Bethlisa Skrevet 27. november 2015 Forfatter #26 Del Skrevet 27. november 2015 (endret) Da kommer trolig jeg også inn her...Skal til kontroll og samtale for oppstart 16.desember. Føler meg litt utenfor mange av dere som er prøvere da jeg ser at de fleste ikke har barn fra før. Synes allikevel det er hyggelig å følge andre som ligger likt i løypa og håper dere har rom for meg. Vi har et luksusproblem. Vi har fire barn fra før hvorav tre er naturlig hjemmeprodusert og fjerdemann er ivf. På henne tok det tre ferskforsøk. De på klinikken kunne ikke skjønne hvordan vi hadde tre på naturlig hvis med de prøvene som min mann har levert. Vi var helt ferdig frem til jeg plutselig hadde blitt utilsiktet gravid. Etter første forskrekkelse hadde lagt seg begynte vi å glede oss. På ul så de ikke hjerteaktivitet og for å gjøre en lang historie kort endte dette med utskrapning etter mange ul. Mistanke om blæremola har gjort at vi avventet litt. Har fått bekreftet at det ikke var dette og etter litt tid i tenkeboksen tenker vi å prøve oss igjen. Tre forsøk og så er det evt stopp. Da får vi prise oss lykkelig for de vi allerede har. Skriver fra mobil så litt forkortet biografi Velkommen hit Jeg har 3 barn som er 11,12 og 20 år fra et tidligere forhold. Er gift og mannen min har ikke barn. Vi ønsker oss virkelig et felles barn. Pga tette eggledere så har det nå blitt IVF. Har hatt 4 innsettinger. Gravid 3 av de, men har endt i BO og 2 MA. Gleder meg til å følge deg og ønsker deg all lykke til Endret 27. november 2015 av Bethlisa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147580499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bethlisa Skrevet 1. desember 2015 Forfatter #27 Del Skrevet 1. desember 2015 Da har endelig første mens etter MA kommet. Tok akkurat 5 uker etter utskrapning. Venter fortsatt på svar fra utredningen for Habituell abort. Er veldig spent på om de finner noe på prøvene. Er nå veldig i tenke boksen om dagen. Vi har ett en blastocyst på frys. Om de ikke finner noe ut på prøvesvarene, så vurderer jeg sterkt reise til Danmark ta et fersk forsøk istedenfor. Jeg fyller 42 år på julaften, så tiden renner fryktelig fort ut nå. Lest om flere som har mistet gang på gang her i Norge (der de ikke har finne noe på prøvesvarene) også har de kommet til Danmark der de har fått medisiner etter innsetting som kanskje har vært med på at de lykkes. Hva hadde dere gjort? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147587357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermammasnart Skrevet 5. desember 2015 #28 Del Skrevet 5. desember 2015 Da havnet jeg her etter at St. Olav utsatte vårt første forsøk til over jul. Fikk mensen i dag, 4.des, akkurat da jeg hadde sagt fra til St. Olav at jeg skulle få den, men de hadde misforstått og trodd jeg skulle få den 1.des. Siden det var første forsøk visste de ikke hvor lang tod det ville ta, og ville ikke ta sjansen på å rekke det før julestengt. Forhåpningene ble knust, men jeg og mannen har vært på deit og gjort koselige ting i hele dag, så går bedre nå. Bare utrolig skuffa når jeg trodde vi skulle begynne nå. Mannen var mer usikker på om vi ville rekke før jul, men han var jo også skuffa, selv om han tenkte mer på at jeg var lei meg enn at prøvinga ble utsatt, tror jeg. Men sånn tror jeg også menn er, de klarer ikke helt å føle like mye for dette som oss før spiren sitter. Er trossalt oss det meste skjer med, han trenger bare å komme i en kopp😅 Jaja, så da begynte jeg nedtellingsappen igjen. Har i alle fall medisinene liggende allerede. Får bare håpe de har lang holdbarhet.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147593404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utålmodigemeg Skrevet 5. desember 2015 #29 Del Skrevet 5. desember 2015 Da havnet jeg her etter at St. Olav utsatte vårt første forsøk til over jul. Fikk mensen i dag, 4.des, akkurat da jeg hadde sagt fra til St. Olav at jeg skulle få den, men de hadde misforstått og trodd jeg skulle få den 1.des. Siden det var første forsøk visste de ikke hvor lang tod det ville ta, og ville ikke ta sjansen på å rekke det før julestengt. Forhåpningene ble knust, men jeg og mannen har vært på deit og gjort koselige ting i hele dag, så går bedre nå. Bare utrolig skuffa når jeg trodde vi skulle begynne nå. Mannen var mer usikker på om vi ville rekke før jul, men han var jo også skuffa, selv om han tenkte mer på at jeg var lei meg enn at prøvinga ble utsatt, tror jeg. Men sånn tror jeg også menn er, de klarer ikke helt å føle like mye for dette som oss før spiren sitter. Er trossalt oss det meste skjer med, han trenger bare å komme i en kopp😅 Jaja, så da begynte jeg nedtellingsappen igjen. Har i alle fall medisinene liggende allerede. Får bare håpe de har lang holdbarhet.. Er så kjipt når det blir sånn!!! Vi venter på fryseforsøk. Å jeg får mensen 1dag for tidlig i min normale syklus til at det blir januarforsøk. Skal ha innsett dagen før de åpner etter jul :-( så da må vi vente en syklus til!!! Krysser fingrene for forsinket eggløsning denne mnd! Da kan det være håp. Bare en dag, en dag!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147593842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermammasnart Skrevet 5. desember 2015 #30 Del Skrevet 5. desember 2015 Da havnet jeg her etter at St. Olav utsatte vårt første forsøk til over jul. Fikk mensen i dag, 4.des, akkurat da jeg hadde sagt fra til St. Olav at jeg skulle få den, men de hadde misforstått og trodd jeg skulle få den 1.des. Siden det var første forsøk visste de ikke hvor lang tod det ville ta, og ville ikke ta sjansen på å rekke det før julestengt. Forhåpningene ble knust, men jeg og mannen har vært på deit og gjort koselige ting i hele dag, så går bedre nå. Bare utrolig skuffa når jeg trodde vi skulle begynne nå. Mannen var mer usikker på om vi ville rekke før jul, men han var jo også skuffa, selv om han tenkte mer på at jeg var lei meg enn at prøvinga ble utsatt, tror jeg. Men sånn tror jeg også menn er, de klarer ikke helt å føle like mye for dette som oss før spiren sitter. Er trossalt oss det meste skjer med, han trenger bare å komme i en kopp😅 Jaja, så da begynte jeg nedtellingsappen igjen. Har i alle fall medisinene liggende allerede. Får bare håpe de har lang holdbarhet..Er så kjipt når det blir sånn!!! Vi venter på fryseforsøk. Å jeg får mensen 1dag for tidlig i min normale syklus til at det blir januarforsøk. Skal ha innsett dagen før de åpner etter jul :-( så da må vi vente en syklus til!!! Krysser fingrene for forsinket eggløsning denne mnd! Da kan det være håp. Bare en dag, en dag!!! Utrolig hvor mye en dag har å si.. jeg krysser fingrene for at systemet ditt er forsinka! Kanskje det er i julemodus😅 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147593885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunfly Skrevet 8. desember 2015 #31 Del Skrevet 8. desember 2015 Her går jeg og venter på mens etter utskrapning fredag 13. November😠 Har samtale neste onsdag og hadde håpet å kunne starte på spray så fort som mulig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147600107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermammasnart Skrevet 8. desember 2015 #32 Del Skrevet 8. desember 2015 Hvordan går det med deg, utålmodige meg? Håper du får begynt på spray asap, sunfly! Siste mensdag i dag, bare 25 dager til neste og til oppstart (sa jeg sist og, men nå tror jeg det faktisk blir)!! Tror det kommer til å gå fort med tanke på jul og sånt. I tillegg har jeg bursdag i mellomtiden☺ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147600341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utålmodigemeg Skrevet 9. desember 2015 #33 Del Skrevet 9. desember 2015 Nei jeg går nå bare her å venter. Blir vel innsett ca 24-28 januar tenker jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147601181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermammasnart Skrevet 9. desember 2015 #34 Del Skrevet 9. desember 2015 Nei jeg går nå bare her å venter. Blir vel innsett ca 24-28 januar tenker jeg. Så det ble ikke forsinka EL? Skjønte ikke helt hvordan du mente, skjønner du..