Gå til innhold

Sunn laks......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Laksefillet uten skinn og bein.

Jo da, man kan steke de i godt smør, ha på fløte eller bruke ferdige sauser. Nam.....men det er kcaloribomber.

Min mann og jeg trenger noe som metter, og ikke er kcalori bomber.

Men ovnsbakt laks med kun kokte grønnsaker.....??

Det må finnes noe annet.

Jeg er fersk på dette med matlaging.... tips??

Anonymous poster hash: b8347...6af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skattekiste lagde vi i bhg. Laks i folie med masse forskjellige grønnsaker. Om du har søtpotet med så metter det godt. Eventuelt ris ved siden av?

Anonymous poster hash: 53f47...dc9

Skrevet

Laks i folie med grønnsaker, litt soyaolje og evt litt smør. Kan serveres med (fullkorns)ris/pasta.

Vi har ofte ovnsbakt laks med salat og litt ris.

Skrevet

Laks i folie med grønnsaker, litt soyaolje og evt litt smør. Kan serveres med (fullkorns)ris/pasta.

Ovnsbakt laks med ris og salat. Ikke noe saus, ikke noe dressing, bare det?

Skrevet

sweet chili saus er godt som dressing og litt smakstilsetting.

Skrevet

Vi skal faktisk ha laks i dag. Jeg har kjøpt sånn skinn og benfri i aluminumsform, så da presser jeg en halv sitron over og tar på litt sal og pepper og steker i ovnen. Vi har ris, grønnsaker og saus til (en mager en).

Anonymous poster hash: 99a73...784
Skrevet

Sekt/bakt laks med blomkålpurè, stekte grønnsaker (jeg pleier å bruke løk, paprika, fenikkel og evt. sopp/squash/gulrot i staver) og soyasjy (brun litt smør, ta av varmen og sleng oppi to/tre grovhakkede hvitløksfedd, en halv chili og grovhakket ingefær. Sil av og ha oppi spyasaus). Kjempeenkelt og veldig godt

Skrevet

Soyasaus på risen, eller sweet chili saus som en annen sier. Ellers synes jeg det funker uten saus jeg da.

Skrevet

Det absolutt beste jeg får av mat, er laks/ørret med krydder i folie, sammen med brokkoli, blomkål og gulrot med en skvett fløte og litt ost på toppen i en ildfastform. Pleier å ha litt alioli på siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...