Gå til innhold

Hvilken str skal kjøpes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke så altfor lenge til jul og vi har sagt at vi ønsker oss klær til den lille gutten vår siden han uansett er for liten for p ha ordentlig glede av leker, og da ikke trenger de på en liten stund. Og da vi har stor familie har flere startet å handle julegaver (eller i hvertfall planlegge) og spør om hvilken str i klær de burde kjøpe. Jeg er førstegangsmamma og aner virkelig ikke hva jeg skal svare, så noen som kan hjelpe meg å finne et svar og prøve å "beregne" hvor stor han er rundt jul eller hvilken str han trenger?

Han var født 3 uker for tidlig og er nå ganske nøyaktig 6 uker gammel, på siste veiing for to uker siden veide han 3100g (2300g ved fødsel) og var ca 53 lang. Han har nå begynt å passe str 50 ordentlig og drukner ikke lenger i 50 og 56. Men hva kan jeg forvente av str på han til jul?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro han bruker 62 på den tiden, men er umulig å forutse. Ville ikke ønska klær i mindre enn 68-74. Bedre med for store klær han må vokse inn i enn klær som nesten er for små når han får de.

Anonymous poster hash: 7a56d...c43

Skrevet

68 er nok greit. 74 vil han nok bruke til sommeren

Anonymous poster hash: 70e89...9e5

Skrevet

Bedre med for store klær enn for små. De som er for store kan jo brukes senere. Ønsk dere klær fra str 68 og oppover.

Anonymous poster hash: d9eaa...5c3

Skrevet

Ja 68 og litt oppover til 74 tror jeg blir passende.Ikke ønsk noe mindre ihvertfall. De små vokser veldig fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...