Gå til innhold

Når kontakte jordmor?


Klompini

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jordmødre dog synes det er seint at gravide kommer så seint i svangerskapet :) jeg dro i uke 14 sist svangerskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var fra mitt første svangerskap;

 

Jeg hadde legetime først i uke 8.

Der hadde jeg kontroller ca 4 ganger i graviditeten.

Resten hadde jeg hos jordmor fra uke 14 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte for å bestille time i god tid. Fikk beskjed jeg ikke fikk lov til å komme før jeg hadde vært hos lege og det skulle jeg visst i uke 12. Satser på at jordmødrene er hyggeligere enn sentralborddamen. Fikk heller bestille time før jeg hadde vært hos lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

forrige svangerskap var ikke mannen med, og ikke så langt denne gang. men jeg har prematur risiko, og går til kontroller hver andre/tredje uke fordelt på jordmor og gynekolog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte jordmortjenesten i kommunen. Fikk innkallelse i posten etter to dager. Er satt opp på kontroll når jeg er 16 uker etter menstermin (om jeg ikke husker feil). Sist var jeg 20 uker, så syns det var positivt at jeg får komme inn tidligere denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal far\ medmor være med til jordmor?

Min sambo var med noen ganger, og en gang var min mor med, men som oftest gikk jeg alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen var med engang sist dvs. han var med på alle ul men 1 gang til vanlig svangerskapskontroll og det var veldig rart ettersom han ikke hadde mye spørsmål og dette handlet jo mest om hvordan jeg sov, spiste og så videre... Han sa at hvis det var greit ville han gjerne slippe å være med :P

Syntes også det var mer flyt i samtalen når jeg var alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...