opp en diagnose. Om du tror barnet ditt virkelig har en diagnose så er det jo en fordel å starte utredningen tidlig? Selvsagt kommer barnehagepersonalet til å forvente normal oppførsel av en 3 åring. De kommer selvsagt til å sette grenser for henne og vise hva som er akseptert ute blandt folk. Anonymous poster hash: 0dd80...5b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå