Gå til innhold

Usj! Er dette farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nærbutikken her er kjent for å ha utgåtte varer i hyllene. Vi sjekker stort sett alt vi kjøper. Men så glemte jeg det da jeg kjøpte rett i koppen kakao fra Toro - og har allerede drukket et par solide kopper med dette. Har ikke drukket denne før, så jeg aner ikke egentlig hvordan den skal smake og lukte... 

Men den var altså gått ut på dato. I APRIL. 

Jeg skal selvfølgelig ikke drikke mer av den. Men kan det være farlig? Det er jo tørrmelk og sånt i den... 

Anonymous poster hash: 8d1e3...354
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg ville berre drukke opp resten og. Sånn varer har som regel best før dato, det betyr akkurat det. Best før, men ikkje farlege etter;-)

Skrevet

Jepp... du kommer til å gå i oppløsning innvendig og dø en gruefull død.....

Anonymous poster hash: 03aa4...364
Skrevet

Ikke farlig tenker jeg. Men ville levert tilbake!

Anonymous poster hash: a76af...305

Skrevet

den er fullt brukbar. Om et års tid vil den kanskje bli tammere i smaken, men den er fortsatt ikke farlig. Selv etter 20 år kan du trygt drikke den.

Skrevet

Jeg tenkte på listeria. Det finnes jo i tørrmelk, trodde jeg... 

Har ikke kvittering, og siden jeg allerede har slukt i meg halve pakka, så kjøper jeg heller bare ny. Er drittlei av å levere ting tilbake dit. 

Skrevet

Tørrvarer har en holdbarhet langt utover best før dato. Kan sikkert drikkes om et par år også, uten problemer ;)

Anonymous poster hash: a1256...b61

Skrevet

Jeg tenkte på listeria. Det finnes jo i tørrmelk, trodde jeg... 

Har ikke kvittering, og siden jeg allerede har slukt i meg halve pakka, så kjøper jeg heller bare ny. Er drittlei av å levere ting tilbake dit. 

Trur ikkje det er listeria i tørrmelk?  Og du har vel uansett gjerne blanda det ut i nesten kokande vatn?  Om den smakte godt hadde eg drukke resten og, sidan du ikkje kan byte den inn.  Forferdeleg irriterande med butikkar som ikkje sjekkar utløpsdatoar.

Skrevet

Hadde det vært noe farlig ved det, hadde jeg nok merket det til nå, så da satser jeg på å drikke opp resten også! Takk for svar, damer. Såvidt jeg vet, smaker den helt fint, men den er uvant da jeg aldri har drukket den før. Og den er ikke så god som Regia sin, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...