Gå til innhold

Jeg har blir så sjalu...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I starten av forholdet var jeg ikke sjalu i det hele tatt, og har aldri vært en sjalu type. MEN dessverre så kjenner jeg at det gnager i meg og blir verre og verre. Jeg har alltid slitt med dårlig selvbilde og føler det er så mange andre som er bedre enn meg, både i personlighet og utseende.

Mannen min er utrolig flink på å gi meg komplimenter og snakke meg opp. Han både sier og viser at han elsker meg og bare meg. Jeg vet han gjør det også. Jeg har ikke mistenkt at han er utro heller.

Jeg blir bare så veldig sjalu på små filleting. Som at han sitter og blar på Facebook og det kommer opp et bilde av ei sexy framstilt dame i nyhetsoppdateringen. Dette er jo selvfølgelig ute av hans kontroll, det dukker jo opp slike på min også. Jeg blir sjalu når det er pene damer på TV. Når han er på jobb ser jeg for meg at det er mange fine damer han har med å gjøre. Får han melding på mobilen blir jeg veldig stresset hvis jeg ikke vet hvem det er, pleier som regel å spørre og prøve å ikke bli for masete.

Dette er så vondt, jeg vet at det er helt uberettiget. Jeg prøver å bite det i meg, men han vet at jeg sliter litt med det. Han vet bare ikke hvor galt det har blitt. Dette kommer til å slite på oss i det lange løp hvis jeg ikke tar grep, og det nå! Jeg skal sette meg ned med han og fortelle hvordan det ligger an, så tar vi det derfra. Jeg gruer meg, men vet at han kommer til å ta det bra.

Har noen vært gjennom det samme og klart å bli kvitt den ekle følelsen? Det er slitsomt og vondt å ha det slik.

Anonymous poster hash: e1e65...b7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var jeg deg ville jeg gått til psykolog for å få hjelp til å jobbe med selvbildet ditt.

Du må gjerne snakke med mannen, men du kan ikke være avhengig av at han informerer deg om alt, at han må endre adferd for at du skal føle deg trygg. Du sier selv at han aldri har gjort noe som gir deg grunn til å være utro. Så mannen din skal ikke endre noe, det er du som må jobbe med deg selv.

Anonymous poster hash: 465ba...a96
Skrevet

Han kan ikke endre deg.. Akkurat som damer ikke kan endre en sjalu mann, du må jobbe med deg selv og eget selvbilde! Jada, han kan ta hensyn, vise meldinger, ikke snakke med jenter på jobb, ikke være på facebook, men det er ingen som klarer å leve med det i lengden. Jeg anbefaler deg at du tar kontakt med psykolog, sik at du får arbeidet med egen selvfølelse og selvbilde.

Anonymous poster hash: b43f7...d69
Skrevet

Jeg hadde holdt igjen litt ift mannen om jeg var deg og heller fått litt coaching på selvbilde eller snakket med en psykolog. Lykke til

Anonymous poster hash: 33410...0c9
Skrevet

Jeg vet veldig godt at dette er mitt problem ene og alene. Det er ingenting mannen kan gjøre for å endre det, det ei inni meg følelsene sitter, så det å prate med han om det var ikke i den intensjon om at det er han som skal ha den byrden med å passe på at jeg ikke blir sjalu, det var for å få lettet på trykket som ligger i meg og kanskje gitt han en innsikt i hvorfor jeg mange ganger reagerer eller oppfører meg som jeg gjør.

Jeg vet at det er selvbildet mitt som må jobbes med. Ingen andre enn meg kan gjøre noe med det.

Det å få profesjonell hjelp er jo en god idé, for jeg føler nå at jeg er på et punkt der jeg må ta tak i det nå, før det tar overhånd.

Er det noen som har vært i samme situasjon og har klart å legge det fra seg?

Skrevet

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...