Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #1 Skrevet 28. oktober 2015 Kan dere fortelle meg hva observasjoner er? Hvordan utføres de og når? Anonymous poster hash: cddcf...e2e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #2 Skrevet 28. oktober 2015 Noen som vil prøve seg..? Anonymous poster hash: cddcf...e2e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #3 Skrevet 28. oktober 2015 Kan dere fortelle meg hva observasjoner er? Hvordan utføres de og når? Anonymous poster hash: cddcf...e2e ? Anonymous poster hash: c974a...b19
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #4 Skrevet 28. oktober 2015 Kan dere fortelle meg hva observasjoner er? Hvordan utføres de og når? Anonymous poster hash: cddcf...e2e ? Anonymous poster hash: c974a...b19 Betyr det at du ikke vet hva observasjoner er? Anonymous poster hash: cddcf...e2e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #5 Skrevet 28. oktober 2015 Kan dere fortelle meg hva observasjoner er? Hvordan utføres de og når? Anonymous poster hash: cddcf...e2e ? Anonymous poster hash: c974a...b19 Betyr det at du ikke vet hva observasjoner er? Anonymous poster hash: cddcf...e2e Det betyr at jeg ikke hva spørsmålet ditt har med de som ikke kjører bil å gjøre Anonymous poster hash: c974a...b19
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #6 Skrevet 28. oktober 2015 Hadde kanskje vært like så greit å høre med de som ofte kjører bil også, men poenget er om de som kjører sjeldent vet hva det er og hvordan bruke observasjonene. Anonymous poster hash: cddcf...e2e
*Miss Marple* Skrevet 28. oktober 2015 #7 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg skjønner rett og slett ikke hva du mener? Jeg får følelsen av at du legger noe helt annet i ordet observasjon enn jeg gjør.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #8 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg skjønner rett og slett ikke hva du mener? Jeg får følelsen av at du legger noe helt annet i ordet observasjon enn jeg gjør. Få høre hva du legger i ordet observasjon da Anonymous poster hash: cddcf...e2e
*Miss Marple* Skrevet 28. oktober 2015 #9 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg skjønner rett og slett ikke hva du mener? Jeg får følelsen av at du legger noe helt annet i ordet observasjon enn jeg gjør. Få høre hva du legger i ordet observasjon da Anonymous poster hash: cddcf...e2e Nå var det du som stiller et spørsmål, og siden vi er flere som ikke skjønner hva du mener bør du kanskje utdype litt? Hvis du vil ha svar, altså.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #10 Skrevet 28. oktober 2015 Eksempel: du kommer kjørende på landevei og skal svinge til høyre i første kryss. Hvordan gjør du observasjoner? Og når? Eller du kan forklare meg detaljert hva du gjør inn mot krysset, gjennom krysset og når du er kommer ut av krysset. Anonymous poster hash: cddcf...e2e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #11 Skrevet 28. oktober 2015 😂😂😂 Anonymous poster hash: 19085...f19
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #12 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg kjører aldri bil, men jeg kan skrive langt om deltagende observasjon i feltarbeid. Min mann kan sikkert fortelle deg mye om observasjon i sammenheng med psykisk helsevern, men noe forteller meg at det ikke er dette du er på jakt etter... Anonymous poster hash: 31ff0...b8b
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #13 Skrevet 28. oktober 2015 Eksempel: du kommer kjørende på landevei og skal svinge til høyre i første kryss. Hvordan gjør du observasjoner? Og når? Eller du kan forklare meg detaljert hva du gjør inn mot krysset, gjennom krysset og når du er kommer ut av krysset. Anonymous poster hash: cddcf...e2e Høres ut som du har fått en oppgave på et kurs. Jeg avpasser farten, ser om det kommer møtende trafikk, ser om jeg har bil bak meg, er det syklister/fotgjengere, hvordan er veien jeg skal inn på, er det noen der, hvordan er asfalten, hvordan er lyset, hvordan er sikten... Anonymous poster hash: 8d1ea...fac
Gjest Gul stjerne Skrevet 28. oktober 2015 #14 Skrevet 28. oktober 2015 Eksempel: du kommer kjørende på landevei og skal svinge til høyre i første kryss. Hvordan gjør du observasjoner? Og når?Eller du kan forklare meg detaljert hva du gjør inn mot krysset, gjennom krysset og når du er kommer ut av krysset.Anonymous poster hash: cddcf...e2e Høres ut som du har fått en oppgave på et kurs. Jeg avpasser farten, ser om det kommer møtende trafikk, ser om jeg har bil bak meg, er det syklister/fotgjengere, hvordan er veien jeg skal inn på, er det noen der, hvordan er asfalten, hvordan er lyset, hvordan er sikten... Anonymous poster hash: 8d1ea...fac Også elgen. For guds skyld, ta et lite observasjonssekund etter elg!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #15 Skrevet 28. oktober 2015 Eksempel: du kommer kjørende på landevei og skal svinge til høyre i første kryss. Hvordan gjør du observasjoner? Og når?Eller du kan forklare meg detaljert hva du gjør inn mot krysset, gjennom krysset og når du er kommer ut av krysset.Anonymous poster hash: cddcf...e2e Høres ut som du har fått en oppgave på et kurs. Jeg avpasser farten, ser om det kommer møtende trafikk, ser om jeg har bil bak meg, er det syklister/fotgjengere, hvordan er veien jeg skal inn på, er det noen der, hvordan er asfalten, hvordan er lyset, hvordan er sikten... Anonymous poster hash: 8d1ea...fac Også elgen. For guds skyld, ta et lite observasjonssekund etter elg! Jeg har kjøpt sånn viltalarm som varsler om dyr i vegbanen på 100 meters avstand. Gull verdt 👍🏻 Anonymous poster hash: 78cc5...ede
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #16 Skrevet 28. oktober 2015 Eksempel: du kommer kjørende på landevei og skal svinge til høyre i første kryss. Hvordan gjør du observasjoner? Og når? Eller du kan forklare meg detaljert hva du gjør inn mot krysset, gjennom krysset og når du er kommer ut av krysset. Anonymous poster hash: cddcf...e2e Høres ut som du har fått en oppgave på et kurs. Jeg avpasser farten, ser om det kommer møtende trafikk, ser om jeg har bil bak meg, er det syklister/fotgjengere, hvordan er veien jeg skal inn på, er det noen der, hvordan er asfalten, hvordan er lyset, hvordan er sikten... Anonymous poster hash: 8d1ea...fac Ja, du er inne på noe her, men alt for generelt. Kan du gå enda dypere inn i det? Når ser du i hvilke speil og når begynner du å bremse i forhold til når du ser i speilene? Anonymous poster hash: cddcf...e2e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #17 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg kjører aldri bil, men jeg kan skrive langt om deltagende observasjon i feltarbeid. Min mann kan sikkert fortelle deg mye om observasjon i sammenheng med psykisk helsevern, men noe forteller meg at det ikke er dette du er på jakt etter... Anonymous poster hash: 31ff0...b8b Jeg var kanskje ikke helt tydelig, men siktet til den andre tråden, å ønsket å høre med de som allerede har førerkort, men som sjeldent eller aldri kjører. Også er det selvfølgelig observasjoner i forhold til bilkjøring jeg tenker på Anonymous poster hash: cddcf...e2e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #18 Skrevet 28. oktober 2015 Eksempel: du kommer kjørende på landevei og skal svinge til høyre i første kryss. Hvordan gjør du observasjoner? Og når? Eller du kan forklare meg detaljert hva du gjør inn mot krysset, gjennom krysset og når du er kommer ut av krysset. Anonymous poster hash: cddcf...e2e Høres ut som du har fått en oppgave på et kurs. Jeg avpasser farten, ser om det kommer møtende trafikk, ser om jeg har bil bak meg, er det syklister/fotgjengere, hvordan er veien jeg skal inn på, er det noen der, hvordan er asfalten, hvordan er lyset, hvordan er sikten... Anonymous poster hash: 8d1ea...fac Ja, du er inne på noe her, men alt for generelt. Kan du gå enda dypere inn i det? Når ser du i hvilke speil og når begynner du å bremse i forhold til når du ser i speilene? Anonymous poster hash: cddcf...e2e Hva er det egentlig du vil frem til? Trenger du hjelp til en oppgave? Anonymous poster hash: c974a...b19
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. oktober 2015 #19 Skrevet 28. oktober 2015 Eksempel: du kommer kjørende på landevei og skal svinge til høyre i første kryss. Hvordan gjør du observasjoner? Og når? Eller du kan forklare meg detaljert hva du gjør inn mot krysset, gjennom krysset og når du er kommer ut av krysset. Anonymous poster hash: cddcf...e2e Høres ut som du har fått en oppgave på et kurs. Jeg avpasser farten, ser om det kommer møtende trafikk, ser om jeg har bil bak meg, er det syklister/fotgjengere, hvordan er veien jeg skal inn på, er det noen der, hvordan er asfalten, hvordan er lyset, hvordan er sikten... Anonymous poster hash: 8d1ea...fac Ja, du er inne på noe her, men alt for generelt. Kan du gå enda dypere inn i det? Når ser du i hvilke speil og når begynner du å bremse i forhold til når du ser i speilene? Anonymous poster hash: cddcf...e2e man begynner eller slutter ikke å observere, det gjør man selvsagt hele tiden. Man kikker stadig i speilene, spesielt viktig før du planlegger bremsing. Man ser så langt frem man kan, hele tiden. Man bremser når det er behov for det, men med god planlegging trenger man ikke brå oppbremsing, man lar bilen rulle og bremser på gir. Jeg kan rett og slett ikke svare på når jeg ser i speilet og når jeg begynner å bremse i forhold til hva jeg ser, for det kommer alt an på hva jeg ser, føreforhold, sikt og hva jeg skal.
Direkte Skrevet 28. oktober 2015 #20 Skrevet 28. oktober 2015 Det finnes ingen fasit. Observasjonene jeg gjør utløser en handling, som kan være en ny observasjon, eller en handling. Hva jeg gjør etter det avhenger av nye observasjoner og reaksjoner på de tidligere handlingene.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #21 Skrevet 29. oktober 2015 Når du kjører inn mot et kryss og skal ta til høyre, hva gjør du når du oppdager krysset? Anonymous poster hash: cddcf...e2e
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #22 Skrevet 29. oktober 2015 Flaut hi. Virkelig flaut. Anonymous poster hash: e6ee6...e6d
*Miss Marple* Skrevet 29. oktober 2015 #24 Skrevet 29. oktober 2015 Hva er det egentlig du vil frem til? Man observerer jo hele tiden når man kjører. Leser trafikken og tilpasser handlingene etter forholdene. Det gjelder jo samme hvor ofte man kjører?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #25 Skrevet 30. oktober 2015 Når du kjører inn mot et kryss og skal ta til høyre, hva gjør du når du oppdager krysset? Anonymous poster hash: cddcf...e2e Hvis du vil at noen skal gjøre en oppgave for deg foreslår jeg at du leser boka. Hvis du virkelig ikke vet, sett deg inn i en bil sammen med noen og få de til å forklare. Eventuelt må du spesifisere oppgaven; Landevei, bykjøring, rettstrekke, svingete, hva er fartsgrensen, er det skog på siden av veien, er det elgland, er det rett ved siden av en skole, hva er på siden av veien jeg skal inn på. Er det forkjørsvei, er det bil i mot som også skal inn, er det bil på vei ut, svinger veien rett etter at jeg har svingt eller er det rettstrekke, hva er fartsgrensen på veien jeg skal inn på, hvor knapp er svingen. Hvordan er føreforholdene, hvordan er sikten, har jeg bil bak meg? Har jeg passasjerer i bilen, har bilen manuell- eller automatgir, er det mørkt slik at jeg må tenke på langlys? Anonymous poster hash: 8d1ea...fac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå