Gå til innhold

Skolebarn og foreldre med sosial angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy flate. Jeg har fått skolebarn nå og jeg må si det er utrolig mange sosiale settinger man "må" utsette seg for! Jeg har snev av angst og kjenner jeg ofte må ta noen magedrag og tenke at det er jo bare folk. Mengder med folk... Det er nok ingen som skulle tro jeg sliter litt, jeg er klassekontakt, snakker med folk og er med, men må si jeg jobber for å holde angsten på armlengdes avstand! Jeg har tenkt på at det sikkert er mange som meg, og som har det værre. Det må være et skikkelig handikap :(. Og unger som blir lei seg om ikke foreldrene stiller opp på alt av arrangementer og greier.

Godt jobba til dere som prøver og klem til dere som ikke klarer..

Anonymous poster hash: 6044e...3b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også skolebarn og må innrømme at jeg bruker mye tid på å grue meg, men jeg presser meg alltid til å delta.

Min mor har sosial angst og min far er bipolar, det har påvirket meg så mye og jeg er så utrolig bevisst at mine barn aldri skal hemmes av mine "hang-ups".

Jeg gruer meg, jeg har høy puls, jeg er kvalm og jeg er uvel, men jeg er med. Jeg oppmuntrer barna mine til å bli med på ting, oppmuntrer de til å ta kontakt med folk osv for å gjøre mitt ytterste for at de aldri, aldri, aldri skal slite med de samme tingene som jeg gjør. Det er et ubestridt fakta at psykiske ting som sosial angst går i arv, og mye er sosial arv, det skal aldri skje!

Anonymous poster hash: 43e63...ebc
Skrevet

Jeg sliter også med sånne ting. Jobber 100 % og er trygg på kollegaene mine. Men jeg får virkelig ikke til å snakke høyt foran foreldrene i klassen. Har en sperre der. Heldigvis er min samboer stikk motsatt så han er med på alt. Jeg holder meg litt bakgrunnen men gjør mye av den "usynlige" jobben for å bidra så mye som mulig.

Anonymous poster hash: b47c5...305

Skrevet

Hva slags sosiale settinger er det?Her var det skole start.,Med foreldreskole.Tror ikke det er noe før juleavsluttningen.Barnet mitt går ikke på Sfo.Hva venter etterhvert?

Anonymous poster hash: e04be...b6e
Skrevet

Hva slags sosiale settinger er det?Her var det skole start.,Med foreldreskole.Tror ikke det er noe før juleavsluttningen.Barnet mitt går ikke på Sfo.Hva venter etterhvert?

Bygging av foreldrenettverk (mammakveld, avtalte leke-date'er osv for å bli kjent med hverandre i foreldregruppen), foreldremøter to ganger i året, dugnad i skolegården en gang i året, kveldsskole, levering og henting i barneselskaper med skravling i døra...

Barna begynner jo også gjerne på fritidsaktiviteter når de blir skolebarn og da følger også en del med idrettene.

Anonymous poster hash: 43e63...ebc

Skrevet

Hittil: foreldremøte før skolestart, første skoledag, foredremøte, klassekontaktmøte to ganger, FN dag, foreldremøte, vennegruppe, et mammatreff, for ikke å snakke om alle nye og kjente mennesker jeg møter ved levering og henting. Snart er det altivitetsdag ute, juleavslutning, reflekskveld..

Anonymous poster hash: 6044e...3b4

Gjest Antarctica
Skrevet

Jøss. Skulle tro morsrollen var en heldagsjobb. Alt det der hadde i alle fall ikke jeg giddet!

Skrevet

Her har det vært første skoledag (foreldre var tilstede i 15 min, felles samling) og et foreldremøte på 1.trinn.

Et foreldremøte på 7. trinn.

Ellers leverer og henter barna seg selv ;)

Blir helt svett av alle oppleggene du skriver om her. Flere arrangementer pr mnd har ikke jeg som har fire barn, hverken tid eller lyst til :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...