Gå til innhold

Middag i form 😊


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode oppskrifter på middag i form.

 

Gjerne litt lettvint.

 

Kommer til å ha det veldig travelt i de neste to ukene.

 

Så trenger tips til mat jeg kan hove oppi i en form som kan lage seg selv i ovnen 😊

 

Anonymous poster hash: cf3f7...3c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lakseform:

Grønnsaker av eget valg (f.eks. tynne skiver gulrot, små blomkål- og/eller brokkolibuketter, tomat, løk, paprika, squash). Legg i bunnen av formen. Lag en blanding av fløte/melk og rømme og hell over. La forma stå i ovnen på 200 grader i 10-15 minutter, legg fire laksefileter med salt og sitronpepper på toppen. Stek i 15 minutter til. Serveres med ris, pasta eller poteter.

 

Kylling i form:

http://www.frutimian.no/2011/01/23/arvekyllingen-kylling-i-langpanne-med-ost-og-fløtesaus/

 

Denne er veldig god 👍

 

Enkel lasagne:

Kok pastaskruer. Stek kjøttdeig, løk og hvitløk sammen. Ha i en boks tomater, litt tomatpure og pizzakrydder. Ha oppi en skvett fløte, rømme, cremè frâise eller melk. Legg skruene nederst i formen, hell over kjøttsausen og litt ost på toppen. Stek i ovnen på 225 grader til osten er gyllen.

 

Anonymous poster hash: a8e3a...305

Skrevet

Tusen takk skal prøve meg på fiskeformen i morgen da jeg har nesten alt. Bare at det blir med ørret siden det er det vi har 😊

 

 

 

Anonymous poster hash: cf3f7...3c9

Skrevet

Står ikke på hvor mange grader den arvekyllingen skal steke?

 

Anonymous poster hash: c29d3...4b4

Skrevet

Står i toppen av oppskriften, sett ovnen på 200 grader :)

 

Anonymous poster hash: a8e3a...305

Skrevet

Lakseform:

Grønnsaker av eget valg (f.eks. tynne skiver gulrot, små blomkål- og/eller brokkolibuketter, tomat, løk, paprika, squash). Legg i bunnen av formen. Lag en blanding av fløte/melk og rømme og hell over. La forma stå i ovnen på 200 grader i 10-15 minutter, legg fire laksefileter med salt og sitronpepper på toppen. Stek i 15 minutter til. Serveres med ris, pasta eller poteter.

 

Kylling i form:

http://www.frutimian.no/2011/01/23/arvekyllingen-kylling-i-langpanne-med-ost-og-fløtesaus/

 

Denne er veldig god

 

Enkel lasagne:

Kok pastaskruer. Stek kjøttdeig, løk og hvitløk sammen. Ha i en boks tomater, litt tomatpure og pizzakrydder. Ha oppi en skvett fløte, rømme, cremè frâise eller melk. Legg skruene nederst i formen, hell over kjøttsausen og litt ost på toppen. Stek i ovnen på 225 grader til osten er gyllen.

 

Anonymous poster hash: a8e3a...305

Den kyllingformen så god ut :)

 

Anonymous poster hash: 808b9...428

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...