Gå til innhold

Dere med 4 åringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever dere mye trass?

Anonymous poster hash: fd2a8...202

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Eller om det er direkte trass vet jeg ikke, er mye viljestyrke og temperament hvertfall, det har det vært både før og etter "trassalderen". Syns å se en forskjell på det,

Trass var mer akutt raseri, for bagateller/ingenting.

Viljestyrke og temperament viser seg mer som å ikke høre etter/teste grenser, for så å bli sint når hun etterhvert innser at vi ikke gir etter for hennes "ønsker"

Anonymous poster hash: 0070f...cef
Skrevet

Ikke direkte trass tror jeg, men mye somling og tulling i stedet for at han gjør det han skal... Også blir han selvfølgelig sint/lei seg når han ikke får det som han vil eller ting ikke blir som han hadde tenkt, men ikke noe voldsomme greier.

Anonymous poster hash: 579d9...3e1
Skrevet

ikke akkurat trass men han kan hylskrike å bli rasende sint for bagateller.

Men syns egentlig dette er herlig alder der han er lett å ha med å gjøre å  stortsett er blid og fornøyd gutt :)

Anonymous poster hash: a5503...b3e
Skrevet

Nei. Den typiske fireårstrassen fikk vi kjenne på da hun var 3 år.

Det siste året har hun vært veldig enkel å ha med å gjøre. Bank i bordet 😉

Skrevet

Nei, nesten ingenting. Nesten litt skrytete, men hun er en utrolig enkel og harmonisk unge ;)

Skrevet

Nei, han har normalt med vilje og prøver seg men jeg har lært henne at noe får hun bestemme men ikke alt, hun vet og at jeg ikke gidder og snakke med henne når hun raser, hyler eller sutrer uten grunn.

Skrevet

Jepp. Automatisk reaksjon på det meste er "nei!" etterfulgt av sutring eller gråting. Merker at det er automatisk på den måten at det skjer at førstereaksjonen er nei før hun faktisk tenker over spørsmålet og da finner ut at det var jo ja hun mente. Er ikke vits å prøve å legge frem klær til henne f.eks, for hun skal som oftest ha på seg noe annet, om det så er yndlingskjolen som er lagt fram. Tar også veldig lett til tårene om ikke alt går nøyaktig som hun hadde tenkt.

Anonymous poster hash: 34da4...87a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...