Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #1 Skrevet 28. oktober 2015 Min mor skal bli 80% ufør etter NAV og legens vurdering. Hun var i en stygg ulykke for noen år siden. Hadde en ulykkesforsikring som vil gi 1 million ved 100% ufør. Men forsikringsselskapet har vurdert henne til kun 45% ufør, noe som resulterer i 450 000 utbetalt fra de. Selv om ikke min mening er relevant så mener jeg at dette er urealistisk mtp hennes funksjonsevne. Etter å ha forhørt meg litt rundt så er ikke dette så uvanlig at skjer da forsikringsselskapet ønsker å betale ut minst mulig. Er det noe man kan gjøre ift forsikringsselskapet? Det er jo en stor forskjell på 450 000 og 800 000. Er det i det hele tatt noen vits å ta denne kampen? Anonymous poster hash: 51029...fde
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #2 Skrevet 28. oktober 2015 Hvordan kan forsikringsselskapet vurdere en annen grad av ufør enn lege? Anonymous poster hash: 833a0...bf1
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #3 Skrevet 28. oktober 2015 Hvordan kan forsikringsselskapet vurdere en annen grad av ufør enn lege? Anonymous poster hash: 833a0...bf1 Jeg vet egentlig ikke, men det er visst ikke så uvanlig. Forsikringsselskapet bruker sin egen lege. Anonymous poster hash: 51029...fde
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #4 Skrevet 28. oktober 2015 Tror de vurderer at siden hun har restarbeisevne er det mulig å bli bedre ved opptrening. Min mor ble 100% ufør etter ulykke. Hun fikk hele summen. Der sto det blandt annet at pga hennes alder (61) ble det vurdert at hun ikke hadde noen utsikter til å få restarbeisevne før hun ble pensjonist. Ta ordene jeg velger med en klype salt, husker ikke helt ordlyd og alt i saken. Poenget var i allefall restarbeidsevne, alder og prognose (ut fra type skade) til å kunne bli bedre. Ville engasjert advokat, det første tilbudet er alltid dårlig. Dette vet jeg fra en venninne som er forsikringsjurist i uføresaker. Anonymous poster hash: b20f9...e18
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #5 Skrevet 28. oktober 2015 Tror de vurderer at siden hun har restarbeisevne er det mulig å bli bedre ved opptrening. Min mor ble 100% ufør etter ulykke. Hun fikk hele summen. Der sto det blandt annet at pga hennes alder (61) ble det vurdert at hun ikke hadde noen utsikter til å få restarbeisevne før hun ble pensjonist. Ta ordene jeg velger med en klype salt, husker ikke helt ordlyd og alt i saken. Poenget var i allefall restarbeidsevne, alder og prognose (ut fra type skade) til å kunne bli bedre. Ville engasjert advokat, det første tilbudet er alltid dårlig. Dette vet jeg fra en venninne som er forsikringsjurist i uføresaker. Anonymous poster hash: b20f9...e18 Da skal vi sjekke ut med en advokat. Min mor er over 60. Hun har trent etter anbefaling i tre år, men vil aldri kunne bli bedre, kun vedlikeholde og forebygge. Anonymous poster hash: 51029...fde
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #6 Skrevet 28. oktober 2015 Det spørs på vilkårene, men synes det høres rart ut at forsikringsselskapet vurderte henne annerledes enn nav (hvis hun da gikk i 100% stilling da hun ble skadet og har hatt en jevn inntektsutvikling (jeg er 80% ufør, men arbeider 30% f.eks. fordi jeg hadde så høy kroneinntekt på skadetidspunktet). Jeg fikk utbetalt hele uføreforsikringen da jeg ble mer enn 50% ufør. Anonymous poster hash: 6dcb5...f55
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #7 Skrevet 28. oktober 2015 Det spørs på vilkårene, men synes det høres rart ut at forsikringsselskapet vurderte henne annerledes enn nav (hvis hun da gikk i 100% stilling da hun ble skadet og har hatt en jevn inntektsutvikling (jeg er 80% ufør, men arbeider 30% f.eks. fordi jeg hadde så høy kroneinntekt på skadetidspunktet). Jeg fikk utbetalt hele uføreforsikringen da jeg ble mer enn 50% ufør. Anonymous poster hash: 6dcb5...f55 Jeg skal få be om å se forsikringspapirene. Hun har i mange år jobbet 80%. Men de siste årene før ulykken jobbet hun ca 120%. Anonymous poster hash: 51029...fde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå