Gå til innhold

Jeg forstår endelig matte!! :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Matte fra vgs altså, men likevel! Jeg strøyk på videregående og nå i en alder av 26 bestemte jeg meg for å prøve på nytt. Til å begynne med fikk jeg nesten panikk (gjør dette som privatist, så har ingen lærer), men nå forstår jeg det faktisk og syns det er gøy! Morsomt å vite at det aldri er for sent :D

Måtte bare juble litt her inne :P

Anonymous poster hash: a2479...9ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer :D kjenner til følelsen:) strøk i matte på vgs som 16åring. Tok det opp igjen som 20 åring og fikk 5 på eksamen :D

Siden har jeg gått videre og tatt matte på høyskole også:)

Heldigvis aldri for sent nei:) noen av oss trenger bare litt modning først ;)

Anonymous poster hash: 3bedb...01b

Skrevet

Så fantastisk! Jeg har nå noen matte-fag på høyskole og sliter. Strøk ikke på VGS, men tok bare 1MY før jeg stoppet. så synes det er vanskelig nå. Men da håper jeg at kanskje jeg også klarer å knekke koden :D 

Anonymous poster hash: 719fd...f2e
Skrevet

Så fantastisk! Jeg har nå noen matte-fag på høyskole og sliter. Strøk ikke på VGS, men tok bare 1MY før jeg stoppet. så synes det er vanskelig nå. Men da håper jeg at kanskje jeg også klarer å knekke koden :D

Anonymous poster hash: 719fd...f2e

Takk for svar begge to :)

Det er veldig deilig og endelig få det til, det som hjalp meg var å endre instilling, ikke tenke "hvorfor er det sånn" hele tiden, matte har som regel én mulig måte å gjøre det på, pugg den regelen :P

Da jeg begynte å gjøre det på den måten var det noe som falt på plass for meg i hvertfall, det er jo egentlig et veldig logisk fag.

Haha, høyskole matte tror jeg nok ikke jeg skal prøve meg på ;)

Anonymous poster hash: a2479...9ad

Skrevet

Det er dessverre et "hull" fra ungdomsskolen til vgs. Selv flinke elever kan få problemer i overgangen.

Det er også dessverre mange som "låser" seg når de ser tall av en eller annen grunn.

Har jobbet med å undervise ledere i enkel økonomi (budsjettstyring osv). Når de får forklart ting på en forståelig måte så er ser de jo at det ikke er noe hokuspokus!

For de aller fleste holder det å lære seg de fire regneartene og litt enkel prosentregning.

Anonymous poster hash: 78f79...b65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...