Gå til innhold

Da var dette ekteskapet over :(:(:(:((((((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har vært så fjern over lengre tid, og vi har kranglet mye. Han sier han ikke har følelser for meg mere men at han vil vi skal bevare vennskapet før vi ødelegger hverandre mere.

Vi har to barn som også trenger ekstra oppfølging hos bup / ppt. I 19 år har vi vært sammen, og dette er jo ingen drømmesituasjon.

Vi er enige om og ha ungene 50/50.

Kan vi få noen form får støtte når vi bor alene? Jeg jobber turnus mens han er ferdig til faste tider vær dag.

Noen som er eller har vært i samme situasjon??

Anonymous poster hash: 1851c...ce2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du kan få hjelp fra staten om du har krav på det. Har du ikke jobb?

Anonymous poster hash: e0893...7ca

Skrevet

Har ikke det, men vil gi deg en klem 💜

Anonymous poster hash: 491df...89a

Skrevet

Om dere skal ha barna 50/50 får dere ingen støtte nei, da er ingen av dere pr.definisjon aleneforeldre og har heller ikke krav på støtte om det.

For å få støtte som ekstra barnetrygd, støtte til barnetilsyn og overgangsstønad må en av dere ha barna mer enn den andre.

Om dere tjener veldig ulikt kan den som tjener minst ha krav på bidrag fra den som tjener mest selv om dere har 50/50 da, for dere skal dele på det å forsørge barna og den som tjener mest må betale mest.

Anonymous poster hash: 30482...580
Skrevet

Ja du kan få hjelp fra staten om du har krav på det. Har du ikke jobb?

Anonymous poster hash: e0893...7ca

Leste du innlegget?

Anonymous poster hash: c6bfa...573

Skrevet

Har du fulltidsjobb?

Da har du vel ikke krav på så mye. Og hvor lite er det minste barnet? Overgangsstønad kan søkes om selv om barnet er noen år, eller?

Anonymous poster hash: d1838...21a

Skrevet

Ja jeg har fulltidsjobb, det har vi begge to med fastlønn. Men jeg har ikke peiling på dette her, og det er som dere sier at vi helt sikkert ikke har rett på noe.

Men vi må ihvertfall selge huset vårt så vi blir gjeldsfrie, (kredittdritt) for så få en egenkapital vær til å komme inn på boligmarkedet igjen.

Tragisk og tenke på at barna skal bo en uke i bag hos vær..

HI

Skrevet

Har du fulltidsjobb?

Da har du vel ikke krav på så mye. Og hvor lite er det minste barnet? Overgangsstønad kan søkes om selv om barnet er noen år, eller?

Anonymous poster hash: d1838...21a

Nei ingen av de kan søke på OS når de har 50/50.

For å kunne søke på det må en av de ha ungene vesentlig mer enn den andre.

Anonymous poster hash: 53974...f68

Skrevet

Ja jeg har fulltidsjobb, det har vi begge to med fastlønn. Men jeg har ikke peiling på dette her, og det er som dere sier at vi helt sikkert ikke har rett på noe.

Men vi må ihvertfall selge huset vårt så vi blir gjeldsfrie, (kredittdritt) for så få en egenkapital vær til å komme inn på boligmarkedet igjen.

Tragisk og tenke på at barna skal bo en uke i bag hos vær..

HI

Hvorfor tar dere ikke 2 uker av gangen? Det er mye bedre enn en uke her og en uke der. Det tar som regel 2-4 dager for at barna roer seg etter de har flyttet til mor eller far, så har dere 3-5 dager på å ha hverdag før igjen det er samme regla. 

Har bodd 50-50 selv en uke her og en uke der, orket ikke det så lenge og vet om flere som sliter med det. 

ville mye heller ha valgt 2 uker hos hver. 

Anonymous poster hash: 7f672...dc3

Skrevet

Trist og lese. Ønsker dere bare lykketil!!

Skrevet

Skjønner ikke hvordan jeg skal få til 2uker når jeg jobber turnus. En uke senvakter med jobbhelg og en uke tidligvakt.

HI

Skrevet

Hva sier bup/ppt til at ungene med problemer skal flytte frem og tilbake så mye?

Og hvor gamle er alle barna?

Anonymous poster hash: 53974...f68
Skrevet

Skjønner ikke hvordan jeg skal få til 2uker når jeg jobber turnus. En uke senvakter med jobbhelg og en uke tidligvakt.

HI

Det er vel mulig og forespør om du kan få tilpasset arbeidstid - eventuelt jobbe 2 uker sent og 2 uker tidlig. 

Anonymous poster hash: 7f672...dc3

Skrevet

HI

2 uker hos hver kan fungere hos tenåringer som også besøker den forelderen de ikke bor hos litt i løpet av ukene de ikke bor der, men for barneskolebarn er 2 uker altfor lenge på et sted. Da må det i tilfelle være besøkssamvær i løpet av de 2 ukene.

For barn under skolealder, og for barn med spesielle behov, er det ikke sikkert 50/50 vil fungere i det hele tatt. Håper dere begge har barnas beste i tankene her og ikke bare at det skal være rettferdig for dere foreldre.

Er barna over skolealder kan dere godt prøve 50/50 for å se hvordan barna takler det, men mange barn takler det overhodet ikke og da må en av dere ha hovedomsorgen.

Når det kommer til å bo i en bag, det er dere foreldre som må sørge for at barna ikke får følelsen av å være på besøk i begge hjem. Barna skal føle seg hjemme, og for å få til det bør det ikke være særlig annet enn skolebøker og kanskje ipad'en i den flyttebag'en altså, barna bør ha alt de trenger i begge hjem.

Du kan bare google hva barn/ungdom selv mener om å ha to hjem, så ser du at dere er nødt til å sette dere selv til side og virkelig gjøre alt for at barna skal få det best mulig i en slik situasjon.

Begynn med en time på familievernkontoret, og snakk også med de som følger opp de spesielle behovene til barna deres. Om dere ikke kan bo sammen lenger er skilsmisse eneste løsning, men det er mye dere må snakke om og få på plass rundt barna. Det er alltid barna som blir skadelidende under en skilsmisse, så dere må sette deres egne behov helt vekk en periode for å gjøre overgangen så bra som overhodet mulig for barna. Ekspertene sier det tar ca 2 år for et barn og venne seg til å være skilsmissebarn og finne ro i sin nye situasjon, for dere som har barn med spesielle behov kan det ta enda lenger tid. Brett opp armene og gjør det som må gjøres for at barna skal komme gjennom dette på en grei måte.

http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Sondag_-du-suger-8186777.html

http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Jeg-lever-et-liv-pa-besok-7935379.html

http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Jeg-klarer-ikke-a-bo-like-mye-i-to-ulike-hjem-7952448.html

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Skilsmisse-Sett-barn-fri-fra-5050-krav-7897955.html

Anonymous poster hash: 30482...580

Skrevet

Dersom dere har foreldreansvaret for hvert sitt barn, år dere begge utvidet barnetrygd og støtte til bhg eller sfo. Dere kan ha 50/50 omsorg for å få det.

Anonymous poster hash: 86798...8a1
Skrevet

Dersom dere har foreldreansvaret for hvert sitt barn, år dere begge utvidet barnetrygd og støtte til bhg eller sfo. Dere kan ha 50/50 omsorg for å få det.

Støtte til BHG og SFO er vel behovsprøvd? Er vel kun om man tjener dårlig? Vi har aldri fått det.

Anonymous poster hash: b3e01...cf5

Skrevet

Støtte til BHG og SFO er vel behovsprøvd? Er vel kun om man tjener dårlig? Vi har aldri fått det.

Anonymous poster hash: b3e01...cf5

Ja, dersom en tjener under 550 000 kr sånn ca.

Skrevet

Kjedelig om man blir tatt for dette da. Begge foreldra i (verste fall) fengsel er sikkert ikke drømmen det heller.

Anonymous poster hash: 8c268...cd4

Skrevet

HI

Ville begynt å sett meg etter en dagjobb. Jeg måtte det ved samlivsbrudd

Anonymous poster hash: 8b9ae...a42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...