😳 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147602576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utålmodigemeg Skrevet 10. desember 2015 #35 Del Skrevet 10. desember 2015 Nei jeg går nå bare her å venter. Blir vel innsett ca 24-28 januar tenker jeg.Så det ble ikke forsinka EL? Skjønte ikke helt hvordan du mente, skjønner du..😳 Nei kroppen er som ei klokke,å eggløsningen kom akkurat på dag 12, som den pleier. Så da blir det ikke innsett i begynnelsen av januar, da jeg skulle hatt innsett dagen før klinikken åpner. Derfor blir det slutten av januar for oss :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147602958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utålmodigemeg Skrevet 10. desember 2015 #36 Del Skrevet 10. desember 2015 Er man slem når man smiler i skadefro over naboen som er gravid for tredje gang, å drømmer om en jente, men som i går fikk beskjed om at gutt nr 3 er på vei? Hun var såååååå lei seg!!! Nek:-P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147602963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermammasnart Skrevet 10. desember 2015 #37 Del Skrevet 10. desember 2015 Nei jeg går nå bare her å venter. Blir vel innsett ca 24-28 januar tenker jeg.Så det ble ikke forsinka EL? Skjønte ikke helt hvordan du mente, skjønner du..😳Nei kroppen er som ei klokke,å eggløsningen kom akkurat på dag 12, som den pleier. Så da blir det ikke innsett i begynnelsen av januar, da jeg skulle hatt innsett dagen før klinikken åpner. Derfor blir det slutten av januar for oss :-) Ok, da skjønte jeg det bedre😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147603219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermammasnart Skrevet 10. desember 2015 #38 Del Skrevet 10. desember 2015 Er man slem når man smiler i skadefro over naboen som er gravid for tredje gang, å drømmer om en jente, men som i går fikk beskjed om at gutt nr 3 er på vei? Hun var såååååå lei seg!!! Nek:-P Nei, jeg hadde nok tenkt "stakkars deg du som snart har tre barn, KJEMPESYND PÅ DEG!" i en sarkastisk tone. Får dårlig samvittighet for alt sånn, som at jeg blir fysisk dårlig når jeg hører at folk rundt meg er gravide og ikke klarer å forholde meg til nyheten. Men har fått hørt at det er greit. Jeg er ikke ond. Eller gal. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147603223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinkerbell74 Skrevet 10. desember 2015 #39 Del Skrevet 10. desember 2015 Er man slem når man smiler i skadefro over naboen som er gravid for tredje gang, å drømmer om en jente, men som i går fikk beskjed om at gutt nr 3 er på vei? Hun var såååååå lei seg!!! Nek:-P Det er jo lov å ønske seg jente og man kan ha en sorg over det... Klart det er ikke like "synd" på hu men hun har sin ting å være lei seg over. Hvis dere får ett barn men ønsker flere vil dere også ha en evt sorg over det.. Jeg kan og tenke det et sekund men samtidig se at det er en reell situasjon for andre.. Men jeg er en av de dere evt gosser dere over at ikke får fler eller "feil" kjønn. Å kalle noen nek for det syns jeg blir helt bak mål..da er du faktisk uvitende Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147603875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utålmodigemeg Skrevet 10. desember 2015 #40 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) Er man slem når man smiler i skadefro over naboen som er gravid for tredje gang, å drømmer om en jente, men som i går fikk beskjed om at gutt nr 3 er på vei? Hun var såååååå lei seg!!! Nek:-PDet er jo lov å ønske seg jente og man kan ha en sorg over det... Klart det er ikke like "synd" på hu men hun har sin ting å være lei seg over. Hvis dere får ett barn men ønsker flere vil dere også ha en evt sorg over det.. Jeg kan og tenke det et sekund men samtidig se at det er en reell situasjon for andre.. Men jeg er en av de dere evt gosser dere over at ikke får fler eller "feil" kjønn. Å kalle noen nek for det syns jeg blir helt bak mål..da er du faktisk uvitendeJeg har faktisk barn selv.... Dessuten klager man ikke over at man får barn med feil kjønn til noen man vet har mistet 7 fostre på 18 mnd...da er man faktisk et nek jo.. At hun har lov til å være lei seg. Å at sekundær infertilitet er like ille som å være barnløs, det vet jeg alt om. Endret 10. desember 2015 av Utålmodigemeg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147603931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinkerbell74 Skrevet 10. desember 2015 #41 Del Skrevet 10. desember 2015 Utenksomt ja..men det er også ikke noe som kom fram i mel jeg leste..man kunne ha svart at skjønner at du ønsker deg jente men du er jo heldig som er gravid... Det kan hende hun ikke tenkte seg om og kanskje hu hadde følt seg litt dum eller kanskje også sett at hun er jo heldig tross alt.. Sånn jeg tolket meldingen ble det til at hun var nek fordi hun hadde barn og ønsket seg jente... Så da beklager jeg at jeg ikke visste alt før jeg svarte. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147603961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utålmodigemeg Skrevet 12. desember 2015 #42 Del Skrevet 12. desember 2015 Sånn er det. Jeg kunne jo sagt til deg nå, at bare vent, til du har prøvd og feilet nok ganger, så vil du forstå hva jeg mener. Men for alt jeg vet. Kan du ha prøvd og mislyktes uendelig lenge, derfor sier jeg ikke det. Til opplysning var jeg både trøstende og hyggelig med naboen min. Hun gråt en skvett og takket for at jeg brydde meg.... Å så takket ikke jeg henne for at hun ikke brydde seg om meg..... Neste gang jeg skal klage litt på dette stedet, som i grunnen er det eneste stedet der det faktisk er noen som forstår, at man etter årevis med prøving, kan bli både bitter og forbannet på folk som tyter ut unger i hopetall, for så å syte om det. Så skal jeg være flinkere til å skrive detaljer, sånn at ting ikke blir misforstått ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147606565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinkerbell74 Skrevet 12. desember 2015 #43 Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Men jeg skjønner jo at man blir bitter og alt det der... Det var vel heller at sånn jeg tolket det så traff det en nerve hos meg Sånn er det. Jeg kunne jo sagt til deg nå, at bare vent, til du har prøvd og feilet nok ganger, så vil du forstå hva jeg mener. Men for alt jeg vet. Kan du ha prøvd og mislyktes uendelig lenge, derfor sier jeg ikke det. Til opplysning var jeg både trøstende og hyggelig med naboen min. Hun gråt en skvett og takket for at jeg brydde meg.... Å så takket ikke jeg henne for at hun ikke brydde seg om meg..... Neste gang jeg skal klage litt på dette stedet, som i grunnen er det eneste stedet der det faktisk er noen som forstår, at man etter årevis med prøving, kan bli både bitter og forbannet på folk som tyter ut unger i hopetall, for så å syte om det. Så skal jeg være flinkere til å skrive detaljer, sånn at ting ikke blir misforstått ;-)Men jeg skjønner jo at man blir bitter og alt det der... Det var vel heller at sånn jeg tolket det så traff det en nerve hos meg.. Har hørt det noen ganger at jaja men du har jo ett barn eller du har jo to.. Og jeg er veldig klar over at jeg takler ting på en helt annen måte også fordi jeg har barn.. Hadde vel hatt full panikk og angst om jeg ikke hadde det..😱 Men det er sårt å føle at man ikke har lov til å "sørge" over å ikke få flere. Så jeg tar på meg den og beklager, jeg hadde ikke verdens beste dag heller så burde ha venta med å skrive og...for som du sier er det gruff som må ut innimellom. Jeg har hatt mine tanker om både det ene og andre når folk blir gravide rundt meg..har vel lurt på om jeg blir ond innimellom.. Så jeg er ikke så mye bedre sånn sett...Så jeg er virkelig lei meg for at jeg mistolket og handlet deretter.. Kunne spurt om det var slik du mente😉 Håper dere lykkes snart og at det kan bli deg som er gravid. Føler med deg... 7 aborter på 18mnd😱 Jeg har mistet ett og det var forferdelig så... Jeg blir bare ikke gravid igjen...men det er jo tross alt bedre enn å miste hele tiden... Fortsatt god helg🍀 Endret 12. desember 2015 av tinkerbell74 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147607493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utålmodigemeg Skrevet 12. desember 2015 #44 Del Skrevet 12. desember 2015 Men jeg skjønner jo at man blir bitter og alt det der... Det var vel heller at sånn jeg tolket det så traff det en nerve hos meg Sånn er det. Jeg kunne jo sagt til deg nå, at bare vent, til du har prøvd og feilet nok ganger, så vil du forstå hva jeg mener. Men for alt jeg vet. Kan du ha prøvd og mislyktes uendelig lenge, derfor sier jeg ikke det. Til opplysning var jeg både trøstende og hyggelig med naboen min. Hun gråt en skvett og takket for at jeg brydde meg.... Å så takket ikke jeg henne for at hun ikke brydde seg om meg..... Neste gang jeg skal klage litt på dette stedet, som i grunnen er det eneste stedet der det faktisk er noen som forstår, at man etter årevis med prøving, kan bli både bitter og forbannet på folk som tyter ut unger i hopetall, for så å syte om det. Så skal jeg være flinkere til å skrive detaljer, sånn at ting ikke blir misforstått ;-)Men jeg skjønner jo at man blir bitter og alt det der... Det var vel heller at sånn jeg tolket det så traff det en nerve hos meg.. Har hørt det noen ganger at jaja men du har jo ett barn eller du har jo to.. Og jeg er veldig klar over at jeg takler ting på en helt annen måte også fordi jeg har barn.. Hadde vel hatt full panikk og angst om jeg ikke hadde det..😱 Men det er sårt å føle at man ikke har lov til å "sørge" over å ikke få flere. Så jeg tar på meg den og beklager, jeg hadde ikke verdens beste dag heller så burde ha venta med å skrive og...for som du sier er det gruff som må ut innimellom. Jeg har hatt mine tanker om både det ene og andre når folk blir gravide rundt meg..har vel lurt på om jeg blir ond innimellom.. Så jeg er ikke så mye bedre sånn sett...Så jeg er virkelig lei meg for at jeg mistolket og handlet deretter.. Kunne spurt om det var slik du mente😉 Håper dere lykkes snart og at det kan bli deg som er gravid. Føler med deg... 7 aborter på 18mnd😱 Jeg har mistet ett og det var forferdelig så... Jeg blir bare ikke gravid igjen...men det er jo tross alt bedre enn å miste hele tiden... Fortsatt god helg🍀 Det er så greit atte. En plass må frustrasjonen ut. Jeg på naboneket ;-) å du på meg. Sånn er det. Jeg forstår inderlig hva du mener. Selv har jeg tre barn, å er evig takknemlig. Synes altså så synd på de som enda ikke har fått oppleve den lykken. Men det gjør likevel ulidelig vondt å miste alle spirene våre. Mannen min har ikke barn, å mine små gullunger er mellom 16 og 20 år.så det er liksom litt som å starte på nytt. Men vi er heldige. Siden vi alt har vår familie.det unner jeg alle å få. Å det gjør nok børen vår mye lettere å bære. Men jo, vi må få lov å sørge for det om. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147607953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunfly Skrevet 13. desember 2015 #45 Del Skrevet 13. desember 2015 Jeg venter fremdeles på mens....oppstartssamtale på onsdag. Har kun hatt litt brunlig utflod...er dette normalt tro....Hadde utskrapning 13. November og burde vel ha fått mens snart nå... Lurer på å overta nicket ditt, utålmodigemeg... Hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147608306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utålmodigemeg Skrevet 13. desember 2015 #46 Del Skrevet 13. desember 2015 Jeg venter fremdeles på mens....oppstartssamtale på onsdag. Har kun hatt litt brunlig utflod...er dette normalt tro....Hadde utskrapning 13. November og burde vel ha fått mens snart nå... Lurer på å overta nicket ditt, utålmodigemeg... Hehe He he, ja det kunne du bare overtatt. Venta så lenge jeg nå, at jeg burde fått medalje for tålmodigheten min ;-) jeg er blitt "tålmodigemeg" fysjameg :-/ Er nok ikke helt unormalt at du ikke har fått mensen enda. Mellom 4-8 uker etter en abort er vel det vanlige. Har du merka eggløsningen? Selv har jeg fått mensen akkurat fire uker etter, men har da hatt noen mnd med sykluser på 19 dager. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147608414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunfly Skrevet 13. desember 2015 #47 Del Skrevet 13. desember 2015 Tar eggløsning tester men ikke fått utslag... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147609278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinkerbell74 Skrevet 13. desember 2015 #48 Del Skrevet 13. desember 2015 Men jeg skjønner jo at man blir bitter og alt det der... Det var vel heller at sånn jeg tolket det så traff det en nerve hos meg Sånn er det. Jeg kunne jo sagt til deg nå, at bare vent, til du har prøvd og feilet nok ganger, så vil du forstå hva jeg mener. Men for alt jeg vet. Kan du ha prøvd og mislyktes uendelig lenge, derfor sier jeg ikke det. Til opplysning var jeg både trøstende og hyggelig med naboen min. Hun gråt en skvett og takket for at jeg brydde meg.... Å så takket ikke jeg henne for at hun ikke brydde seg om meg..... Neste gang jeg skal klage litt på dette stedet, som i grunnen er det eneste stedet der det faktisk er noen som forstår, at man etter årevis med prøving, kan bli både bitter og forbannet på folk som tyter ut unger i hopetall, for så å syte om det. Så skal jeg være flinkere til å skrive detaljer, sånn at ting ikke blir misforstått ;-) Men jeg skjønner jo at man blir bitter og alt det der... Det var vel heller at sånn jeg tolket det så traff det en nerve hos meg.. Har hørt det noen ganger at jaja men du har jo ett barn eller du har jo to.. Og jeg er veldig klar over at jeg takler ting på en helt annen måte også fordi jeg har barn.. Hadde vel hatt full panikk og angst om jeg ikke hadde det..😱 Men det er sårt å føle at man ikke har lov til å "sørge" over å ikke få flere. Så jeg tar på meg den og beklager, jeg hadde ikke verdens beste dag heller så burde ha venta med å skrive og...for som du sier er det gruff som må ut innimellom. Jeg har hatt mine tanker om både det ene og andre når folk blir gravide rundt meg..har vel lurt på om jeg blir ond innimellom.. Så jeg er ikke så mye bedre sånn sett...Så jeg er virkelig lei meg for at jeg mistolket og handlet deretter.. Kunne spurt om det var slik du mente😉 Håper dere lykkes snart og at det kan bli deg som er gravid. Føler med deg... 7 aborter på 18mnd😱 Jeg har mistet ett og det var forferdelig så... Jeg blir bare ikke gravid igjen...men det er jo tross alt bedre enn å miste hele tiden... Fortsatt god helg🍀 Det er så greit atte. En plass må frustrasjonen ut. Jeg på naboneket ;-) å du på meg. Sånn er det. Jeg forstår inderlig hva du mener. Selv har jeg tre barn, å er evig takknemlig. Synes altså så synd på de som enda ikke har fått oppleve den lykken. Men det gjør likevel ulidelig vondt å miste alle spirene våre. Mannen min har ikke barn, å mine små gullunger er mellom 16 og 20 år.så det er liksom litt som å starte på nytt. Men vi er heldige. Siden vi alt har vår familie.det unner jeg alle å få. Å det gjør nok børen vår mye lettere å bære. Men jo, vi må få lov å sørge for det om. Vi er i noenlunde samme båt vi da.. Jeg har to gull på 14 og 19 år.. Og min nye mann har heller ingen barn.. Jeg ble nå 41 år og fått beskjed om at sjansen for å lykkes med mine egg er 15%... Vi har da valgt etter å ha prøvd 2 ivf selv valgt å gå for ED. Vi har hatt ett forsøk med ED men det også mislyktes.. Vi går for ny runde i januar men siden vi ikke har noen på frys så blir det å betale for helt ny syklus... Kan jeg spørre hvor gammel du er? Jeg har ei på jobben som fikk et barn med downs nå...og jeg føler meg så egoistisk som surver over at ting ikke fungerer her mens livet hennes raste litt... Det er ikke alltid like enkelt å vite hva man skal gjøre eller hvordan man "bør" føle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147609461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermammasnart Skrevet 13. desember 2015 #49 Del Skrevet 13. desember 2015 Hva er ED? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147609958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utålmodigemeg Skrevet 13. desember 2015 #50 Del Skrevet 13. desember 2015 Men jeg skjønner jo at man blir bitter og alt det der... Det var vel heller at sånn jeg tolket det så traff det en nerve hos meg Sånn er det. Jeg kunne jo sagt til deg nå, at bare vent, til du har prøvd og feilet nok ganger, så vil du forstå hva jeg mener. Men for alt jeg vet. Kan du ha prøvd og mislyktes uendelig lenge, derfor sier jeg ikke det. Til opplysning var jeg både trøstende og hyggelig med naboen min. Hun gråt en skvett og takket for at jeg brydde meg.... Å så takket ikke jeg henne for at hun ikke brydde seg om meg..... Neste gang jeg skal klage litt på dette stedet, som i grunnen er det eneste stedet der det faktisk er noen som forstår, at man etter årevis med prøving, kan bli både bitter og forbannet på folk som tyter ut unger i hopetall, for så å syte om det. Så skal jeg være flinkere til å skrive detaljer, sånn at ting ikke blir misforstått ;-) Men jeg skjønner jo at man blir bitter og alt det der... Det var vel heller at sånn jeg tolket det så traff det en nerve hos meg.. Har hørt det noen ganger at jaja men du har jo ett barn eller du har jo to.. Og jeg er veldig klar over at jeg takler ting på en helt annen måte også fordi jeg har barn.. Hadde vel hatt full panikk og angst om jeg ikke hadde det..😱 Men det er sårt å føle at man ikke har lov til å "sørge" over å ikke få flere. Så jeg tar på meg den og beklager, jeg hadde ikke verdens beste dag heller så burde ha venta med å skrive og...for som du sier er det gruff som må ut innimellom. Jeg har hatt mine tanker om både det ene og andre når folk blir gravide rundt meg..har vel lurt på om jeg blir ond innimellom.. Så jeg er ikke så mye bedre sånn sett...Så jeg er virkelig lei meg for at jeg mistolket og handlet deretter.. Kunne spurt om det var slik du mente😉 Håper dere lykkes snart og at det kan bli deg som er gravid. Føler med deg... 7 aborter på 18mnd😱 Jeg har mistet ett og det var forferdelig så... Jeg blir bare ikke gravid igjen...men det er jo tross alt bedre enn å miste hele tiden... Fortsatt god helg🍀 Det er så greit atte. En plass må frustrasjonen ut. Jeg på naboneket ;-) å du på meg. Sånn er det. Jeg forstår inderlig hva du mener. Selv har jeg tre barn, å er evig takknemlig. Synes altså så synd på de som enda ikke har fått oppleve den lykken. Men det gjør likevel ulidelig vondt å miste alle spirene våre. Mannen min har ikke barn, å mine små gullunger er mellom 16 og 20 år.så det er liksom litt som å starte på nytt. Men vi er heldige. Siden vi alt har vår familie.det unner jeg alle å få. Å det gjør nok børen vår mye lettere å bære. Men jo, vi må få lov å sørge for det om. Vi er i noenlunde samme båt vi da.. Jeg har to gull på 14 og 19 år.. Og min nye mann har heller ingen barn.. Jeg ble nå 41 år og fått beskjed om at sjansen for å lykkes med mine egg er 15%... Vi har da valgt etter å ha prøvd 2 ivf selv valgt å gå for ED. Vi har hatt ett forsøk med ED men det også mislyktes.. Vi går for ny runde i januar men siden vi ikke har noen på frys så blir det å betale for helt ny syklus...Kan jeg spørre hvor gammel du er? Jeg har ei på jobben som fikk et barn med downs nå...og jeg føler meg så egoistisk som surver over at ting ikke fungerer her mens livet hennes raste litt... Det er ikke alltid like enkelt å vite hva man skal gjøre eller hvordan man "bør" føle Jeg er 38 nå. Så tiden renner fort ut. Amh på 7, noe som jo ikke akkurat er bra. Spent på om ivf funker for oss. Jeg og får dårlig samvittighet. Kjenner damer som er 40 år. Barnløse og single mot sin vilje. Det er hardt. Jeg har jo alt de drømmer om, å likevel er jeg så lei meg for de vi har mistet, og for at vi ikke skal få oppleve dette sammen <3 vanskelig følelse i grunnen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243716-januar-2016/page/2/#findComment-147610036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå