Gå til innhold

Dere som har litt peiling på lån / startlån

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med ei leilighet jeg kjøpte for 1 150 000 som nå idag er verdt rundt 1 600 000. Jeg har 400 000 i startlån på denne leiligheta, og 750 000 i vanlig bank. Nå begynner mine 2 barn å bli store, og jeg har fått meg samboer. Nåværende leilighet er 80 m2, så vi kjenner på behovet for å kjøpe noe større. Jeg har rundt 27000 utbetalt i mnd, og min samboer har rundt 25000 +. Han jobber noen ganger mer, og har da mer utbetalt, men som regel 25 000. Vi har ingen gjeld bortsett fra mitt studielån på 300 000,- som jeg skriver ned på hvert år. 

Så da lurer jeg på følgende:

-Kan vi klare å få et lån på for eksempel 3 000 000?

-Er det mulig å overføre startlånet til et nytt boliglån og også bruke overskudd fra salg som egenkapital i tillegg?

Er ikke så flink på dette, men sitter å ser på et hus til 3 300 000 som ligger perfekt til med nok plass til oss alle og lurer på om vi har råd til dette :):):)

Anonymous poster hash: 132fa...b18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er strenge krav.Ikke sikkert dere får lån til å kjøpe hus.Det skal være nøktern standar.

Anonymous poster hash: 54fd6...5f2
Skrevet

Det er strenge krav.Ikke sikkert dere får lån til å kjøpe hus.Det skal være nøktern standar.

Anonymous poster hash: 54fd6...5f2

Nøktern standard? Trodde det gikk på evne til å betale heller enn hvordan standard det er på hus, eller tenker du da med tanke på startlånet?

HI

Anonymous poster hash: 132fa...b18

Skrevet

Dere får nok ikke startlån når dere allerede eier bolig.

Men lån på 3 mill burde ikke være noe problem

Anonymous poster hash: c4ebe...e0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...