Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #1 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg har alltid bare brukt et sånt bånd rundt armen, pluss festet et rundt linen til hunden skal vi skal på tur. Men dette er kanskje litt lite? Hunden er mørkebrun og jeg bruker mørk parkas..Er det tilstrekkelig? Hva gjør du? Anonymous poster hash: 3a032...a0d
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #2 Skrevet 28. oktober 2015 Refleksvest. Hodelykt. Og reflekssele på hunden pluss en liten sak som blinker. Jeg er ekstra opptatt av å bli sett, mistet en kompis i ungdommen pga mørk vei uten refleks. Tragisk. Anonymous poster hash: 54489...e6b
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #3 Skrevet 28. oktober 2015 Har en på jakken nå rundt armen, men liker best å ha ett på hver arm så skal ordne det. Anonymous poster hash: 4977e...2c8
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #4 Skrevet 28. oktober 2015 Har en på jakken nå rundt armen, men liker best å ha ett på hver arm så skal ordne det. Anonymous poster hash: 4977e...2c8 Har forresten hørt det er bedre å feste de rundt ankelen enn rundt armen, for man er visst mer synlig da? Anonymous poster hash: 3a032...a0d
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #5 Skrevet 28. oktober 2015 Nå har jeg ikke hund.. Men om jeg er ute, så har jeg det samme som ungene. Refleksvest og de refleksene som er på klærne deres. Alle har reflekser på jakkeermet, som er som "pynt". Liker at mange barneklær produsenter har reflekser på klærne! Holder på å strikke reflekspannebånd til alle 3. For det er nemlig kult nå. Anonymous poster hash: e3b3e...878
Gjest Hercule Poirot Skrevet 28. oktober 2015 #6 Skrevet 28. oktober 2015 Et bånd på hver fot, på en arm og refleksdekken på den svarte hunden. Eller refleksvest.
Ikkedytt Skrevet 28. oktober 2015 #7 Skrevet 28. oktober 2015 Har alltid en refleks på veska, en i glidelåsen på jakkelomma og en bak på jakka. Har også et par refleksbånd som kan festes her og der.
Plutselig_gravid Skrevet 28. oktober 2015 #8 Skrevet 28. oktober 2015 Refleksvest langs veien. Refleksbånd og sånne reflekser som dingler hvis jeg går på gangstien.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #9 Skrevet 28. oktober 2015 Har hodelykt+ at mange av klærne jeg bruker faktisk har refleks i seg (hansker, treningsjakke osv). Bikkja har sånn liten lykt i båndet og halsbånd og bånd med refleks. Når jeg sykler bruker jeg en en sånn lang refleks som bukseklemme + for- og baklys. Anonymous poster hash: 3145e...0cf
Superdolly Skrevet 28. oktober 2015 #10 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg bruker refleksvest på meg selv, og refleksdekken på bikkja. Så har jeg hodelykt og bikkja et lysende halsbånd.
TPK Skrevet 28. oktober 2015 #11 Skrevet 28. oktober 2015 Ingen. Jeg er veeeldig sjelden ute når det er mørkt, da sitter jeg i så fall i bilen.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #12 Skrevet 28. oktober 2015 Ingen. Jeg er veeeldig sjelden ute når det er mørkt, da sitter jeg i så fall i bilen. Det høres stusselig ut. Anonymous poster hash: 3a032...a0d
TPK Skrevet 28. oktober 2015 #13 Skrevet 28. oktober 2015 Ingen. Jeg er veeeldig sjelden ute når det er mørkt, da sitter jeg i så fall i bilen.Det høres stusselig ut. Anonymous poster hash: 3a032...a0d Hvorfor det? Jeg har små barn og vi liker oss hjemme på kveldene. Skal jeg på besøk til venner eller på shopping, trening eller hva som helst så kjører jeg. Tur på byen en sjelden gang, men da går jeg ikke med refleks altså, der går grensa!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #14 Skrevet 28. oktober 2015 Ingen. Jeg er veeeldig sjelden ute når det er mørkt, da sitter jeg i så fall i bilen.Det høres stusselig ut. Anonymous poster hash: 3a032...a0d Hvorfor det? Jeg har små barn og vi liker oss hjemme på kveldene. Skal jeg på besøk til venner eller på shopping, trening eller hva som helst så kjører jeg. Tur på byen en sjelden gang, men da går jeg ikke med refleks altså, der går grensa! Det går grensa? Ja gud forby hvis en biøist kunne se deg. Du vet at ved skumring enten om morgenen eller kvelden synes barn eller voksne så mye bedre med refleksvest. Lær ungene dine bruken og viktigheten av refleks fra de er små.... Anonymous poster hash: 58228...7a5
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #15 Skrevet 28. oktober 2015 Ingen. Jeg er veeeldig sjelden ute når det er mørkt, da sitter jeg i så fall i bilen.Det høres stusselig ut. Anonymous poster hash: 3a032...a0d Hvorfor det? Jeg har små barn og vi liker oss hjemme på kveldene. Skal jeg på besøk til venner eller på shopping, trening eller hva som helst så kjører jeg. Tur på byen en sjelden gang, men da går jeg ikke med refleks altså, der går grensa! Det er litt stusselig å ikke kunne gå en kveldstur eller ta seg en joggetur i den deilige kjølige kveldsluften, ja. Hvorfor ikke la bilen stå og heller gå til besøket? Bor de så langt borte altså? Anonymous poster hash: 3a032...a0d
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. oktober 2015 #16 Skrevet 28. oktober 2015 Refleksvest. Tidligere når jeg jogga brukte jeg vest, og på armer og bein
TPK Skrevet 28. oktober 2015 #17 Skrevet 28. oktober 2015 Ingen. Jeg er veeeldig sjelden ute når det er mørkt, da sitter jeg i så fall i bilen.Det høres stusselig ut. Anonymous poster hash: 3a032...a0d Hvorfor det? Jeg har små barn og vi liker oss hjemme på kveldene. Skal jeg på besøk til venner eller på shopping, trening eller hva som helst så kjører jeg. Tur på byen en sjelden gang, men da går jeg ikke med refleks altså, der går grensa!Det er litt stusselig å ikke kunne gå en kveldstur eller ta seg en joggetur i den deilige kjølige kveldsluften, ja. Hvorfor ikke la bilen stå og heller gå til besøket? Bor de så langt borte altså? Anonymous poster hash: 3a032...a0d Selvsagt KAN jeg gå en kveldstur hvis jeg vil! Og jeg har ikke venner i gangavstand nei, de fleste bor i andre bydeler, flere timers gange.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #19 Skrevet 28. oktober 2015 Ingen. Jeg er veeeldig sjelden ute når det er mørkt, da sitter jeg i så fall i bilen.Det høres stusselig ut. Anonymous poster hash: 3a032...a0d Hvorfor det? Jeg har små barn og vi liker oss hjemme på kveldene. Skal jeg på besøk til venner eller på shopping, trening eller hva som helst så kjører jeg. Tur på byen en sjelden gang, men da går jeg ikke med refleks altså, der går grensa!Det er litt stusselig å ikke kunne gå en kveldstur eller ta seg en joggetur i den deilige kjølige kveldsluften, ja. Hvorfor ikke la bilen stå og heller gå til besøket? Bor de så langt borte altså? Anonymous poster hash: 3a032...a0d Selvsagt KAN jeg gå en kveldstur hvis jeg vil! Og jeg har ikke venner i gangavstand nei, de fleste bor i andre bydeler, flere timers gange. Mitt råd. ...lær ungene dine å bruke refleks tidlig. Mange barn på skoleveien i skumringen og i mørket for tiden uten refleks og uten refleksvest...de er sikkert barn av sånne naive inne-rotter som deg.. Anonymous poster hash: 58228...7a5
valnøtta Skrevet 28. oktober 2015 #20 Skrevet 28. oktober 2015 Ingen. Jeg er veeeldig sjelden ute når det er mørkt, da sitter jeg i så fall i bilen.Det høres stusselig ut. Anonymous poster hash: 3a032...a0d Hvorfor det? Jeg har små barn og vi liker oss hjemme på kveldene. Skal jeg på besøk til venner eller på shopping, trening eller hva som helst så kjører jeg. Tur på byen en sjelden gang, men da går jeg ikke med refleks altså, der går grensa!Det er litt stusselig å ikke kunne gå en kveldstur eller ta seg en joggetur i den deilige kjølige kveldsluften, ja. Hvorfor ikke la bilen stå og heller gå til besøket? Bor de så langt borte altså? Anonymous poster hash: 3a032...a0d Selvsagt KAN jeg gå en kveldstur hvis jeg vil! Og jeg har ikke venner i gangavstand nei, de fleste bor i andre bydeler, flere timers gange. Mitt råd. ...lær ungene dine å bruke refleks tidlig. Mange barn på skoleveien i skumringen og i mørket for tiden uten refleks og uten refleksvest...de er sikkert barn av sånne naive inne-rotter som deg.. Anonymous poster hash: 58228...7a5 Kalle folk for inne-rotter.........Hva er vitsen med å være så frekk. Lærer du ungene dine det?
TPK Skrevet 28. oktober 2015 #21 Skrevet 28. oktober 2015 (endret) Ingen. Jeg er veeeldig sjelden ute når det er mørkt, da sitter jeg i så fall i bilen.Det høres stusselig ut. Anonymous poster hash: 3a032...a0d Hvorfor det? Jeg har små barn og vi liker oss hjemme på kveldene. Skal jeg på besøk til venner eller på shopping, trening eller hva som helst så kjører jeg. Tur på byen en sjelden gang, men da går jeg ikke med refleks altså, der går grensa!Det er litt stusselig å ikke kunne gå en kveldstur eller ta seg en joggetur i den deilige kjølige kveldsluften, ja. Hvorfor ikke la bilen stå og heller gå til besøket? Bor de så langt borte altså? Anonymous poster hash: 3a032...a0d Selvsagt KAN jeg gå en kveldstur hvis jeg vil! Og jeg har ikke venner i gangavstand nei, de fleste bor i andre bydeler, flere timers gange.Mitt råd. ...lær ungene dine å bruke refleks tidlig. Mange barn på skoleveien i skumringen og i mørket for tiden uten refleks og uten refleksvest...de er sikkert barn av sånne naive inne-rotter som deg.. Anonymous poster hash: 58228...7a5 Det er klart ungene skal bruke refleks når de er store nok til å gå ute alene i mørket. Men hvorfor svarer du på denne måten? Jeg har ikke vært ufin med deg. Plager det deg så veldig at jeg liker meg best inne? Endret 28. oktober 2015 av TPK
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #22 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg er så flink til å glemme slikt at jeg har gått til annskaffelse av refleksjakke i fleece og vinterjakke som er slik kommunen bruker. Jeg syns det ser helt teit ut å bruke, men uansett hvem vakt jeg har oå jobb omdagen så drar eller reiser jeg midt i skumringen eller det er mørkt. Så jeg har funnet ut at det heller får se teit ut. Jeg sykler til jobb, så hadde vært anderledes om jeg kjørte bil. Lys til sykkelen ligger i begge jakkelommer også. Ungene hadde refleksveste tidligere, men da jeg syklet en morgen og så alle ungene som faktisk ikke var synlige tross refleksvester endste jeg med å dekorere sekkene deres med reflekser istede. Refleksvest er fint, men når de har sekken på seg så syns ikke dennebakfra og på skoleveien her så får de bare biler bakfra. Så de slapp refleksvesten mot at jeg dekorerte sekkene deres med reflekser istede. Noen løse bak og noen som er limt på. På selene er det også reflekse, så nå er d godt synlige. Er det ekstra kaldt te så har jeg på meg dressen og den har masse reflekser på bein, armer, rygg og bryst. Jeg hadde ikke tenkt ovee at det var reflekser på denne før mannen sa det engang, jeg var vist den som var mest synlig i gata når jeg måkte enkveld. Han hadde skvetti noen ganger når han kjørte forbi noen som ikke var så synlige. Han sjekket sin dress og fant ut at t ikke var noe reflekser, så nå har vi kjøpt flere meter med refleks vi har festet på den. Vi er nemlig så late og glemsomme, at her må slike ting var på permanent. Alle jakker som kommer inn i hus her får også en refleks i lomma som er sydd fast (sikkerhetsnål tar ungene av med en gang, så den blir fjernet) en vane jeg har fra min mor. Hun gjorde dette med alle våre klær før, voksne som små. Anonymous poster hash: 3a3cc...22c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå