Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #1 Skrevet 29. oktober 2015 Blir ikke enig.. Er ikke sammen. Anonymous poster hash: 52af5...a06
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #2 Skrevet 29. oktober 2015 Er det fryktelig viktig for deg å ikke døpe? Barnet kan jo meldes ut av statskirka senere? Ville iallefall ilke laget stor sak ut av det mtp fremtidig samarbeid. Men har du gode grunner blir det jo noe annet.. Anonymous poster hash: 6d478...9df
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 29. oktober 2015 #3 Skrevet 29. oktober 2015 hvis du ikke ønsker å døpe har du sannsynligvis ikke noe forhold til dåpen. Han har tydeligvis det, og det vil derfor bety mer for han at barnet blir døpt, enn for deg at barnet ikke blir det. Jeg ville latt han få døpe.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #4 Skrevet 29. oktober 2015 Tenk gjennom hvorfor du ikke vil og hvorfor han vil. Er det viktig for dere? Jeg er kristen og hadde aldri godtatt at mitt barn ikke ble døpt. Det betyr faktisk veldig mye for meg. Men det er også noe samboeren min har visst om lenge før vi begynte å snakke om barn. Mannen min må ikke være personlig kristen (selv om det er hadde vært fint), men jeg kunne ikke fått barn med noen som var så negativ til troen min. Anonymous poster hash: 5e59c...41f
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #5 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg tilhører human-etisk forbund.. Hi Anonymous poster hash: 52af5...a06
happyhappyme Skrevet 29. oktober 2015 #6 Skrevet 29. oktober 2015 Hvorfor vil han døpe barnet? Og hvorfor vil du ikke?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #7 Skrevet 29. oktober 2015 Dersom man ikke er enige så synes jeg man skal la det være og heller la barnet bestemme selv når det er gammelt nok. Det er ikke bare bare å melde seg ut av kirka (mannen min har prøvd 3 ganger). Anonymous poster hash: d88c8...5ea
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 29. oktober 2015 #8 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg tilhører human-etisk forbund.. Hi Anonymous poster hash: 52af5...a06 dersom du ikke er troende så er vel ikke en dåp noe annet enn en kjapp hårvask likevel? Faren kan jo oppdra barnet i kristen tro mens du oppdrar med ditt livssyn? Jeg er ikke kristen selv, mine barn er døpt fordi det var viktig for resten av familien.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #9 Skrevet 29. oktober 2015 Han vil døpe barnet i kirka fordi det er en tradisjon de har. De er verken kristen eller tror på gud. Jeg ønsker ikke kirkelig dåp fordi jeg er humanetiker. Hi Anonymous poster hash: 52af5...a06
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #10 Skrevet 29. oktober 2015 Med en dåp blir vel barnet medlem i kirka? Å det ønsker jeg ikke. Hi Anonymous poster hash: 52af5...a06
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #11 Skrevet 29. oktober 2015 Han vil døpe barnet i kirka fordi det er en tradisjon de har. De er verken kristen eller tror på gud. Jeg ønsker ikke kirkelig dåp fordi jeg er humanetiker. HiAnonymous poster hash: 52af5...a06 Er du sikker på at han ikke tror på Gud? Ikke alle er så åpne om det. Anonymous poster hash: 5e59c...41f
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #12 Skrevet 29. oktober 2015 Det er da virkelig ingen grunn til å døpe dersom ingen er kristne?! Anonymous poster hash: d88c8...5ea
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #13 Skrevet 29. oktober 2015 irka for de er tradisjon.... Jeg er utrolig glad jeg tok den kampen og stod på mitt. Samboer og svigers respekterer meg mere nå. Det forstod jeg ikke er ei nikkedukke de kan styre. Klart de var skuffet, men de fårcde bare være. Stå kampen ut, du vil nok møte flere kamper etterhvert. Ikke la de få overtaket. Lykke til 😊 Anonymous poster hash: 8f16e...665
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #14 Skrevet 29. oktober 2015 kke døp barnet. Samboer ville at barna våre skulle døpes, siden det er en tradisjon . Jeg nektet. Mine barn skal ha mulighet til å velge selv. Jeg er ikke religiøs, Samboer er ikke kristen, men medlem av kirka for de er tradisjon.... Jeg er utrolig glad jeg tok den kampen og stod på mitt. Samboer og svigers respekterer meg mere nå. Det forstod jeg ikke er ei nikkedukke de kan styre. Klart de var skuffet, men de fårcde bare være. Anonymous poster hash: 8f16e...665
Ikkesåallerværst Skrevet 29. oktober 2015 #15 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg tilhører human-etisk forbund.. Hi Anonymous poster hash: 52af5...a06 Det gjør jeg også. Det ville ha kostet meg en del å svelge den kamelen, men jeg ville gått med på dåp. I mine øyne er det jo unødvendig og uten hensikt, men derfor kunne jeg også latt faren få dette hvis det er viktig.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #16 Skrevet 29. oktober 2015 Det hadde kommet fullstendig an på hvorfor faren ønsket det. Dersom jeg hadde visst at det faktisk betydde mye for ham personlig, så hadde jeg antakelig gått med på det. Hadde det vært fordi det er tradisjon hadde det vært helt uaktuelt. Anonymous poster hash: 90551...de6
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #17 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg en 100% sikker! Han har gjentatte gang sagt han hater kirka og er generelt veldog nedlatende. Han (og forøvrig resten av familien) er ikke kristen. De bannes, er rasistiske, er egoistiske og, ja.. Lista er lang! Hi Anonymous poster hash: 52af5...a06
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #18 Skrevet 29. oktober 2015 Du får prøve å forklare han hvor fint en navnefest kan være i stedet for da. Anonymous poster hash: 5e59c...41f
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #19 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg en 100% sikker! Han har gjentatte gang sagt han hater kirka og er generelt veldog nedlatende. Han (og forøvrig resten av familien) er ikke kristen. De bannes, er rasistiske, er egoistiske og, ja.. Lista er lang! Hi Anonymous poster hash: 52af5...a06 Da hadde det vært totalt uaktuelt for meg. Mest av respekt for andre menneskers religion, egentlig. Jeg synes det er forkastelig å bruke seremonier som er dypt hellige for andre mennesker som en koseting. Anonymous poster hash: 90551...de6
Ikkesåallerværst Skrevet 29. oktober 2015 #20 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg en 100% sikker! Han har gjentatte gang sagt han hater kirka og er generelt veldog nedlatende. Han (og forøvrig resten av familien) er ikke kristen. De bannes, er rasistiske, er egoistiske og, ja.. Lista er lang! Hi Anonymous poster hash: 52af5...a06 Vel, kjente jeg fikk mer lyst til å nekte den dåpen nå.... .
TinaK 1990 Skrevet 29. oktober 2015 #21 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg tilhører human-etisk forbund.. Hi Anonymous poster hash: 52af5...a06 dersom du ikke er troende så er vel ikke en dåp noe annet enn en kjapp hårvask likevel? Faren kan jo oppdra barnet i kristen tro mens du oppdrar med ditt livssyn? Jeg er ikke kristen selv, mine barn er døpt fordi det var viktig for resten av familien. Haha....kjapp hårvask
*Nøtta* Skrevet 29. oktober 2015 #22 Skrevet 29. oktober 2015 Så lenge det bare er pga tradisjon og faren ikke har en personlig (kristen) grunn for å døpe så mener jeg at din ikke-kristne tro bør veie tyngst i denne saken her. Hadde samme "problemet" her, jeg ville ikke døpe, far ville fordi det var tradisjon og forventet på hans side av familien. Det ble ikke dåp. (hadde navnefest) Ungen kan selv velge å melde seg inn i kirken ved en senere anledning.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #23 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg har et barn som er døpt og et barn som har hatt navnefest, to forskjellig fedre. Jeg ønsket overhode ikke at mitt barn skulle bli døpt. Jeg er selv hverken døpt, konfirmert eller gift. Men dette var veldig viktig for faren til jenta og familien deres. De trodde oppriktig at barnet ikke kom til himmelen eller noe i den duren om hun ikke ble konfirmert. Jeg prøvde å argumentere, overbevise og prate fornuft. Men de var virkelig redde for dette og ønsket dåp. Så for dem var det selve troen ikke tradisjonen som var i fokus. Jeg fant ut at det var viktigere for dem å få gjennomføre ritualet enn at jeg skulle trompe gjennom navnefest. Jeg fikk jo tross alt gjøre stas på jenta gjennom dåp også. De har fulgt opp og lært henne om kristendommen i oppveksten, og så har jeg lært henne om livet og andre religioner. Med minste så hadde hverken jeg eller pappaen noe forhold til kirken og valgte navnefest for å ønske barnet velkomment. Svigermor kom ikke til den festen, men vi hadde en kjempe fin dag. Så jeg tenker at man må tenke på barnets beste og på forhold utover bare selve dagen. Om det er slik du beskriver at de ikke er særlig kristne, men at det virker som det er mest tradisjon ville jeg også ha valgt å ikke døpe barnet om det var viktig for meg. Anonymous poster hash: fe148...f4a
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #24 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg en 100% sikker! Han har gjentatte gang sagt han hater kirka og er generelt veldog nedlatende. Han (og forøvrig resten av familien) er ikke kristen. De bannes, er rasistiske, er egoistiske og, ja.. Lista er lang! Hi Anonymous poster hash: 52af5...a06 Og en sånn mann har du fått barn med?? 😱😳 Om det kun er for tradisjon og han "hater" kirken, nei, ikke døp barnet pga ham. For meg er det nesten et hån mot de kristne å stå foran presten å love og oppdra barnet i kristen tro om man VET man ikke har noen intensjon om å følge opp løftet.. Anonymous poster hash: a4569...fe2
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #25 Skrevet 29. oktober 2015 La nå faren få døpe ungen sin. Anonymous poster hash: 58462...168
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå