Gå til innhold

iPad eller iPad mini til seksåringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er lurest?

Anonymous poster hash: 4ac41...f31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 6-åring har vanlig, og søsteren min sin 6-åring har mini.

Begge deler er helt greit, men min bruker den mye til å se tegnefilm på Viaplay og NRKSuper, og da er de to søskenbarna veldig enig i at mini er litt liten.

Jeg ville ikke kjøpt mini.

Anonymous poster hash: b88b7...c4b
Skrevet

Ingen av dem! Kjøp et vanlig nettbrett, en Samsung, f.eks. med Android. Mye rimeligere og ikke låst til eple-løsninger.

Anonymous poster hash: 948c1...4ac

Skrevet

Vanlig. Her har ungene hatt sine i mange år og de blir bare mer og mer glade i de. 12åringen gjør lekser på den, og ser ikke behovet for pc. Det er spill, filmet og tv det går mest i. Og tv løsningen er super, siden vi har ett tv og seks mennesker i hus. Veldig greit at noen kan se på nettbrett når ting kræsjer. De som er i flertall om å se ett tvprogram får tv, de andre som er uenige må ta nettbrett (kan koblet opp på tv i har i kjellerrstua til tvspill bare, men sjeldent de gjør det. Det er vist så koselig å sitte i senga med masse puter og se på)

Mannen har kjøpt seg nettbrett, aner ikke hvilket merke men ikke ipad hvertfall siden han ikke liker det. Men han angrer vist litt, for han syns vi får til flere ting på våre ipader og den er mere brukervennlig enn hans. Greit nok at hans kan ha flere finesser og gjøre mye rart på, men det er ikke der behov er. Behovet vårt er at det skal være enkelt, raskt og vi trenger ikke alle duppedingser. Da kan vi finne frem pcn som mest støver ned.

Anonymous poster hash: 80ff1...379

Skrevet

Min foretrekker vanlig fremfor mini. Vi hadde et annet nettbrett enn iPad en stund, den brukte de aldri... Apple er best, gitt ✌🏻️😄

Skrevet

Ingen av dem. Kjøp lego, bøker, kapla, puslespill, spill, osv. 6-åringer trenger ikke eget nettbrett.

Skrevet

Ingen av dem. Kjøp lego, bøker, kapla, puslespill, spill, osv. 6-åringer trenger ikke eget nettbrett.

Ja takk, begge deler. Hos oss har vi tre barn på 6-0 år og 1 iPad (for lite). Den liker de godt, siden vi ikke har kabel-TV lengre. Den brukes til alt fra minecraft, viaplay, nrk super og filmlagingsapper. Allikevel har vi 2 dager i uken hvor vi ikke bruker iPad, de fleste dagene er fylt med aktiviteter, men de kan bruke iPaden/PC 1 time på resterende ukedager, og gjerne rundt 3 timer lørd/sønd. Og så er det fritt fram på dager de er syke og ikke orker leke. 

Anonymous poster hash: 2127b...e78

Skrevet

Ikke iPad mini..

Men som hun over sier: samsung! Selv er jeg kjempe fornøyd med samsung nettbrettet mitt. Rimelig, bra kvalitet og veldog enkelt. :)

Anonymous poster hash: f770f...aaa

Skrevet

Her i huset er det bare vanlig Ipad som gjelder. Den er visst nok rasker og har større/bedre skjerm. Barna er 10 og 13 år.

Anonymous poster hash: e23c2...8b0
Skrevet

Har begge. 6åringen foretrekker mini'n.

Anonymous poster hash: 0547c...e2e
Skrevet

Vanlig, men som flere sier, kjøp helle Samsung el. De blir fort brukt til å se små videosnutter på youtube, film osv og da er mini litt i minste laget.

Anonymous poster hash: 58114...b6e
Skrevet

Bare av ren nysgjerrighet, hvor gamle er barna dine?

Skrevet

Bare av ren nysgjerrighet, hvor gamle er barna dine?

De er 7 og 10. Kall meg gjerne gammeldags, men jeg synes verden går av hengslene når små barn skal eie egne nettbrett og datamaskiner. La dem få bruke familiens dipedutter litt hver dag eller i helgene, og send heller pengene til Syriaflykningene!

Skrevet

Vår fikk ipad mini. Den er egentlig ganske passe stor synes jeg. Lett å ta med seg og skjermen blir på passe avstand når barnet holder i det.

Jeg anbefaler imidlertid å ikke kjøpe den med minst minne. Vi angrer på det fordi filmer osv tar mye plass.

Anonymous poster hash: 4296d...d6d
Skrevet

Sønnen min fikk ipad retina da han var 5. Skjønner ikke helt vitsen med å kjøpe en bitteliten ipad. Min er iallefall kjempefornøyd med sin (han er 8 nå).

Anonymous poster hash: 849d7...23c
Skrevet

5-åringen fik ipad mini til jul i fjor. Den liker jeg best, og synes den er mest håndterlig i vesken/sekken ol.

10-åringen har vanlig ipad. Den er 3 år gammel, sprekt, og klar for utskiftning, men 10-åringen sverger til vanlig ipad. Han ønsker seg ikke mini ☺️

Det er nok smak og behag ☺️ Ville nok vurdert om den skal mye med på farten eller ikke ihvertfall ☺️

Anonymous poster hash: d4630...da8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...