Gå til innhold

Abort hver mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De med kobberspiral.

Jeg satte inn kobberspiral for ca et år siden, og har følt meg elendig siden.

Hver mnd kjennes det ut som om noe skjer i kroppen rundt eggløsningstid, jeg får humørsvingninger blir slapp og trøtt (ble ikke dette før)

Ble så deprimert at jeg til slutt ringte gyn for å høre om hun hadde satt inn feil spiral 😂for jeg har hatt hormonspiral og DET tålte jeg virkelig ikke.

Det hadde hun selvfølgelig ikke🙉🙈🙊

Men hver mnd når jeg nå får mensen blør jeg KRAFTIG, det kommer store leverklumper de første dagen, så blør jeg kraftig i 9-10 dager (beklager detaljer) for så å fortsette å blø i rundt 10 dager til. Altså kanskje, om jeg er heldig har jeg en uke i mnd uten blødning💀

Googler og googler og leser at man blir "gravid" med kobberspiral, så det jeg nå lurer på er, har jeg egentlig abort hver mnd (om jeg ble gravid) ???

Jeg blir så utrolig uvel av denne tanken og vurderer å ta ut spiralen 😔

Anonymous poster hash: 82c95...81b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg følger denne. Jeg ble gravid på hormonspiralen.

Jeg bruker nå p-stav og er ganske sikker på at jeg de siste Mnd har hatt en spontantabort hver Mnd (klumpat som er husfarget og veldig vonde smerter) Fikk ikke informasjon at det skulle være slik altså.

Skrevet

Kraftig blødning er en vanlig bivirkning av kobberspiral.

Skrevet

De med kobberspiral.

Jeg satte inn kobberspiral for ca et år siden, og har følt meg elendig siden.

Hver mnd kjennes det ut som om noe skjer i kroppen rundt eggløsningstid, jeg får humørsvingninger blir slapp og trøtt (ble ikke dette før)

Ble så deprimert at jeg til slutt ringte gyn for å høre om hun hadde satt inn feil spiral 😂for jeg har hatt hormonspiral og DET tålte jeg virkelig ikke.

Det hadde hun selvfølgelig ikke🙉🙈🙊

Men hver mnd når jeg nå får mensen blør jeg KRAFTIG, det kommer store leverklumper de første dagen, så blør jeg kraftig i 9-10 dager (beklager detaljer) for så å fortsette å blø i rundt 10 dager til. Altså kanskje, om jeg er heldig har jeg en uke i mnd uten blødning💀

Googler og googler og leser at man blir "gravid" med kobberspiral, så det jeg nå lurer på er, har jeg egentlig abort hver mnd (om jeg ble gravid) ???

Jeg blir så utrolig uvel av denne tanken og vurderer å ta ut spiralen 😔

Anonymous poster hash: 82c95...81b

Dette er grunnen til at jeg ikke Har kobberspiral pga kraftigeblødninger er en bivirkning.

Anonymous poster hash: 2eee6...d05

Skrevet

Det er vanlig å få store og langvarige blødninger med kobberspiral, så det du beskriver høres ut som det!

Anonymous poster hash: 3be60...6ac

Skrevet

Det er vanlig å få store og langvarige blødninger med kobberspiral, så det du beskriver høres ut som det!

Anonymous poster hash: 3be60...6ac

og hvorfor har kobberspiral denne bivirkningen, skyldes det spontanabort hver mnd? eller er det en annen grunn?

Anonymous poster hash: 22868...091

Skrevet

Fra lommelegen:

http://www.lommelegen.no/artikkel/kobberspiral

"Kobberspiralen har en kobbertråd tvunnet rundt plaststaven. Den skiller konstant ut kobberioner, som påvirker slimhinnen i livmoren. Spiralen gjør at livmorveggen blir mindre mottakelig for en eventuelt befruktet eggcelle. I tillegg fører de til at sædcellene svømmer dårligere, og at transporten av eggceller endres. Alt dette virker sammen, og gjør spiralen til et sikkert prevensjonsmiddel. Kobberionene taes opp av livmorslimhinnen, og skilles senere ut sammen med mensvæsken. "

Så det virker som at kobberspiralen skal gjøre at sædcellen skal svømme dårligere og forebygge befruktning, men at egg kan bli befruktet fordet, da kan egget bli befruktet. Det kobberspiralen gjør da er å sørge for at livmorsveggen blir mindre mottakelig for at det befruktede egget skal feste seg, og dette kan vel noen kalle for en abort, ettersom kobberspiralen sørger for at det befruktede egget blir støtet ut av kroppen?

Anonymous poster hash: 22868...091
Skrevet

Du blir jo ikke gravid hver måned. Jeg hadde selv 6 SA da jeg prøvde på sistemann. Og jeg har hatt kobberspiral. Jeg blødde mye mindre under mine SA, enn hva jeg gjorde på kobberspiral. Trodde jeg omtrent skulle blø i hjel da jeg hadde kobberspiral.

Anonymous poster hash: 68ff2...b6e
Skrevet

Kobberionene blir jo skilt ut med mensen (ifølge innlegget over) så er vel derfor man får en kraftig mens. Du aborterer nok ikke hver måned.

Anonymous poster hash: 34234...e51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...