Gå til innhold

må jeg til legen med gutten min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn fikk i går vaksine, har kun sovet mellom kl 2345-0550 i natt, ellers vært våken og grått mye. Han har fikk paracet i natt og i dag tidlig men han er fortsatt arm, har vondt og er slapp , så jeg holder han hjemme fra skolen i dag. Problemet, hvor jeg blir usikker, er at jeg er 40% sykemeldt  (pga akkurat skrevet ut av et langt sykehusopphold). Typisk nok er i dag en dag jeg skulle jobbet, men jeg må være hjemme med han. Må jeg da gå til legen og få legeerklæring på sykt barn, eller holder det at jeg skriver egerklæring på sykt barn? Jeg kan ikke kjære bil, så håper å slippe å dra han med ut av huset nå som han er så dårlig.

Dette er første gang han er syk i hele år, så har ikke brukt noe sykt barn dager før i 2015.

Takk for svar

Anonymous poster hash: a0eb8...fb4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke sykt barn dag. Ingen karantene mellom egen sykmelding og sykt barn egenmelding.

Skrevet

Hva med å ringe leder på jobben og forklare situasjonen og be om å bytte dag slik st du kommer på jobb neste dag du egentlig er sykemeldt?

Anonymous poster hash: 8591d...045

Skrevet

Hva med å ringe leder på jobben og forklare situasjonen og be om å bytte dag slik st du kommer på jobb neste dag du egentlig er sykemeldt?

Anonymous poster hash: 8591d...045

Fordi jeg skal jobbe lør og søn  også, og jeg må derfor ha fri i morgen. Jeg har betennelse i hjernen (går på kortioson osv) og får kraftig hodepine og blir lyssky (kraftige migreneanfall) og veldige auraer om jeg jobber i fler dager i stekk, auraer som: mister kraft i venstre arm og ben, får hallusinasjoner osv, og å jobbe 2 dager på rad er allerede over det legen anbefalte han anbefalte annenhver dag, 3 dager hver uke, så å jobbe i morgen kan føre til enda lengre sykemelding dessverre.

Men jeg har prøvd å ringe, samt sendt henne sms og spurt om jeg må ha legeerklæring eller om det holder med sykeerklæring på sykt barn, men hun er så treg med å svare. For å få hastetime hos fastlegen må jeg ringe kl 0815, ellers blir d fort fullt og vi  må da til legevakt og d er ugunstig for både barnet mitt og meg, pga det er enda lengre unna, og det er fler timers ventetid.

Skrevet

Du kan bruke sykt barn dag. Ingen karantene mellom egen sykmelding og sykt barn egenmelding.

Takk, så godt å høre

Skrevet

Sykt barn har ingenting med din sykmelding å gjøre, så du tar sykt-barn-dag som vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...