Gå til innhold

Fortell meg at det blir bedre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen bestemte seg over natten for at han var ferdig med forholdet vårt. Sier han ikke har hatt følelser siden barnet vårt ble født for 8 måneder siden og sier han ikke er villig til å gjøre noen ting. Verken fvk, parterapi eller annet.

Han begrunner alt med at vi har kranglet. Vi har ikke kranglet mer enn vi gjorde før vi fikk barn.

Jeg har prøvd å få han til å gi meg en sjanse, men det nekter han: svarer kun at han er helt ferdig,og jeg blir helt knust.

Nå viser det seg at det er ei annen, barnløs kvinne i bildet. Har lest samtaler og grått de siste to timene, føler meg hjelpeløs. Jeg har ikke visst noen ting og føler meg så sveket og lite verdt. Har gjort alt siden barnet vårt ble født for at dette ikke skulle skje, og likevel skjer det.. Klarer ikke å forstå at han virkelig ikke elsker meg.

Kan noen vær så snill og fortelle meg at ting blir bedre? Kan ikke fatte at den gode, snille mannen min faktisk gjør dette. Er helt desperat :(

Anonymous poster hash: e7731...4d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir bedre, så blir det verre, så blir det mye bedre. Lykke til

Anonymous poster hash: b71e5...bc3

Skrevet

Er dere gift? Da må han møte på meklingsmøte uansett. Nå vet ikke jeg om det går under fvk, men om han har funnet seg en ny allerede så tror jeg du må innfinne deg med situasjonen. Sender en klem og visshet om at det blir bedre.

Anonymous poster hash: c3583...98a

Skrevet

Det blir bedre! Akkurat nå er det nok grusomt vondt og jeg føler så inderlig med deg:-( men, jeg er helt overbevist om at en vakker dag innser du at denne mannen klarer du deh helt fint uten. Men ting tar tid. Vær snill mot deg selv , sørg litt, men så må du prøve å holde deg opptatt og ikke dyrke sorgen. Vær med venner, pynt deg og ta deg en tur på byen, begynn å tren. Det vil bli bedre, jeg lover:-)

Anonymous poster hash: 0bf39...916

Skrevet

Uff, det er trist. Men er han ferdig, er han ferdig. Enten han vil eller ikke må dere på mekling av en eller annen variant, ikke nødvendigvis for å redde forholdet men å bestemme samvær osv. Du fortjener noen som elsker deg! Tenk på det. Kanskje han ikke var klar for barn og familie, kanskje han nå har litt panikk!?

Skrevet

Jeg er midt i det samme selv, bare at her er det to mnd siden han slapp bomben og han skal ta over nytt hus nå.

Men, jeg kan love deg at det blir bedre. Du får en tøff periode fremover, da anbefaler jeg at du bruker det av ressurser du har rundt deg. Snakk med venner og familie.

Familievernkontoret må dere på uansett hvis du skal kunne få rett på stønader og utvidet barnetrygd mm. Dere må få en meklingsraport. Men, selv om mannen din ikke ønsker noe hjelp derifra anbefaler jeg på det sterkeste at du gjør det. Jeg har valgt dette selv, rett og slett for å ha en utenforstående som jeg kan tømme meg hos og som kan hjelpe meg å sette ord og få sortert tankene jeg sitter med.

Men, jeg mener det heilt seriøst. Det blir veldig bra til slutt. Etter hvert vil du finne en ny en, eventuelt kommer han krypende tilbake. Uansett hvilken av alternativene som skjer har du da muligheten til å ta valgene selv og stille krav til hvilket forhold du ønsker. At du da har muligheten til å få et mer balansert forhold der begge deltar, og at han faktisk er der fordi han ønsker og elsker deg.

Så la han flytte ut, og ikke bønnfall han mer om å bli. Det vil kun føre til at han får en enda større makt over deg og kan dermed utnytte deg enda mer en han gjør i dag... Og skulle han finne på å komme krypende tilbake, så la han krype. La han få vite at slik forholdet har vært siden babyen var født er ikke aktuelt å fortsette med. At han må ta i sin del og i tillegg faktisk vise at han elsker deg og ønsker å være hos deg...

Lykke til, dette klarer du veldig bra 😊

Anonymous poster hash: 72709...cb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...