Gå til innhold

Hvordan merket dere at barna deres har astma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 2 år som er mye syk. Ofte luftveisinfeksjoner, tett nest, hoste og hun er ofte utilpass og sliten.

Hosten varierer mellom å være hard tørrhoste, og slimete.

Kan dette være astma? Var det andre ting dere merket som har med astmaen å gjøre? Vi skal til lege neste uke, og be om henvisning videre. Jeg føler at det er astma, men er redd de, igjen, bare skal avfeie det og kalle det forkjølelse.

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren var veldig tett/tung i pusten. Mye tørrhoste. Be om å prøve med å se om det hjelper?

Anonymous poster hash: 1d714...c1d

Skrevet

Min ble veldig tett hver gang det var en liten forkjølelse.

Og plutselig fikk hun et skrekkelig astma-anfall!

Veldig ekkelt!

Anonymous poster hash: 8e921...e50

Skrevet

Jeg er blitt en racer til å høre det på pusten når hun trenger medisiner. Puste inn går helt fint, men hun sliter på utpust. Blir en slags stønning hvis du skjønner?

Skrevet

Det høres smart ut å få en henvisning videre for å få sjekket dette. Det trenger ikke være astma, men det høres ut som hun har mange av symptomene.

Vi ble henvist av vår lege etter hyppige luftveisinfeksjoner og en sykehusinnleggelse pga dårlig pust. Nå er han godt medisiner med en god plan og oppfølging flere ganger i året. Men merker at han fortsatt puster mye med åpen munn, puster ikke med magen, reagerer på rått og vått vær og kan hoste endel på natten. Legen vår sa også at vi kunne se det oppe ved kragebeinet. Det blir trukket langt inn når han puster i dårlige perioder. Litt vanskelig å forklare, men hun sier at det er typisk for astmabarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...