Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #1 Skrevet 28. oktober 2015 Forelder nr 1: Er på jobb 7-15 mandag, tirsdag, onsdag og fredag, aftenvakt torsdag. Henter barna i bhg etter jobb. Forelder nr 2: Står opp med barna og leverer dem i bhg hele uka (kl.8.30)før aftenvakt, fri torsdagen, jobber i tillegg lørdag fra kl. 11.00. Kommer hjem etter barna har lagt seg alle dagene. Vi bytter på å stå opp med barna, hvordan syns dere det er mest rettferdig å fordele det? Anonymous poster hash: f99ea...141
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #2 Skrevet 28. oktober 2015 Hæ? Dere er en familie og dere må finne er løsning som gjør at hverdagen deres går opp. En leverer og en henter virker det som. Hva mener du skulle endres og være mer rettferdig? Å være foreldre er ikke alltid om rettferdighet men å dele det slik som er best for familien. Anonymous poster hash: 0bbb3...31a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #3 Skrevet 28. oktober 2015 Du mente stå opp i helgene? Jeg ville byttet på. Helg nr. 1 står ene opp med barna lørdag og sover søndag. Helg nr. 2 står andre opp lørdag og sover søndag. Hva mener du? Og er du 1 eller 2? Anonymous poster hash: 1efe5...3d0
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #4 Skrevet 28. oktober 2015 Hvis jeg var den som leverte i bhg for så å ikke komme hjem igjen før barna hadde lagt seg hver dag, så hadde jeg meldt meg frivillig til å stå opp med dem i helgene. Da ville jeg hatt så mye tid med dem som mulig når jeg var hjemme. Anonymous poster hash: e108c...6f4
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #5 Skrevet 28. oktober 2015 Fordele hva? Hvis det er å stå opp med barna, er det vel som regel alltid rettferdig med hver sin dag i helgen? Den som ser minst til ungene pga kveldsjobbing bør kanskje ta litt ekstra. Anonymous poster hash: 2b22f...acd
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #6 Skrevet 28. oktober 2015 At vi finner ut av det selv er jo selvsagt, har gjort dette i noen år nå. Problemet er at når vi begge er hjemme om morgenen må jeg "sparke" mannen ut av senga, han kobler rett og slett ut når jeg er hjemme. Derfor må jeg bestemme om jeg skal vekke han eller bare stå opp selv. Vil bare være rettferdig, så ville ha noen objektive syn på saken Vi er jo begge trøtte og ville helst ha sovet litt lenger om vi kunne Hi Anonymous poster hash: f99ea...141
Superdolly Skrevet 28. oktober 2015 #7 Skrevet 28. oktober 2015 I mine øyne er det rettferdig å ta en morgen hver i helgen. Og for deres del ville jeg tenkt at det burde være annenhver uke at du tok lørdag og han søndag, og neste uke tok han lørdag og du søndag. Siden en av dere skal på jobb lørdag. For øvrig tenker jeg at det mest urettferdige her er at han "skrur seg av" og slutter å gjøre pappajobben når du er hjemme. DET er det jeg ville tatt tak i.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #8 Skrevet 28. oktober 2015 Annen hver dag i helgen til å sove lenger og den som har fri på torsdagen starter husvask og tar ukes handlingen. Anonymous poster hash: 3e4c0...50b
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #9 Skrevet 28. oktober 2015 Dette er kun denne uka da. Forelder nr 1 jobber tredjehver helg, en morgen og en aftenvakt, forelder nr 2 jobber annenhver lørdag fra kl 11. Er enig i at det ikke bør være opp til en person å "bestemme", men akkurat det går nok ikke å forandre på Hi Anonymous poster hash: f99ea...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå