Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #1 Skrevet 29. oktober 2015 Hva kommer det av og hva hjelper? Anonymous poster hash: deeee...942
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #2 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg også! Tar du noen medisiner? Vet ikke hva som hjelper...// drikker mye vann da.. Anonymous poster hash: 30ff4...a04
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #3 Skrevet 29. oktober 2015 Vanlige pastiller, pastiller fra apoteket som er for munntørrhet, tyggis og sitronvann er det jeg kommer på som hjelper. Anonymous poster hash: 39950...fd4
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #4 Skrevet 29. oktober 2015 Hva det kommer av kan jeg ikke svare deg på,annet enn at noen sykdommer har dette som et symptom. Det er også en vanlig bivirkning av mange medisiner. De har noen sugetabletter på apoteket du kan forsøke. Ellers er det vann,vann og vann. Du kan også tygge tyggegummi. Vær obs på at munntørrhet skader tennene. Jeg har veldig skader på mine tenner pga dette,og mine tenner går rett og slett oppløsning. Dette skyldes medisiner jeg er nødt til å bruke. Kan være greit å ha en vannflaske på nattbordet også. Anonymous poster hash: a128e...05c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #5 Skrevet 29. oktober 2015 Det kan ha ulike årsaker. Du kan kjøpe gel, pastiller og spray som er laget spesifikt for å øke spyttproduksjonen, spør på apoteket. (Og som et apropos: Dersom du har vesentlig nedsatt spyttproduksjon heter det hyposalivasjon og kan gi rettigheter til refusjon ved tannbehandling, siden det øker risikoen for tannskade betydelig. Snakk med tannlegen din om det er aktuelt). Anonymous poster hash: 4152e...983
Gjest Pusikatt Skrevet 29. oktober 2015 #6 Skrevet 29. oktober 2015 Spiser du medisin av noe slag? Mange medisiner gir munntørrhet. Vet ikke av andre råd enn tyggis, og væte munnen ofte. Og så må du være ekstra påpasselig med tannpussen, fordi når munnen er mye og ofte tørr, er ikke tannemaljen så godt beskyttet, og du får fortere hull.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #7 Skrevet 29. oktober 2015 Gravid? Ammer du? Bruker minipiller? Jeg var veldig plaget med dette da jeg ammet og gikk på Cerazette. Anonymous poster hash: 51937...8a9
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #8 Skrevet 31. oktober 2015 Jeg ammer ikke og bruker ingen medisiner, men sover dårlig på natten pga dette. Bør jeg sjekke om der kommer av noe sykdom? HI Anonymous poster hash: deeee...942
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #9 Skrevet 31. oktober 2015 Jeg ammer ikke og bruker ingen medisiner, men sover dårlig på natten pga dette. Bør jeg sjekke om der kommer av noe sykdom? HI Anonymous poster hash: deeee...942 Ja, det kan være lurt. Er du tørr i øynene også? Revmatiske plager? Hvor gammel er du? Anonymous poster hash: 9523d...289
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #10 Skrevet 31. oktober 2015 Få det sjekket hos tannlege. Etter jeg fikk påvist hyposalviasjon har jeg fått dekket en stor del av tannlegeutgiftene mine. Det hjelper mye, da munntørrhet fører til hull i tennene. Jeg går til tannlege to ganger i året, og hvis det er noe, så i snitt fire ganger i året. Det finnes flere produkter på apoteket som kan hjelpe. Blant annet har jeg resept på tannkrem med mye fluor. Om det ikke finnes andre forklaringer så kobles det ofte til sjøgrens syndrom. I mitt tilfelle er det ikke dette. Jeg sliter også med veldig tørre øyne. Det beste tipset er å prøve ut produkter og finne ut hva som fungerer for deg. Selv om det ikke forsvinner så venner man seg til det. Anonymous poster hash: f80be...31c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå