MarianeA Skrevet 29. oktober 2015 #1 Skrevet 29. oktober 2015 Vi bor i byen og mange av våre venner og familien ellers bor et stykke fra oss, mer ut på landet. Ofte er de slik at vi blir bedt om å handle spesifikke ting og ta med når vi kommer innom. Det kan være ting fra apoteket,garn polvarer eller annet som de ikke har i bygda. Dette er helt greit, jeg har tid og anledning når jeg likevel har det i nærheten, og det er alltid hyggelig å hjelpes til. Jeg sparer alltid på kvitteringen og legger den frem når jeg kommer med varene. Og noen betaler,alltid med en gang og saken er ute av verden. Men noen gjør ikke det. De har ikke kontanter, overfører senere, eller tar ut. Uansett blir det ikke gjort og etterhvert glemt men hos meg har det smått om sent blitt en irritasjon. Det er ingen som har dårlig råd eller ikke i stand til å gjøre opp fra seg. Jeg er nok den så har minst penger og for meg er det ikke alltid det passer å legge ut flere hundrelapper som jeg ikke ser igjen. Hvordan går jeg frem her synes dere?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #2 Skrevet 29. oktober 2015 Be om at de setter inn penger før du handler, nå er d jo veldig enkelt med Vipps. Jeg hadde minnet dem på det, i hvertfall dersom de ba om hjelp igjen. Anonymous poster hash: d857a...c90
sug lut Skrevet 29. oktober 2015 #3 Skrevet 29. oktober 2015 "Ja, jeg kan godt det, men da må du først overføre pengene, for jeg har ikke noe å gå på akkurat nå".
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #4 Skrevet 29. oktober 2015 "Ja, jeg kan godt det, men da må du først overføre pengene, for jeg har ikke noe å gå på akkurat nå". Dritsmart. Så hvis man har spysyken kan man bare sette seg ned og føre over penger, så mottar hi pengene i morra. Og da kan hi kjøpe det den syke trenger dagen etter. Driiitsmart. Anonymous poster hash: 602a8...ee4
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #5 Skrevet 29. oktober 2015 "Ja, jeg kan godt det, men da må du først overføre pengene, for jeg har ikke noe å gå på akkurat nå". Dritsmart. Så hvis man har spysyken kan man bare sette seg ned og føre over penger, så mottar hi pengene i morra. Og da kan hi kjøpe det den syke trenger dagen etter. Driiitsmart. Anonymous poster hash: 602a8...ee4 Ellers så bruker man vipps, og det tar 1 min, og man ser med en gang at pengene er på vei. Og hvor i alle dager kommer spysyken inn?? 😂 Anonymous poster hash: 55435...229
sug lut Skrevet 29. oktober 2015 #6 Skrevet 29. oktober 2015 "Ja, jeg kan godt det, men da må du først overføre pengene, for jeg har ikke noe å gå på akkurat nå". Dritsmart. Så hvis man har spysyken kan man bare sette seg ned og føre over penger, så mottar hi pengene i morra. Og da kan hi kjøpe det den syke trenger dagen etter. Driiitsmart. Anonymous poster hash: 602a8...ee4 Gjør du deg til nå? Man får ordne seg som man kan, og ikke bo dummere enn at man klarer primærbehovene. Er det akutt apotekbehov venter man jo ikke på at noen kommer på besøk uansett.
Mamma_til_2 Skrevet 29. oktober 2015 #7 Skrevet 29. oktober 2015 Vips skal være en super ting til slike formål, har ikke brukt den selv. Ellers så får du gjøre som luten sier, penger først handle etterpå.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #8 Skrevet 29. oktober 2015 Hadde bedt de sende med kortet, eller kontanter. Jeg gjør ALLTID det hvis jeg ber noen handle for meg.. Mye frekke folk! Anonymous poster hash: edd19...a3a
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #9 Skrevet 29. oktober 2015 Hadde bedt de sende med kortet, eller kontanter. Jeg gjør ALLTID det hvis jeg ber noen handle for meg.. Mye frekke folk! Anonymous poster hash: edd19...a3a Eller, misforsto vel her. Du bor i byen ja. Uansett, be de overføre penger først. Anonymous poster hash: edd19...a3a
Luksusdyret Skrevet 29. oktober 2015 #10 Skrevet 29. oktober 2015 "Ja, jeg kan godt det, men da må du først overføre pengene, for jeg har ikke noe å gå på akkurat nå". Dritsmart. Så hvis man har spysyken kan man bare sette seg ned og føre over penger, så mottar hi pengene i morra. Og da kan hi kjøpe det den syke trenger dagen etter. Driiitsmart. Anonymous poster hash: 602a8...ee4 Mange banker har straksoverføring. Og det er ikke HI sitt problem at noen er syke. Hvis folk hadde vært redelige og betalte for det de fikk hadde hun ikke trengt å kreve penger på forhånd. Du er sikker en sånn en som "bestiller" ting hos venner og familie og driter i å betale, tipper jeg. HI har ikke noe økonomisk ansvar overfor disse folkene.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #11 Skrevet 29. oktober 2015 Og når du ber de overføre til den nye tingen får de samtidig overføre det de allerede skylder deg. Anonymous poster hash: 5ca26...381
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #12 Skrevet 29. oktober 2015 Litt forskjell på å komme med farris og en pakke ritzkjeks når noen er spysjuke kontra å handle 20 garnnøster på den ene butikken de selv ikke har i nærheten da. HI; Si de må overføre, fordi du ikke har penger til å legge ut. Anonymous poster hash: ef1a2...617
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #13 Skrevet 29. oktober 2015 "Ja, jeg kan godt det, men da må du først overføre pengene, for jeg har ikke noe å gå på akkurat nå". Dritsmart. Så hvis man har spysyken kan man bare sette seg ned og føre over penger, så mottar hi pengene i morra. Og da kan hi kjøpe det den syke trenger dagen etter. Driiitsmart. Anonymous poster hash: 602a8...ee4 Tror neppe de bruker hi når det er ting som haster. Hun sier selv de bor et stykke unna. Ellers virker du som en komplett idiot. Blir du sur fordi noen sier du er frekk som snylter? Anonymous poster hash: ac1b9...ff4
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #14 Skrevet 29. oktober 2015 "Ja, det gjør jeg gjerne - men, du skylder meg egentlig penger for det jeg kjøpte for deg forrige gang også, så det er fint om du setter inn de samt for det du vil jeg skal kjøpe nå først. Ikke for å være kjip, men jeg gjør så mange slike innkjøpstjenester for folk, at det blir litt dyrt for meg å legge ut i lengden. Håper du forstår." Ærlighet varer lengst. Vips er konge. Anonymous poster hash: ab196...b68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå