Gå til innhold

Kan dei, så kan vel vi også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt 50/50 barnefordeling i mange år. Begge har nye partnere, og barnet har det bra begge steder.

No har exen bestemt seg for å slutte å jobbe og søke om barnebidrag. Har hatt strøjobber tidligere og lever vel greit på partneren sin.

Kjenner at det irriterer veldig at vi skal betale for at exen skal kunne late seg. (om de får innvilget barnebidrag fra oss)

Vi har økonomi til at eg går ned i stilling. For om mi inntekt blir lavere, så slepp eg vel å betale barnebidrag. Kanskje eg til og med kan få barnebidrag fra exen om den personen har trygd og ikkje eg?

Er det mye eg evt. må ned i lønn for å sleppe å betale for andre sin latskap?

Er det sånn at det blir tatt hensyn til at eg har partner å dele utgifter med men ikkje om den som søker barnebidrag har partner med høg inntekt?

Andre med erfaringer?

Anonymous poster hash: 3cb01...08b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere har 50-50 er det jo litt snålt med bidrag, hvorfor skal noen betale bidrag da?

Anonymous poster hash: 6d3da...4ab

Skrevet

Det er for det første ikke vanlig med bidrag når man har 50/50 med mindre forskjellen i økonomi er veldig stor, og for det andre kan man ikke slutte å jobbe for å motta bidrag. Eksen (Eller du, alt ettersom hvem av dere som velger å gå ned i stilling) blir alikevel regnet som om dere har jobb i 80% stilling. Det vil eksen også bli. Om hun velger å ikke jobbe for å motta bidrag (ja, har man barn med Røkke kan det jo være lukrativt) så vil hun alikevel bli avregnet med en 80% stilling. 

Anonymous poster hash: f7c0c...2fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...