Gå til innhold

Følsom 4 åring.. Sorg over venn som flytter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har snakket mye på at ei jente han leker mye med skal flytte. I går diktet han en sang til henne etter barnehagen og da han var ferdig å synge hikstet han i gråt og var umåtelig trist over at venninnen drar om 3 dager.

Han gråt i en time...

Utover kvelden lekte han, men midt i morsom lek ble han utrøstelig igjen pga han tenkte på venninna som flytter..

Han har mange venner, men jeg vet godt at han synes hun er ekstra morsom å leke med.

Jeg har prøvd å snu fokuset på de fine og morsomme minnene, men han blir bare mer lei seg fordi han ikke vil få lekt de morsomme lekene de har sammen lenger.

Han ønsker seg et bilde av henne, så jeg har spurt bhg om de kan ta et gruppebildet før hun reiser slik at kan se på det. Han har laget en tegning til henne. I kveld skrev han kort (han diktere og hermeskrev etter bokstavene)

Noen råd? Må han bare få bearbeide sorgen?

Nesten så man skulle tro han hadde kjærlighetssorg.

Anonymous poster hash: 37451...dec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første du må gjøre er å gi ham aksept for sorgen hans. Du må si at du forstår at han er veldig lei seg, og at det er trist å miste noen man er glad i. Vis at du forstår sorgen hans. Ungen er jo i en krise, dette er veldig vondt for ham. Man må aldri undervurdere barns følelser.

Anonymous poster hash: aaf07...208

Skrevet

Så søt. ❤ stakkars liten. Ikke lett og være fire år og kjenne på disse følelsene. Hva med og ta kontakt med foreldrene til jenta, forklare situasjonen så kanskje dere kan holde kontakten. De kan sende brev til hverandre, snakke med hverandre på skype, besøke hverandre? Kanskje det hjelper for den lille gutten din og vite at det ikke er farvel for alltid. For det er jo sikkert ganske brutalt for han. Han virker utrolig søt ihvertfall❤ hjertet mitt smelter og blør for den lille gutten din.

Anonymous poster hash: 84b22...3c9

Skrevet

Jeg undervurderer det ikke. Han blir ikke avfeid, for jeg skjønner at dette stikker utrolig dypt hos ham. Jeg trøster og trøster.. Dette er ikke bare krokodilletårer og surving. Sorgen er veldig reell.

Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal hjelpe ham. Han er så liten, så jeg føler han fortsatt er i en alder der mamma skal kunne fikse alt.. Men jeg klarer ikke fikse dette..

Skrevet

Så søt. ❤ stakkars liten. Ikke lett og være fire år og kjenne på disse følelsene. Hva med og ta kontakt med foreldrene til jenta, forklare situasjonen så kanskje dere kan holde kontakten. De kan sende brev til hverandre, snakke med hverandre på skype, besøke hverandre? Kanskje det hjelper for den lille gutten din og vite at det ikke er farvel for alltid. For det er jo sikkert ganske brutalt for han. Han virker utrolig søt ihvertfall❤ hjertet mitt smelter og blør for den lille gutten din.

Ja, han er veldig søt. Han er utrolig snill og omtenksom. De skal flytte veldig langt unna, og mor har vært vanskelig å få god kontakt med.

Jeg kan sende henne en mld på Facebook og forklare situasjonen kanskje? Eller er det for påtrengende?

Skrevet

Ja, han er veldig søt. Han er utrolig snill og omtenksom. De skal flytte veldig langt unna, og mor har vært vanskelig å få god kontakt med.

Jeg kan sende henne en mld på Facebook og forklare situasjonen kanskje? Eller er det for påtrengende?

Send melding! Det verste som kan skje er at hun ikke er interessert... 

Anonymous poster hash: f7d3c...e20

Skrevet

Send melding! Det verste som kan skje er at hun ikke er interessert...

Anonymous poster hash: f7d3c...e20

Synes ikke det er påtrengende. Hvis noen hadde sendt meg melding om noe sånt hadde jeg smelta ihvertfall. ❤ Ville helt klart holdt kontakten for barnas skyld. Det er jo mange små barn som synes det er veldig gøy og sende og ikke minst få brev i posten. De kan tegne og skrive til hverandre. Håper virkelig for gutten din sin del at mamman til jenta går med på dette.

Skrevet

Da har jeg sendt melding.

Tenk at disse små menneskene kan romme så store følelser. I min verden er han jo bare 'babyen' enda.

Skrevet

Da har jeg sendt melding.

Tenk at disse små menneskene kan romme så store følelser. I min verden er han jo bare 'babyen' enda.

Krysser fingrene for at du får svar:) dette rørte meg:)

Skrevet

Nå har jeg fått svar og en adresse.

Jenta hennes har visst snakket mye om min gutt også.

Nå blir de brevvenner. 💙♥️

Jeg gleder meg til å kunne gi ham gladnyheten i morgen.

Skrevet

Nå har jeg fått svar og en adresse.

Jenta hennes har visst snakket mye om min gutt også.

Nå blir de brevvenner. 💙♥️

Jeg gleder meg til å kunne gi ham gladnyheten i morgen.

Ååh:) så fantastisk! :) lykke! Håper dette blir lettere for gutten din og takle nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...