Gå til innhold

Feil etternavn barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig det er jeg som er hårsår og pirkete, men fikk i dag en mail der min sønn var oppført med feil etternavn. Noe som ikke stemmer. Jeg lurer nå på om barnehagen har rett etternavn på min sønn og hvor viktig rett etternavn er.

Jeg ser jo for meg at hvis en ulykke skulle skje og han må inn på sykehuset så er det viktig at han blir lagt inn med rett navn.

Hvordan kan jeg på en fin måte undersøke hvordan navn de har han oppført under? På innmeldingspapirene vet jeg han er oppført med rett etternavn.

Anonymous poster hash: 39889...bc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta kontakt med barnehagen?

Skrevet

Da spør du i barnehagen vel? Det er fort gjort å blingse når man skriver lister.

Skrevet

Spør? 

Er vel ikke vanskeligere enn det. 

Har opplevd det samme på skolen at barnet mitt plutselig hadde nytt etternavn, jeg sa fra til lærer og da fikset de det fort og greit :) 

Anonymous poster hash: 36514...316
Skrevet

Feil etternavn som i feks Hansen istedenfor Jensen?

Eller bare feil i en bokstav?

Anonymous poster hash: 0f8fb...29a

Skrevet

Feil som i fars etternavn når barnet har mors etternavn. Så virker som de istedet for å se på papirene bare har antatt.

Skrevet

Det er ingenting å lage noe oppstyr rundt, ring bare å si at navnet er feil.

Anonymous poster hash: be1b8...a06

Skrevet

Et navn er et navn, ring barnehagen og opplys dem om korrekt navn. Man er verken hårsår eller pirkete om man opplyser om hva barnet faktisk heter.

Her skrev de navnet til yngste feil. Sa i fra og de korrigerte det med et smil.

Skrevet

Altså... du må jo spørre og oppklare dette da. Ikke noe verre enn det :)

Anonymous poster hash: d713a...782
Skrevet

Altså, å ikkje sjekke når ein er sikker er ikkje uvanlig. Den som har skrive lista er sikker på kva barnet heiter, og så blir det feil.

Eg står oppført med tidlegare etternamn som mellomnamn både her og der på jobb, sjølv om eg ikkje har mellomnamn.

Bagatellar.

Skrevet

Feil som i fars etternavn når barnet har mors etternavn. Så virker som de istedet for å se på papirene bare har antatt.

Så da bare antar du at de har antatt at barnet har fars etternavn?

Hvorfor kan du ikke bare spørre barnehagen? Ta en telefon og si at de har registrert feil etternavn. Er det virkelig en så stor sak at du må  spørre om det her inne?

Anonymous poster hash: 8447b...48b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...