Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #1 Skrevet 27. oktober 2015 Var på kiwi, de hadde ikke. Ikke meny heller :/ Anonymous poster hash: 6dd99...d07
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #2 Skrevet 27. oktober 2015 Hva er "finbakstmel"? Det "fineste", som i hviteste og mest malte, melet jeg vet om, er rett og slett siktet hvetemel, som i vanlig hvetemel. Anonymous poster hash: 7b3cb...e0a
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #3 Skrevet 27. oktober 2015 Har aldri kjøpt det før selv, jeg trenger det til å lage cookies alle fall. Anonymous poster hash: 6dd99...d07
Soon to be mum Skrevet 27. oktober 2015 #4 Skrevet 27. oktober 2015 Sjekket hjemmesiden til Møllerens nå nettopp, og det kan se ut som om det ikke lengre er i produksjon. Finnes ikke i oversikten deres over produkter de har i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #5 Skrevet 27. oktober 2015 Takk for du sjekket det, tenkte faktisk på å sjekke det selv 😆😳 det var synd da da blir det ingen kjeks Anonymous poster hash: 6dd99...d07
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #6 Skrevet 27. oktober 2015 Kan du ikke sikte vanlig mel?! Anonymous poster hash: e25bc...b79
Soon to be mum Skrevet 27. oktober 2015 #7 Skrevet 27. oktober 2015 Takk for du sjekket det, tenkte faktisk på å sjekke det selv det var synd da da blir det ingen kjeks Anonymous poster hash: 6dd99...d07 På krem.no fant jeg denne beskrivelsen av finbakstmel: Hvilket mel skal jeg bruke? Til kakebaking bruker vi hvetemel og i Norge har vi to typer fint hvetemel. Siktet hvetemel og finbakstmel. Finbakstmel er et mel med en utmalingsgrad på ca. 65%. I andre land er dette normen på vanlig «hvetemel». Det har en litt lysere farge enn siktet hvetemel og har en sammensatt, optimal proteinblanding (melet er ikke riktig så «sterkt», altså ikke så rikt på protein som vanlig hvetemel). Det egner seg ypperlig for kakebakst og annen finbakst (fin gjærbakst). Melet fås kjøpt i kilosposer og brukes til for eksempel: formkaker, kjeks, cookies, sukkerbrød, rullekaker, kuvertbrød, loff, bagetter og pizzadeig. Om du ikke har prøvd det før – kjøp en pose finbakst og finn ut om du merker noen forskjell? Melet er kanskje det minst sunne, men er best egnet å bruke til en del av kakebaksten/ gjærbaksten. Ut fra dette tror jeg at du helt fint kan bruke vanlig hvetemel.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #8 Skrevet 27. oktober 2015 På oppskriften til kjeksene jeg skal lage står det at burde helst være finbakstmel men at man kan også bruke finmalt sammalt hvetemel. Så da prøver jeg det Anonymous poster hash: 6dd99...d07
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2015 #9 Skrevet 27. oktober 2015 Takk for du sjekket det, tenkte faktisk på å sjekke det selv det var synd da da blir det ingen kjeks Anonymous poster hash: 6dd99...d07 På krem.no fant jeg denne beskrivelsen av finbakstmel: Hvilket mel skal jeg bruke? Til kakebaking bruker vi hvetemel og i Norge har vi to typer fint hvetemel. Siktet hvetemel og finbakstmel. Finbakstmel er et mel med en utmalingsgrad på ca. 65%. I andre land er dette normen på vanlig «hvetemel». Det har en litt lysere farge enn siktet hvetemel og har en sammensatt, optimal proteinblanding (melet er ikke riktig så «sterkt», altså ikke så rikt på protein som vanlig hvetemel). Det egner seg ypperlig for kakebakst og annen finbakst (fin gjærbakst). Melet fås kjøpt i kilosposer og brukes til for eksempel: formkaker, kjeks, cookies, sukkerbrød, rullekaker, kuvertbrød, loff, bagetter og pizzadeig. Om du ikke har prøvd det før – kjøp en pose finbakst og finn ut om du merker noen forskjell? Melet er kanskje det minst sunne, men er best egnet å bruke til en del av kakebaksten/ gjærbaksten. Ut fra dette tror jeg at du helt fint kan bruke vanlig hvetemel. Hehe kult det er der jeg har henta oppskriften fra Anonymous poster hash: 6dd99...d07
Mamma_til_2 Skrevet 27. oktober 2015 #10 Skrevet 27. oktober 2015 Tipo 00 og 01 mel er fint og bedre enn hvetemel,selges på de fleste butikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå