Gå til innhold

Kunne dere kjørt ut når minsta sover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på snart 9 år. Hun vet jeg må ut en tur så hun er informert. Er dette dårlig av meg?

Anonymous poster hash: 7a3b5...aaa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde turt det ihvertfall. Men det kommer jo an på jenta også da. Hvor lenge blir du borte?

Anonymous poster hash: d3f13...bf6

Skrevet

Hvor gammel er lillesøster?

Jeg hadde dratt ut hvis det var en annen voksen hjemme og tok hovedansvaret. Jeg kunne stukket ut med søpla (100 meter å gå) selv om det ikke var en voksen til stede. Jeg hadde ikke blitt borte lenge og latt en niåring ta ansvaret for lillesøster.

Skrevet

Hun sover. Er bare henne. Ingen andre. Skal hente storebroren på fotballtrening. Blir gjerne vekke 15 min.

Skrevet

Hvis hun er trygg og sier det er greit, og du vet at hun faktisk føler seg trygg, da synes jeg du kan dra. Selv har jeg en gutt på 8 år og kunne aldri gjort det med ham, han hadde blitt fryktelig redd. Men mye kan skje på et år.

Anonymous poster hash: dd6c3...68d

Skrevet

Så lenge 9 åringen er informert på forhånd og selv sier det er ok og han/hun har telefon tilgjengelig så synes jeg det er greit.

Min 10 åring hadde ikke likt at jeg dro fra henne når hun sov. Er hun våken så synes hun det er greit men ikke når hun sover. Så kommer jo litt an på barnet.

Anonymous poster hash: c32ca...b22

Skrevet

Om hun syntes det var greit hadde jeg i alle fall glatt reist ifra mens hun var våken... (hadde tom vurdert å holdt henne våken!) Ville nok kviet meg mer for å reise ifra mens hun sov. Er noe med å våkne opp til tomt hus:( Men, om hun sier "go", kan du kanskje stole på det??

Anonymous poster hash: f49ae...c39
Skrevet

Hun sier det er greit. Hva gjør man? Eldste må med to busser visst ikke og klokken 22. Så har gjort det og hun sov godt og hadde tlf.

Skrevet

Har selv ei på 8, vant til å være litt alene, og hadde ikke vært noe problem å forlate i et kvarter mens hun sov. Hadde selvsagt gitt henne beskjed så hun ikke ville blitt redd om hun våknet.

Anonymous poster hash: aa66a...9e5

Skrevet

Jeg kunne gjort det😊Lar tilogmed 7 åringen passe 3 åringen mens jeg henter eldste på trening jeg😉Gaal mamma😁

Anonymous poster hash: c1359...34f

Skrevet

Jeg kunne gjort det😊Lar tilogmed 7 åringen passe 3 åringen mens jeg henter eldste på trening jeg😉Gaal mamma😁

Ja, enig faktisk. Ikke gal, men ansvarsløs og ekstremt egoistisk

Anonymous poster hash: be3c1...105

Skrevet

Syns alle dere er helt ekstremt rare..Hva er egoistisk med at hun får legge seg når hun trenger? Eller om hun ikke har lagt seg...så får hun/de begge se ferdig favorittprogrammet. vinnvinn:)

Skrevet

Jeg er litt usikker. Det jeg tenker er om barnet våkner av røykvarsleren. Er kanskje bare ett par år siden vår gikk, og alle barna sov videre som om ingenting hadde skjedd. 

Skrevet

Da vil jeg bare legge til at det er røykvarslere i alle rom som slår ut samtidig, men allikevel sov alle like godt.

Skrevet

Hvis det virkelig er snakk om 15 min, og 9-åringen vet at du går ut, synes jeg det er greit.

Synes ikke man skal dra uten at selv så store barn vet om det. Ikke noe hyggelig om de står opp og lurer på hvor du har blitt av. Med så store barn synes jeg det går greit. Har selv 6-åring og 9-åring. Men jeg ville ikke dratt ut for å hente eldste mens 6-åringen sover.

Anonymous poster hash: 285a2...70a

Skrevet

Hvis hun på ni vet om det , er enig og det bare er for å hente på trening ser jeg ikke problemet.

Anonymous poster hash: f8485...111

Skrevet

En historie fra 30 år tilbake.

Naboen vår skulle gå på butikken å kjøpe en pose kaffe, fem min unna. Det begynte å brenne, nei, huset brant ikke ned, men røykytviklingen tok livet av babyen som sov hjemme.

Så nei! Jeg hadde aldri dratt fra barn som sov, jeg vil heller bli sett på som hysterisk enn å miste det kjæreste jeg har.

Anonymous poster hash: df660...3ef

Skrevet

Så lenge barnet er 9 år og vet det, og det bare er snakk om 15 min, ser ikke jeg at det skulle være noe problem.

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt fra sovende barn! Våken 9åring ja.. Sovende ? Nei.

Anonymous poster hash: 61c21...c20

Skrevet

Jeg tenker at man svarer utifra hvilke type personlighet sine egne barn har.

På dagtid hadde jeg fint også kunne reist i butikken da min var 7 år og han kunne også ha sett til nabogutten på 3.

Han er rolig, fornuftig og moden for alderen. Det verste han og bestekameraten har gjort uten tillatelse er å ta Mariekjeks.

Men hadde jeg hatt barna til et par bekjente og venninner så hadde jeg ikke forlatt dem før de var 16. Noe annet ville vært uansvarlig!

Så de svarene du får gjenspeiler ofte også hvilke erfaringer man sitter med.

Dog er det noe mer generaliserbart det å reise fra barn som sover i kort tid.

Jeg liker ikke tanken på brann, det er ene og alene kun derfor jeg ikke ville gjort det. I tilfelle da hadde jeg bedt niåringen være våken eller være med.

Skrevet

Jeg kunne gjort det. Har en veldig ansvarsfull 8,5 åring. Og kunne gjort det med han, det har ikke vært nødvendig ennå da.

Anonymous poster hash: 7dccf...960

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...